Alfabetul tehnologiei: digitalizare de la A la Z
Într-o companie e bine să existe angajați ce aparțin diverselor generații (generatia z, x, y). Totodată, e esențial ca aceștia să se completeze și să lucreze împreună pentru a aduce companiei cele mai bune rezultate. Cum se înțeleg generațiile cu tehnologia la job și cum văd ele o piață a muncii digitalizată?
Descoperă mai mute despre generatia z, x, y!
Generația X față de generația z
E generația care apreciază cel mai mult comunicarea față-n față, în detrimentul socializării prin intermediul social media. Reprezentanții ei (născuți între anii 1961 și 1979) au nevoie de tehnologie ca să-și realizeze task-urile, dar aceasta nu este integrată în toate activitățile lor. Un studiu Reconteur arată că 34% dintre ei comunică față-n față, 34% prin e-mail și doar 13% la telefon.
Au o medie de experiență pe piața muncii de 20 de ani și chiar dacă nu și-au petrecut adolescența în era internetului reușesc să se descurce atunci când vine vorba de tehnologie la job. 54% dintre ei spun că sunt confortabili să o utilizeze pentru a-și ușura activitatea, potrivit studiului „Global Leadership Forecast 2018”. Acest studiu este susținut și de o cercetare realizată de Nielsen care spune că cei din generația X utilizează social media cu 40 de minute mai mult în fiecare săptămână decât generația anterioară.
Generația Y
Numiți și mileniali, sunt generația care a crescut odată cu progresele tehnologiei, care cunoaște viața și cu internet, dar și fără (născuți între anii 1980 și 1994). Totuși, un studiu realizat de Deloitte arată că doar 4 din 10 susțin că se simt pregătiți de schimbările pe care AI-ul le va aduce asupra joburilor lor, restul considerând că nu au abilitățile tehnice necesare pentru a ține pasul cu tehnologia.
Pe de altă parte, peste 50% dintre ei consideră că tehnologiile viitoare îi vor ajuta să-și concentreze atenția și eforturile asupra activităților creative.
Chiar și așa, generația milenială a învățat să folosească tehnologia în activitățile zilnice de la job, astfel încât să livreze cele mai bune rezultate. Ei socializează prin mesaje mai mult decât față-n față și apreciază aplicațiile de comunicare rapidă la job, precum Slack-ul.
Generația Z
Sunt cei născuți cu tehnologia în brațe (generatia z – între anii 1995 și 2010). Complet diferiți de generațiile anterioare, privesc cu alți ochi joburile. Un studiu realizat de Dell Technologies arată că 91% dintre tinerii ce fac parte din generația z spun că tehnologia oferită de un angajator ar reprezenta un factor în alegerea jobului. 80% își doresc să lucreze cu cea mai modernă tehnologie, iar 38% sunt interesați de cariere în IT&C.
În plus, 80% dintre cei din generatia z cred că tehnologia și automatizarea vor crea un mediu de lucru mai echitabil preîntâmpinând discriminarea. De asemenea, aceasta este generația care își poate duce la bun sfârșit task-urile direct de pe smartphone-uri. Cu toate că majoritatea celor din generatia z sunt încrezători în calitățile lor tehnice, ei sunt preocupați de faptul că nu posedă abilitățile sociale dorite de angajatori.
Articolul a fost realizat de: Diana Mărășoiu, Steluța Lupu-Năstase, Mihaela Pascari și Iulia Văcăroiu.
Ți-a plăcut articolul? Urmărește și restul soluțiilor digitale din alfabet:
Alfabetul tehnologiei: Onboarding, Pontaj, Quenn bee Syndrome