generatia z
Update

Alfabetul tehnologiei: digitalizare de la A la Z

Generația X, Y, Z

Într-o companie e bine să existe angajați ce aparțin diverselor generații (generatia z, x, y). Totodată, e esențial ca aceștia să se completeze și să lucreze împreună pentru a aduce companiei cele mai bune rezultate. Cum se înțeleg generațiile cu tehnologia la job și cum văd ele o piață a muncii digitalizată?

 

Descoperă mai mute despre generatia z, x, y!

 

Generația X față de generația z

E generația care apreciază cel mai mult comunicarea față-n față, în detrimentul socializării prin intermediul social media. Reprezentanții ei (născuți între anii 1961 și 1979) au nevoie de tehnologie ca să-și realizeze task-urile, dar aceasta nu este integrată în toate activitățile lor. Un studiu Reconteur arată că 34% dintre ei comunică față-n față, 34% prin e-mail și doar 13% la telefon.

Au o medie de experiență pe piața muncii de 20 de ani și chiar dacă nu și-au petrecut adolescența în era internetului reușesc să se descurce atunci când vine vorba de tehnologie la job. 54% dintre ei spun că sunt confortabili să o utilizeze pentru a-și ușura activitatea, potrivit studiului „Global Leadership Forecast 2018”. Acest studiu este susținut și de o cercetare realizată de Nielsen care spune că cei din generația X utilizează social media cu 40 de minute mai mult în fiecare săptămână decât generația anterioară.

 

Generația Y

Numiți și mileniali, sunt generația care a crescut odată cu progresele tehnologiei, care cunoaște viața și cu internet, dar și fără (născuți între anii 1980 și 1994). Totuși, un studiu realizat de Deloitte arată că doar 4 din 10 susțin că se simt pregătiți de schimbările pe care AI-ul le va aduce asupra joburilor lor, restul considerând că nu au abilitățile tehnice necesare pentru a ține pasul cu tehnologia.

Pe de altă parte, peste 50% dintre ei consideră că tehnologiile viitoare îi vor ajuta să-și concentreze atenția și eforturile asupra activităților creative.

Chiar și așa, generația milenială a învățat să folosească tehnologia în activitățile zilnice de la job, astfel încât să livreze cele mai bune rezultate. Ei socializează prin mesaje mai mult decât față-n față și apreciază aplicațiile de comunicare rapidă la job, precum Slack-ul.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Generația Z

Sunt cei născuți cu tehnologia în brațe (generatia z – între anii 1995 și 2010). Complet diferiți de generațiile anterioare, privesc cu alți ochi joburile. Un studiu realizat de Dell Technologies arată că 91% dintre tinerii ce fac parte din generația z spun că tehnologia oferită de un angajator ar reprezenta un factor în alegerea jobului. 80% își doresc să lucreze cu cea mai modernă tehnologie, iar 38% sunt interesați de cariere în IT&C.

În plus, 80% dintre cei din generatia z cred că tehnologia și automatizarea vor crea un mediu de lucru mai echitabil preîntâmpinând discriminarea. De asemenea, aceasta este generația care își poate duce la bun sfârșit task-urile direct de pe smartphone-uri. Cu toate că majoritatea celor din generatia z sunt încrezători în calitățile lor tehnice, ei sunt preocupați de faptul că nu posedă abilitățile sociale dorite de angajatori.

 

Articolul a fost realizat de: Diana Mărășoiu, Steluța Lupu-Năstase, Mihaela Pascari și Iulia Văcăroiu.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Urmărește și restul soluțiilor digitale din alfabet:

Alfabetul tehnologiei: Onboarding, Pontaj, Quenn bee Syndrome

Alfabetul tehnologiei: Shadowing, Remote

Categorii:
Update

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*