sanatatea
Beneficii

[Wellbeing@Work] Sănătatea angajaților, un pariu sigur în 2024

Cum ne pregătim mai bine

Fiecare nou început de an aduce pe masă o mulțime de perspective, dar și de întrebări. Ce va însemna 2024 pentru afacere și echipă? Ce provocări vom întâmpina? Cum ne pregătim cât mai bine? În ciuda necunoscutelor, sanatatea oamenilor din echipă rămâne un pariu sigur pentru durabilitatea afacerii, iar așteptările angajaților la acest capitol sunt din ce în ce mai mari.

Știm deja că necunoscutul este la orice pas, dar în același timp, ultimii 3 ani ne-au ajutat să învățăm mai rapid multe lecții. Reziliența și agilitatea nu sunt doar cuvinte care sună frumos atunci când vorbim despre echipă, ci adevărate competențe pe care angajații și le-au însușit, contribuind la stabilitatea și succesul companiilor unde lucrează.

În 2024, plecăm la drum mai pregătiți și mai antrenați, comparativ cu 2020, de pildă, dar în egală măsură, nu uităm că eforturile trebuie să rămână constante, pentru a reuși să ajungem acolo unde ne propunem. Oamenii sunt cea mai prețioasă resursă a unei companii, de aceea, cu cât avem mai multă grijă de ei, cu atât cresc șansele de a face performanță.

Sanatatea angajaților s-a dovedit a fi o piatră de temelie pentru business-uri, lucru pe care tot mai mulți angajatori l-au constatat după pandemie, când și-au concentrat din ce în ce mai mult eforturile în această direcție. Astfel, nu întâmplător, abonamentele medicale sunt în topul beneficiilor extrasalariale primite de angajați, ocupând a doua poziție (33,6%), după tichetele de masă (63,9%), potrivit unui sondaj realizat în toamna anului 2023 de MedLife și NN România, în colaborare cu eJobs. De asemenea, și asigurările de sănătate se află în primele 10 beneficii extrasalariale, pe locul 7 (17,9%). În plus, companiile mai acordă și abonamente la săli de fitness (9,4%) și abonamente stomatologice (3,5%).

 

 

MedLife banner

 

Cum sunt privite beneficiile pentru sănătate

Preferința pentru aceste beneficii acordate în pachetul extrasalarial este justificată de numeroasele avantaje pe care le aduc, de ambele părți. De exemplu, 56% dintre angajații respondenți spun că abonamentele medicale le asigură un confort financiar sporit, prin gratuitățile sau discounturile incluse. În plus, sunt apreciate și pentru accesul la servicii medicale de calitate (55%), fiind totodată considerate un instrument care îi încurajează să aibă un comportament preventiv și îi ajută să-și îmbunătățească sanatatea (47,6%). Și business-urile au observat impactul pozitiv al beneficiilor de sănătate, cel mai important aspect punctat de companii fiind cel legat de motivarea angajaților – 53% au bifat acest aspect în cazul abonamentelor medicale. Totodată, 51,6% dintre companii sunt de părere că prin intermediul abonamentelor pot oferi servicii medicale de calitate, iar 39,3% cred că acestea sporesc confortul financiar al angajaților.

În 2024, sanatatea și wellbeing-ul angajaților își păstrează un loc important pe lista de priorități a companiilor și, cel mai probabil, acestea vor avea în vedere noi modalități de a-și proteja oamenii din echipă, ținând cont că 9 din 10 angajați declară că-și doresc pachete de sănătate mai complexe.

 

Cu cine să te parteneriezi în acest demers

Alegerea pachetelor de sănătate trebuie să țină cont de o mulțime de aspecte, de la nevoile angajaților în funcție de vârstă, sex, activitatea pe care o desfășoară, dimensiunea companiei, bugetul disponibil și inclusiv profilul furnizorului de sănătate. În prezent, peste 10.000 de companii au încredințat sănătatea a peste 800.000 de angajați în mâinile medicilor și specialiștilor MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din țară.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Cu peste 700 de locații proprii și partenere la nivel național, operatorul a dezvoltat un sistem medical modern, unde medicii buni fac echipă cu tehnologia de ultimă generație, astfel încât fiecare pacient să aibă parte de cea mai bună îngrijire, pentru a-și menține sanatatea. De altfel, MedLife a investit tot mai mult în ultimii ani în dezvoltarea unui ecosistem complex, unde sănătatea este abordată 360 de grade. Astfel, în cadrul Grupului, pacienții beneficiază de servicii de prevenție, diagnostic și tratament, servicii de wellness, stomatologice și inclusiv intervenții chirurgicale și recuperare medicală. Mai mult, angajații din companii pot avea acces la acest univers de soluții medicale prin intermediul abonamentului de sănătate complet, un produs dezvoltat de MedLife ce poate cuprinde diferite layere: servicii de prevenție și profilaxie, prin abonament medical, abonament stomatologic în rețeaua DENT ESTET, abonament la sală, asigurare de sănătate de grup, în colaborare cu NN România. Toate acestea pot fi transferate și către membrii familiilor angajaților și personalizate în funcție de nevoile fiecărei echipe în parte, inclusiv cu alte tipuri de servicii, precum masaj la birou, ședințe de sport online, consiliere psihologică și multe altele.

Trăgând linie, nu mai încape nicio îndoială că sanatatea angajaților este unul dintre factorii cheie ce contribuie la succesul afacerilor, iar facilitarea accesului la servicii medicale de calitate poate face diferența în atragerea și retenția celor mai buni angajați.

 

Ți-a plăcut articolul „Sănătatea angajaților, un pariu sigur în 2024”? S-ar putea să-ți placă și:

[Wellbeing@Work] Cum susții starea de bine a echipei în 2024

 

[Wellbeing@Work] Cum gestionezi inspirat procrastinarea în echipă

 

 

 

Categorii:
BeneficiiFocus

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*