Timpul. Cum îl planificăm eficient pentru echipă
Când îți gestionezi timpul în mod isteț înseamnă că mai multă energie și o stare de spirit îmbunătățită pentru oamenii din echipa ta. Simona Podgoreanu, director Resurse Umane la KPMG, ne detaliază cât de important este să iei pulsul celor cu care lucrezi și să-ți adaptezi soluțiile de planificare inteligentă a timpului, mai ales în vremuri precum cele pe care le trăim. Am provocat-o la celebrul Elevator Pitch, unde ne-a oferit 10 răspunsuri scurte și de impact la 10 întrebări relevante.
Cum atrageți talentele în companie?
De-a lungul anilor, ne-am dezvoltat o echipă de recrutare și employer branding foarte creativă, implicată și profesionistă. Procesul de atragere a talentelor are la bază un audit de brand pe care îl efectuăm cu regularitate și care ne ajută să înțelegem mult mai temeinic cine este publicului nostru țintă. Pornind de aici, dezvoltăm diverse soluții originale care să ne apropie de acest public, precum programele noastre de internship, hackathons, cursuri, programe de responsabilitate socială etc.
Ce importanță are pentru voi brandul de angajator?
Employer Branding-ul se construiește întotdeauna din interior spre exterior. Dacă oamenii tăi nu sunt promovarea vie a valorilor tale, orice comunicare exterioară va fi anulată chiar de propria echipă, iar noi (cei din resurse umane) suntem însoțiți în toate acțiunile de recrutare de colegii noștri din prima linie. Știm că Employer Branding înseamnă o recunoaștere externă a ceea ce noi trăim și ne bucurăm să o avem. Din păcate, companiile devin din ce în ce mai bune în a vinde în extern alte imagini decât cele reale, iar dezamăgirea este mare, atât pentru nou veniți, cât și pentru angajații existenți.
Care este timpul în care se desfășoară un proces de recrutare și în ce constă?
Acest proces depinde foarte mult de poziție și departament și se poate întinde între două săptămâni și trei luni. De exemplu, un proces de recrutare pentru o poziție entry-level se întinde pe parcursul unei zile și constă în mai multe probe: studii de caz pe care candidații trebuie să le rezolve fie individual, fie în echipă, dezbateri în grup, interviu individual.
Care sunt punctele-cheie din călătoria angajaților?
Călătoria angajaților începe înainte ca aceștia să ajungă în organizație, încă din perioada lor de preaviz de la fostul job. Odată ce a început contractul, avem un proces de inducție cu mai multe momente de contact menite să îl ajute pe noul angajat să deprindă „regulile casei”. Îi alocăm un „buddy”, o persoană care să îl ajute mai informal să navigheze prin primele trei luni de experiență și un performance manager care să-l sprijine în setarea obiectivelor de performanță, oferirea de feedback și coaching.
Ce alte persoane sunt importante în employee journey?
Un alt suport important pe care îl primește noul angajat vine din partea colegilor care au rolul de HR Business Advisor și care sunt mereu aproape de echipe în încercarea de a identifica nevoile de training, activități de wellbeing, coaching individual și de echipă etc.
Cum gestionați perioadele cu deadline-uri multe?
În industria noastră, planificarea este un element-cheie, motiv pentru care chiar acum investim într-o soluție de planificare inteligentă a resurselor. Dezvoltăm și diverse instrumente de eficientizare: roboți care procesează automat un volum foarte mare de date sau care introduc automat diverse informații în sisteme, aplicații care trimit automat diverse mesaje și alerte, programe care standardizează munca pe proiecte similare ș.a. În perioadele mai aglomerate, apelăm la colaboratori.
Cum pregătiți oamenii pentru o nouă eră a muncii?
Tehnologia devine parte din viața noastră și ce facem este să le stârnim creativitatea colegilor prin programe de tip „ideas pitching”. Astfel pot veni cu idei de dezvoltare de aplicații și soluții de eficientizare internă, pot participa la dezbateri în jurul unor problematici diverse sau la cursuri de Python, Agile, Lean, Design Thinking, inteligență emoțională, Growth Mindset etc.
Care este strategia voastră pentru retenția colegilor?
Folosim instrumente de tip „chestionar de satisfacție și angajament”, consiliere în carieră, coaching, centre de evaluare și dezvoltare de abilități. Pe de altă parte, discutând cu ei, încercăm să le oferim programe de mobilitate internațională, care le dau motivație și energie. De asemenea, lucrăm la întărirea unei culturi a feedback-ului continuu. În acest sens, am dezvoltat o aplicație, QuercusApp, ca să oferim feedback „la cald” oricui din organizație.
Cum vă diferențiați de competiție ca brand de angajator?
Perspectivele de dezvoltare profesională și personală, dar și tipurile de proiecte sunt diferențiatorii principali. Suntem recunoscuți pentru varietatea de training-uri, calificări profesionale, workshop-uri și experiențe de învățare pe care le oferim. De la angajații noi care vin cu experiențe în alte organizații, primim feedback-ul că suntem flexibili, că echipa de leadership e abordabilă, iar relațiile între colegi sunt deschise și transparente.
Dacă timpul ar fi mai generos, ce ai face pentru echipa ta?
Mi-ar plăcea să am posibilitatea de a face mult mai des coaching cu fiecare membru din echipă. De asemenea, mi-ar plăcea să am timp să fac shadowing.
Ți-a plăcut articolul „Timpul. Cum îl planificăm eficient pentru echipă?“ Citește și:
Aplicații care-ți fac liber în agendă
Pune preț pe tehnica Pomodoro
Ce rol joci în lupta cu managementul timpului