Cum reperezi cei mai talentați angajați
Dacă dorești să ai în jurul tău talente care să contribuie prin calitățile lor, dar și prin modul de abordare a anumitor situații, provocări sau task-uri, trebuie să știi să reperezi anumite caracteristici în comportamentul lor.
După ce să te ghidezi în căutarea de talente cu potențial
Sunt de încredere
Aceștia sunt punctuali, își ating obiectivele în termenul limită stabilit și duc sarcinile la îndeplinire cât mai bine posibil. Ei nu caută scuze atunci când lucrurile nu merg conform planului, ci își asumă responsabilitatea pentru acțiunile lor și lucrează pentru a găsi soluții la orice probleme care apar.
Pentru a avea angajați de încredere, oamenii din jurul lor trebuie să le inspire această încredere, în special managerii sau team leaderii. Cei din urmă ar trebui să acționeze în consecință, iar membrii echipei le vor prelua exemplul.
Sunt jucători de echipă
Ei înțeleg că succesul companiei este un efort colectiv și sunt dispuși să-și facă partea pentru a ajuta echipa să-și atingă obiectivele. Sunt cooperanți, respectuoși și comunicăm eficient cu colegii lor.
Pentru a avea angajați care lucrează bine în echipă, managerii trebuie să le ofere șansa de a lucra împreună, de a crea proiecte și de a atinge obiective care necesită un efort colectiv.
Sunt proactivi
Ei nu așteaptă instrucțiuni sau îndrumări pentru a obține noi sarcini. În schimb, preiau inițiativa și găsesc modalități de a îmbunătăți procesele, de a eficientiza operațiunile și de a crește eficiența. Ei caută mereu oportunități de a învăța și de a se dezvolta și sunt dispuși să-și asume noi provocări pentru a-și extinde abilitățile și cunoștințele.
Sunt responsabili
Ei înțeleg că acțiunile lor au consecințe și sunt dispuși să accepte feedback constructiv atunci când este necesar. Sunt deschiși criticilor constructive și iau măsuri pentru a-și îmbunătăți performanța pe baza feedback-ului pe care îl primesc.
Sunt adaptabili
Ei sunt capabili să facă față schimbărilor și incertitudinii fără a deveni copleșiți de situație. Sunt flexibili și capabili să-și ajusteze abordarea atunci când este necesar pentru a satisface nevoile în continuă evoluție ale organizației.
Sunt etici
Ei susțin valorile și standardele companiei și acționează cu integritate în toate situațiile în fața cărora sunt puși. Sunt onești, respectuoși și îi tratează pe ceilalți cu demnitate și profesionalism.
Angajații buni sunt o componentă esențială a oricărei organizații de succes. Sunt de încredere, buni coechipieri, proactivi și responsabili. Orice manager trebuie să caute angajați care să aibă aceste caracteristici pentru a contribui la bunăstarea companiei și trebuie să acționeze în așa fel încât să își îndrume angajații existenți spre a dobândi aceste calități.
Ți-a plăcut articolul despre cum să identifici talente cu potențial? Citește și:
Paradoxul alegerii sau când prea multe opțiuni dăunează grav deciziei