succes
HR Pitch

HR Pitch. Fan Courier: succesul vine din planificarea angajărilor

În spatele unui business puternic, stă un efort susținut

După experiența ultimei perioade, care ne-a lansat la fileu provocarea de a menține compania pe linia de plutire, am rămas în minte cu modelele de business care au avut succes în tot acest timp. Rezultatele FAN Courier nu au venit însă doar prin natura afacerii sau peste noapte, ci printr-un efort susținut de peste 15 ani.
Elena Anghel, director resurse umane la FAN Courier, îți spune care sunt proiectele prin care oferă colegilor suportul necesar pentru a atinge succesul și cum vede recrutarea pe viitor, astfel încât aceasta să fie o reușită.

Elena Anghel - director resurse umane FAN Courier

Elena Anghel – director resurse umane FAN Courier

 

 

Care sunt cele mai mari provocări ale companiei în atragerea candidaților?

Digitalizarea și tehnologia reprezintă noua realitate și în curierat, iar atragerea de specialiști și talente în zona IT, într-un timp scurt, este principala provocare. În pandemie, am fost nevoiți să angajăm peste 300 de persoane în departamentele Operațional și Customer Care pentru a face față numărului record de expediții pe care le-am înregistrat in 2020. Am reușit să angajăm forța de muncă de care aveam nevoie într-o lună, iar acum putem spune că echipele sunt complete, cu excepția unor noi poziții specializate. Facem planuri acum pentru angajarea de Black Friday.

 

Ce soluții aveți pentru o recrutare de succes?

Ne bazăm pe planificarea resursei umane în acord cu obiectivele strategice ale companiei. De exemplu, dacă urmează perioada de Black Friday sau sărbătorile de iarnă, caracterizate de volume crescute, deschidem din vreme noi posturi în organizație, astfel încât timpul să ne fie aliat în recrutare și să gestionăm într-un mod planificat întregul proces. O altă cheie a succesului este ca echipa FAN să fie permanent completă. Deficitul de personal are efectul unui bulgăre care se rostogolește și devine de necontrolat. Activitatea de recrutare este una permanentă în cadrul companiei, ceea ce recomand atât pentru micile echipe, cât și pentru marile companii.

 

Cum începe călătoria noilor colegi la FAN Courier?

Călătoria noilor angajați în companie începe cu participarea la cursul de inducție (onboarding), care durează două zile, iar ulterior sunt preluați de către îndrumătorii departamentelor în care vor activa. Integrarea este un proces ce poate dura până la trei luni de la angajare, timp în care îndrumătorul și managerul departamentului le asigură noilor colegi o adaptare cât mai rapidă și o experiență cât mai plăcută.

 

Ce faceți concret pentru a-i sprijini în atingerea rezultatelor dorite?

În 2021 avem proiecte prin care sprijinim colegii în acest sens. Unul dintre acestea este Arta de a oferi și a primi
feedback, o modalitate de succes pentru a ajunge la obiectivele stabilite. În urmă feedback-ului, instruirea la locul de muncă, într-un cadru organizat sau externalizat, dar mereu relaxant, este următorul pas pentru atingerea rezultatelor.

 

Cum măsurați performanța în activitatea colegilor?

Urmărim în principal indicatori de performanță pe companie. Avem setate obiective comune, de echipă, prin care încurajăm colaborarea la locul de muncă. Sunt și indicatori individuali pe care îi centralizam și analizăm într-un sistem denumit Balanced Scorecard, prin care evaluăm lunar munca colegilor noștri și le oferim bonusuri.

 

Cum realizați delegarea task-urilor?

Delegarea este parte din ABC-ul managerului, iar colegii se bucură de independență în îndeplinirea obiectivelor profesionale. Le comunicăm obiectivele, iar drumul le aparține. Este o rețetă de succes și încurajez toți managerii să transmită doar obiectivele. O să fiți surprinși să descoperiți metode simple și optimizate prin care sunt îndeplinite.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Care este strategia de motivare a oamenilor din echipă?

Desfășurăm de la începutul lui 2020 un proiect denumit Mentalitate Deschisă în FAN Courier. Proiectul este, de fapt, stilul nostru de lucru cu clienții, colegii, managerii. Este noul nostru fel de a fi. Încurajăm colaborarea și mai puțin competiția între colegi, de aceea limităm măsurarea indicatorilor individuali. Cu fiecare prilej de reușită, organizăm evenimente de companie în care ne felicităm angajații și celebrăm performanțele.

 

Ce ți-ar plăcea să faci diferit în recrutare?

Mi-ar plăcea să recrutez diferit față de prezent. Candidații cred că au nevoie de clipuri de recrutare și mai puțin de anunțurile clasice de angajare. Procesul de recrutare este despre relaxare și despre a cunoaște candidatul, astfel încât angajarea să fie cea mai frumoasă călătorie împreună în companie. Lucrăm la un proiect denumit Chatbot HR, pe care îl vom dezvolta și în aria de recrutare, care va prelua partea administrativă, iar noi să ne concentrăm pe oameni și pe discuțiile de calitate cu aceștia.

 

Ești la o plimbare pe stradă. Cum ți-ai dori să auzi că se vorbește despre FAN Courier ca angajator?

Mi-ar plăcea să aud discuții despre investițiile alocate angajaților noștri, despre timpul petrecut împreună și despre faptul că la serviciu se simt la fel de bine ca acasă, ca în FANmilie.

 

Ți-a plăcut artioclul desore succes în echipa Fan Courier: S-ar pute sa-ți placă și:

 

Digitalizate sau clasice?

 

Semnătura electronică. Prevederi legale și dificultăți în implementare

Categorii:
HR Pitch

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*