Cum adaptăm strategia de recrutare la contextul actual
Să găsești angajatul ideal este întotdeauna o provocare, mai ales în situația în care vorbim despre un candidat ce ar trebui să aibă anumite skill-uri specifice. Acest lucru este și mai dificil în contextul pandemic, în care cei care au deja un job sunt mai reticenți la schimbare.
Totuși, primul pas pentru un proces de recrutare eficient este să dezvolți o strategie adaptată la contextul actual, dar și nevoile industriei în care activezi. Aceasta ar trebui să conțină: promovarea eficientă a posturilor disponibile, monitorizarea și colectarea aplicanților, contactarea candidaților, stabilirea interviului, desfășurarea interviurilor și colectarea referințelor.
Putem alege să ne creăm o strategie de recrutare în funcție de mai mulți factori, precum nevoia de adaptare la standardele unui loc de muncă modern și cea de a fi la zi cu ultimele trenduri din HR.
Nevoia de adaptare la standardele unui loc de muncă modern
Ideea unui loc de muncă modern se află într-o continuă redefinire și pune în lumină un nou prototip al echipei sau angajatului ideal. Angajatul modern are o putere de adaptare rapidă, este obișnuit cu tehnologia, lucrează la un nivel de productivitate înalt și, în consecință, este dorit de multe companii. Iată ce ar trebui să conțină o strategie de recrutare, atunci când ai de recrutat un astfel de candidat:
- Dorința de a construi diversitate în companie – prin încurajarea diversității în compania ta se va face selecția persoanelor din diferite medii socio-economice care, în mod benefic, aduc un spectru larg de idei și inițiative în companie.
- Dezvoltarea forței de muncă tinere – prin organizarea de campanii de recrutare pentru poziții de internship, care se pot materializa prin încheierea unui contract, ai posibilitatea de a-ți crește viitorii angajați, în funcție de nevoile pe care le are compania.
Mai mulți pași de care trebuie să ținem cont atunci când construim o strategie de recrutare
- Comunicarea cât mai clară a valorilor companiei și promovarea employer brandingului.
- Comunicarea constantă cu candidații, pentru a-i ține implicați pe parcursul procesului și pentru a le oferi sentimentul de stabilitate.
- Oferirea de feedback candidaților – într-o perioadă atât de sensibilă este dificil ca aceștia să găsească o poziție care să le satisfacă pe deplin așteptările.
Dorința de a fi în pas cu ultimele trenduri din HR
Cea mai importantă parte a procesului decizional în cazul schimbării strategiei de HR este măsurarea impactului strategiei actuale. În acest fel, vei observa care sunt atât punctele slabe, cât și forte pentru a ști unde trebuie acționat și intervenit. Există o mulțime de moduri în care îți poți ajusta o strategie de recrutare. Chris Chancey, fondator Amplio Recruiting, a identificat câteva dintre cele mai eficiente strategii moderne de adaptare ale procesului de recrutare:
- Cere feedback noilor angajați – este foarte important ca experiența de angajare a noilor oameni să fie una pozitivă. Tocmai de aceea, în urma fiecărei angajări este esențial să ceri feedback cu privire la procesul recrutării pentru a ști ce trebuie îmbunătățit.
- Îmbunătățește descrierile joburilor – vorbește cât mai multe despre compania ta, despre angajați și experiențele lor, despre activitățile de echipă și beneficiile jobului, pentru a crea o imagine de ansamblu cu privire la locul de muncă, nu doar la poziția în sine.
- Simplifică tot procesul de aplicare – creează un proces simplu de angajare, cu un nivel birocratic cât mai scăzut și deschis spre opinii și feedback.
În HR este la fel ca în marketing. Trebuie să fii comerciant, să vinzi un produs, un serviciu, o imagine, un rol. Drept urmare, pentru a fi eficient este important să avem un job profile, mai exact să știm exact ce căutăm și cum arată candidatul ideal.
Așadar, este important să punem în balanță toate aspectele discutate și să gândim o strategie unică, adaptată momentului, care să reflecte valorile companiei și dorința selectării unui personal calificat.
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
Recrutare personal în perioada pandemiei
Noua recrutare: ce candidați să cauți acum #lectii2020
Recesiune în HR: cum ne ajută employer branding-ul