Statistici și noutăți care-ți vor da direcția pentru perioada următoare
Nu de puține ori ai mai multe opțiuni la dispoziție, dar o singură decizie pe care urmează să iei. Cum o iei pe cea corectă? Cum te ferești de cea greșită? Statisticile pot înclina balanța într-o anumită direcție și tocmai de aceea îți oferim câteva cifre de referință pentru perioada imediat următoare. Iar pe lângă rezultatele unor sondaje recente îți mai prezentăm și o măsură venită în sprijinul angajatorilor afectați de războiul din Ucraina. Mult succes în alegerile pe care le vei face!
Aproape 45% dintre angajați au ca prioritate în 2022 schimbarea jobului
Peste 43,9% dintre angajați spun că schimbarea locului de muncă actual reprezintă o prioritate pentru ei, conform unui sondaj derulat de eJobs în luna aprilie a acestui an. Mai mult, 4 din 10 candidați susțin că, dacă apare un job mai bun decât cel pe care-l au în prezent, vor aplica, deși nu e o prioritate pentru ei în acest moment să facă o schimbare în carieră. Peste 60% dintre respondenți afirmă că asociază schimbările în carieră cu o doză solidă de curaj, 23,3% cu pragmatismul și 9,6% cu pasiunea. Doar 4,5% resimt timiditate sau plictiseală legate de acest proces. Ce îi mână, totuși, în acest demers? Peste jumătate din cei aproape 3.000 de respondenți au menționat un salariu mai mare. Iar aceasta este și soluția dacă vrei să-ți păstrezi angajații-cheie. 54,5% dintre respondenți spun că doar o mărire de salariu i-ar determina să rămână la locul de muncă actual, chiar dacă erau 100% hotărâți să facă o schimbare în carieră.
61% dintre angajați văd o îmbunătățire în cultura organizației lor
Dorința angajaților de a căuta noi roluri persistă, în ciuda faptului că aceștia au opinii relativ optimiste privind cultura organizației lor. Conform sondajului EY 2022 Work Reimagined Survey, desfășurat până în martie 2022, numărul angajaților care văd îmbunătățiri în cultura organizației lor a crescut de la începutul pandemiei COVID-19 de la 48% la 61%. Pe de altă parte, însă, a scăzut încrederea angajatorilor în cultura companiei – de la 77% la 57%. În plus, în timp ce angajații cred că noile moduri de lucru au crescut productivitatea, încrederea companiilor în propria productivitate este erodată de creșterea cifrei de afaceri – doar 32% dintre angajatori spun că au reușit să sporească productivitatea și să îmbunătățească cultura organizațională, prin muncă hibridă și investiții în facilități și tehnologie la locul de muncă.
O măsură pentru sprijinirea angajatorilor afectați de războiul din Ucraina
În luna aprilie a acestui an, Guvernul a aprobat noi măsuri de protecție socială pentru salariații angajatorilor a căror activitate este afectată de criza din Ucraina, Federația Rusă și Belarus. Prin Ordonanță de Urgență, Executivul a reglementat ca salariaţii cărora angajatorii le suspendă temporar contractul individual de muncă să beneficieze de o indemnizație de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022 nr. 318/2021.
Această măsură se va acorda până la 31 decembrie 2022 pentru salariații angajatorilor afectați în mod direct sau indirect de război și va fi suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj. Vor putea solicita acest sprijin angajatorii care înregistrează în luna pentru care cer măsura o diminuare a încasărilor cu minimum 20% față de veniturile realizate în luna ianuarie 2022 sau față de veniturile realizate într-o lună similară a anului 2021, precum și cei care au fondurile sau resursele economice blocate prin ordin emis de președintele Agenției Naţionale de Administrare Fiscală.
Nu minimiza importanța Employer Branding-ului!
Într-o lume în care a avea un birou instagramabil nu mai reprezintă un punct de atracție cum era odinioară, o strategie complexă pentru brandingul de angajator prezintă o imagine mult mai bună a valorilor companiei tale. În prezent, companiile care nu se axează pe echipă și bunăstarea celor care o compun tind să rămână în urmă. Și de altfel, majoritatea angajaților consideră că este important ca valorile unei companii să se alinieze cu ale lor. Dacă vrei să pui bazele unei strategii de branding de angajator care pune cu adevărat în cea mai bună lumină valorile companiei pentru a-ți menține competitivitatea pe piața forței de muncă, înscrie-te la sesiunea din toamnă a Employer Branding Academy. Pe site-ul employerbrandingacademy.ejobs.ro ai toate detaliile necesare!
Ți-a plăcut acest articol cu statistici care-ți vor da direcția pentru perioada următoare? Citește și:
Autenticitatea nu e pentru toată lumea