Social media, cel mai rapid mod de a comunica
Orice pasionat de employer branding știe că organizaţia pentru care lucrează trebuie să aibă o prezenţă în social media și ca angajator, nu doar ca furnizor de produse sau servicii. Dar de la a cunoaște soluţia unei probleme până la implementare e cale lungă.
Chiar avem nevoie de social media în HR?
E dificil să duci în spate, pe lângă munca ta de zi cu zi, încă o activitate cum ar fi gestionarea paginilor de social media a companiei pentru care lucrezi. În special atunci când echipa de Marketing nu are resursele necesare pentru a prelua încă un set de conturi, iar organigrama departamentului tău nu mai are loc pentru un specialist dedicat social media.
Ce-ar fi însă dacă departamentul de HR ar colabora cu departamentul de Marketing? În loc de a pasa responsabilitatea de la unul la altul, aţi putea lucra împreună să dezvoltaţi cea mai bună strategie de social media pentru a promova brandul de angajator al companiei. Tu ai putea învăţa direct de la specialiști ce fel de postări să creezi și cum să răspunzi mesajelor și comentariilor.
Cum ar trebui să arate activitatea ta în social media?
Este o muncă suplimentară, asta e clar, dar, faţă de orice alt mediu, în social media vei avea ocazia să comunici direct cu potenţialii candidaţi și să creezi o legătură mai bună cu actualii angajaţi. Scrie despre cultura organizaţională a companiei, pune poze din team building-uri și video-uri cu biroul, și, cel mai important, răspunde tuturor comentariilor și mesajelor.
Ţine minte că activitatea în social media e reprezentată doar în proporţie de 50% de postări. Restul e community management, adică gestionarea unei comunităţi care, în cazul tău, va fi compusă din candidaţi și angajaţi.
E o ocazie unică să primești și să oferi feedback, într-un fel în care nu o poţi face faţă în faţă sau într-un context mult mai rigid cum e interviul. Asta înseamnă că vei afla, mai ușor ca oricând, ce-și doresc oamenii tăi și ce le displace candidaţilor la compania în care lucrezi. Trebuie doar să ai curajul să le asculţi feedback-ul, să schimbi ce merită schimbat și, la rândul tău, să oferi feedback fără frică.
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
Erori de judecată care pot afecta procesul de angajare
Dincolo de limite: cum atragem persoane cu dizabilități în echipă