recrutare
Update

Mai repede. Mai bine. Mai deștept.

Optimizează procesele cu Vital HR (P)

Ca om de HR nu trebuie doar să te adaptezi rapid tendințelor și să fii la curent cu preferințele noilor generații, ci și să te ocupi de recrutare, de partea administrativă, care necesită o atenție sporită. Iar toate acestea îți pot consuma destul de mult timp, mai ales atunci când nu ai suficiente resurse interne.

Ți-ai dorit vreodată, când simțeai că toate aceste task-uri erau mult prea multe pentru timpul pe care îl aveai la dispoziție, ca cineva să te ajute să treci peste acest impas?

Vital HR este una dintre acele companii care, pe lângă o diversitate de servicii pe care ți le pune la dispoziție, se adaptează nevoilor tale. Și nu te vei mai simți niciodată singur și neajutorat în fața unei agende pline ochi cu sarcini. Cum o face?recrutare

Ce soluții de recrutare îți pune la dispoziție?

Magnet pentru talente

Dacă am învățat ceva în ultimele luni, atunci, cu siguranță, acel lucru e că e important să ne facem planuri, însă și mai important e să fim capabili să le adaptăm din mers. Pentru că, din toată această perioadă plină de provocări, câștigătoare au ieșit companiile care au avut un plan bine pus la punct și care au știut să răspundă rapid la noua realitate. Și, mai important decât orice, e să ai oamenii cu care să faci și să adaptezi aceste planuri. O echipă de succes se construiește devreme, cu multe eforturi, și se întărește cu fiecare recrutare.

Azi, mai mult ca oricând, trebuie să te ghidezi după tendințe sau chiar să le anticipezi, dezvoltând cele mai eficiente metode de recrutare. Iar Vital HR face asta pentru tine și te ajută să atragi oamenii potriviți într-un timp cât mai scurt. Pentru candidații de pe pozițiile entry-level, de exemplu, echipa are nevoie doar de una-două săptămâni pentru recrutarea colegilor potriviți.

Rapiditatea de care dă dovadă compania se datorează rețelei de consultanți și parteneri din cele peste 12 orașe în care activează.

„Suntem foarte bine conectați la tot ce înseamnă mediul de business local, fiind membri activi în diverse organizații sau cluburi de afaceri pentru a putea să înțelegem bine mediul în care activăm”, explică Laurențiu Morar, Managing Partner Vital HR.

 

Stabilirea profilului celor pe care-i cauți

E mai simplu decât crezi să ajungi fix la cei pe care ți-i dorești în echipă. Pentru ca Vital HR să te ajute să găsești cei mai potriviți candidați e suficient să pregătești un profil cât mai clar și transparent al celui pe care-l cauți. Acesta trebuie să cuprindă expertiza și know-how-ul necesare jobului scos la bătaie, dar și o listă a trăsăturilor de personalitate dorite pentru o integrare cât mai ușoară în echipă. Iar cu o listă completă a preferințelor tale în ce privește viitorul angajat, șansele ca Vital HR să găsească în cel mai scurt timp oamenii cei mai potriviți cresc considerabil.

Testează Vital HR

„Discutăm atât cu omul de HR, cât și cu hiring managerul pentru evitarea neînțelegerilor referitoare la așteptările fiecăruia de la candidatul căutat”, spune Laurențiu Morar.

 

Cum recrutezi oameni pentru poziții de conducere

Atunci când vine vorba de recrutarea managerilor, procesul este și mai dificil, deoarece angajatorii își doresc talente care să poată gestiona și motiva o întreagă echipă. Iar costurile și timpul alocate pentru a atrage managerii devin din ce în ce mai mari. Astfel, pentru a găsi cei mai buni manageri, trebuie să-i căutăm unde trebuie.

„Pentru identificarea managerilor ne folosim de mai multe resurse, precum platformele specializate și cluburi de business. Iar într-un context normal, când nu avem reglementări cauzate de pandemie, nu lipsim nici de la târguri sau expoziții pentru a ajunge la astfel de candidați”, spune Laurențiu Morar.

Mai mult, echipa Vital HR are o vastă experiență în domenii precum Automotive, Financiar, Juridic, Resurse Umane, Controlling sau IT&C și asigură identificarea top managerilor, atragerea și recrutarea lor, folosind instrumente inovatoare, în ton cu tendințele momentului.

Găsește cei mai buni manageri

 

Cum (mai) evaluăm și promovăm angajații?

Evaluarea angajaților este încă un proces care îți poate consuma destul de mult timp, asta pentru că tehnicile de evaluare trebuie adaptate cerințelor noilor generații, care nu îndrăgesc procesele clasice. Cele mai eficiente practici folosite de Vital HR sunt jocurile de rol, feedback 360, interviuri comportamentale și evaluările psihometrice.

„În ultimul an am avut cerere și pentru evaluarea candidaților în cadrul proceselor de Management Performance. Angajatorii vor să evite subiectivismul în cadrul promovărilor interne”, explică Laurențiu Morar.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Nu doar despre recrutare. Ce îți mai poate salva timpul?

Fie că faci parte dintr-o companie cu zece angajați, fie că vorbim de sute de angajați, atunci când trebuie să recrutezi o persoană sau să te ocupi de partea administrativă, ești pus sub presiunea timpului. Iar soluția ușoară pentru toate acestea este externalizarea parțială sau totală a activităților către o companie specializată.

Degrevarea de anumite sarcini ar putea să te ajute să te concentrezi mai mult pe strategia departamentului de HR, pe motivarea oamenilor sau pe retenția lor. Nu în ultimul rând, externalizarea anumitor task-uri te-ar ajuta să reduci costurile cu formarea angajaților sau cu spațiile de birou.

„Dacă vorbim de proiecte de volum, fluctuația și costurile de recrutare și onboarding devin apropiate de cele din piața externă. Marele avantaj al României e disponibilitatea oamenilor de a dezvolta noi abilități, ceea ce în Vestul Europei se întâmplă încă cu o viteză mai redusă”, spune Laurențiu Morar.

În întâmpinare îți vine Vital HR, care îți oferă o soluție completă și flexibilă de management al proiectului, iar tu te poți ocupa de alte priorități.

 

Prietenul la nevoie se cunoaște

Știm prea bine că sunt multe activități pe care trebuie să le duci la bun sfârșit în fiecare zi. Din fericire, există o soluție la care poți apela atunci când te simți copleșit de deadline-uri sau când vrei să te concentrezi mai mult pe anumite aspecte ale activității tale.

Vital HR a remarcat problema de timp cu care te confrunți și-ți pune la dispoziție un consultant junior sau senior, în funcție de nevoile tale, pentru a-ți respecta deadline-urile. Specialiștii te pot ajuta cu payroll-ul, recrutare, onboarding-ul, sourcing-ul sau zona de learning & development. „În cazul consultanței on site avem două situații întâlnite: fie vorbim de resurse insuficiente pentru o perioadă
scurtă sau medie, fie de o situație neprevăzută, în care lipsa persoanei devine critică”, spune Laurențiu Morar.

 

În pas cu tendințele

Trăim, cu siguranță, vremuri nu doar interesante, ci și care ne pun creativitatea și anduranța la test. Dacă până nu demult principala problemă pe care o aveam era penuria de candidați, astăzi, iată, numărul acestora a crescut, însă, în continuare recrutarea ne ridică probleme. Cum faci să te asiguri că, din sute de candidați, îl recrutezi fix pe cel mai bine pregătit profesional, pe cel care se va potrivi cu echipa și cu cultura organizațională? În plus, cum faci ca acest lucru să se întâmple și repede? Uneori ajutorul e chiar sub nasul tău sau, mai degrabă, la un click distanță, pe vital-hr.ro. E OK să-i lași pe alții să te ajute cu anumite task-uri, mai ales când serviciile sunt create special pentru a-ți optimiza rezultatele. Drumul către atingerea KPI-ilor s-ar putea să devină mai lin. Vital HR poate fi alături de tine pe tot parcursul călătoriei.

 

Trei detalii esențiale despre Vital HR

Q: Ce tehnici folosiți pentru a găsi cele mai bune talente?
A: Utilizăm tehnica de recrutare ACT, care presupune identificarea abilităților, verificarea cunoștințe-
lor și competențelor, dar și StrengthsFinder de la Gallup, un tool pentru descoperirea talentelor. Ținem cont de faptul că un client are nevoie de candidați care să dețină, pe lângă anumite abilități, și dorința de a se dezvolta în companie.

 

Q: Există riscul ca persoana recrutată să nu fie potrivită pentru poziția respectivă? Ce se întâmplă în acest caz?
A: Există un astfel de risc, având în vedere că nu există un instrument care să preconizeze 100% integrarea candidatului recrutat. Folosim diverse tehnici și instrumente de validare și testare prin care minimizăm acest risc. Iar în cazul în care candidatul nu se potrivește, clientul beneficiază de o garanție de înlocuire care variază între trei luni și un an, în funcție de specificul fiecărei poziții.

 

Q: Care sunt realizările cu care vă mândriți?
A: Cele mai mari realizări țin de livrarea unor proiecte naționale și internaționale într-un timp foarte scurt, recunoașterea clienților că suntem o companie care gândește strategic și care vrea să inoveze. Dacă e să vorbim în cifre, avem 39 de clienți, prezență națională în peste 12 orașe printr-o rețea puternică de parteneri, două birouri, unul în Sibiu și celălalt în Oradea, dar și 17 consultanți interni și parteneri.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Mai mult decât manager

HoReCa merge mai departe

Cum arată adaptarea la noul normal?

Categorii:
Update

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.
2 Comments on this post.
  • Cristian androne
    13 July 2020 at 11:27 pm
    Leave a Reply

    As dori si eu sa incep o afacere ma puteti contacta

    • Steluța Năstase-Lupu
      16 July 2020 at 10:21 am
      Leave a Reply

      Bună, Cristian,

      Nu oferim consiliere pentru începerea unei afaceri, doar consiliere în găsirea unui job.

    Leave a Reply

    *

    *