soluție retenție angajat potențial reconversie profesională viitor strălucit vector bărbat telescop evoluție
Focus

Schimbând macazul în aceeași companie

Cum contribuie reconversia profesională la retenția angajaților

Traseul profesional al angajaților nu mai e ca pe vremuri. Foarte puține persoane mai sunt de acord să lucreze pe același post toată viața lor activă, chiar dacă primesc măriri de salariu sau noi responsabilități. Repetitivitatea activității are un efect negativ asupra angajatului, plictisindu-l rapid. De aceea e important ca atunci când vedem potențial într-un membru al echipei noastre sau atunci când vedem că un angajat valoros își pierde din randament și pare să se plictisească, să purtăm o discuție cu acesta și să vedem dacă nu cumva i se potrivește o altă poziție în companie.

Ionuț Bunescu, spre exemplu, lucrează de 5 ani la Altex, iar la recomandările managerilor a trecut treptat de la Video Content la Social Media, apoi, începând cu anul acesta, la Performance Management, deoarece a demonstrat că are potențial și că evoluția lui profesională e foarte importantă pentru el. Departamentul de HR a ascultat recomandările managerilor, iar reconversia profesională s-a făcut rapid și integral.

 

Reconversia profesională Ionuț Bunescu

Ionuț Bunescu, Digital Performance Specialist Altex;                                          Foto: Mihnea Ratte

 

Cum ți-ai început cariera la Altex?

După 5 ani în telecom, am făcut prima schimbare de companie, de la venirea în București. Aveam nevoie de o schimbare și a fost mai mult decât bine venită.

 

Mai aveai experiență în video content management până în acel moment?

Cochetam cu videoblogging-ul încă dinainte de 2013, iar experiența din online, plus baza jurnalistică, alături de pasiunea pentru tehnologie m-au ajutat să fiu un candidat recomandat pentru postul respectiv. Nu am căutat eu job-ul, ci am fost recomandat pentru el, de către un blogger.

 

Switch-ul către social media cum de l-ai făcut?

Echipa de online a fost tot timpul in house, iar creșterea interesului în acest domeniu a dus la dorința de mărire a echipei. Jobul de Socia Media Specialist nu a fost scos „la recrutare”, ci mi-a fost atribuit printr-o recomandare internă, pe care am acceptat-o cu mare entuziasm, fiind o provocare venită la momentul în care simțeam că partea de content/video content nu e ceva ce m-ar provoca și mulțumi pe termen lung

 

Ai avut momente în care trebuia să jonglezi cu ambele joburi?

Trecerea din echipa de content către cea de online a fost făcută 100%, la o dată stabilită de comun acord cu managerii din ambele echipe, astfel încât nu a fost nevoie să jonglez între vechiul și noul job.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Superiorii cum au primit schimbarea? Dar colegii?

Mă știam cu aproape toată echipa de marketing, așa că integrarea a fost foarte ușoară, iar colegii m-au primit imediat în colectiv. Poate mă ajută și logoreea și faptul că sunt simpatic.

 

Și schimbarea către Performance de unde a început? Cochetai cu ideea de mai mult timp?

Îmi doream să fac ceva mai mult, să învăț și altceva, iar schimbarea mi-a fost propusă tot de către un manager, astfel a fost fix ce-mi doream. Am predat partea de Social Media către o colegă mai tânără, dar pe care o ajut oricând are nevoie, pentru că nu-mi doresc și nici nu aș vrea să mă rup de tot de partea de creație, de tot ce-mi place la social media. De fapt, nici nu aș avea cum să rup vreodată legătura cu partea asta.

 

Ce avantaje găsești în schimbarea carierei?

Am o vârstă, îmi doream și îmi doresc să evoluez, atât profesional, cât și financiar, iar dacă peste aceste două lucruri rămâne și plăcerea jobului pe care îl ai, cred că totul se îmbină într-un tot unitar fain.

 

Dar dezavantaje crezi că sunt?

Dacă nu vrei să ieși din zona de confort, poate că da, dar altfel nu văd de ce ar fi dezavantaje.

 

Crezi că e mai avantajos să schimbi cariera în aceeași companie decât să o faci în cadrul unei noi companii?

Atât în Cosmote, cât și în Altex, mie mi-a fost mult mai OK să schimb departamentul, evoluând într-o companie pe care o cunosc, lucru extrem de important. Consider benefic și sănătos să poți evolua și crește în aceeași companie, cât de mult se poate.

Categorii:
Focus

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*