Cât de importantă este satisfacția angajaților la locul de muncă?
Motivarea și monitorizarea stării de bine a angajaților a devenit un subiect tot mai discutat atât în rândul oamenilor de HR, cât și la nivel de management al companiilor, iar lipsa acestora duce la scăderea nivelului de productivitate. Și credem că pe aceste aspecte ar trebui să te concentrezi mai mult, cu toate că atragerea noilor angajați este prioritatea 0 în contextul actual din piață.
Nevoia angajaților de a se simți bine la locul de muncă a existat dintotdeauna, doar că, în prezent, aceasta este acută din cauza noilor generații intrate în câmpul muncii, care sunt din ce în ce mai pretențioase.
Acordă-le atenție! Ei trebuie să fie mulțumiți de locul de muncă pe care îl au!
Atunci când angajații sunt mulțumiți de jobul lor, de mediul în care lucrează și de cultura organizațională sunt mult mai dispuși să întreprindă acțiuni prin care să ajute compania să ajungă la un alt nivel. Depun mai mult efort în exercitarea sarcinilor, dând dovadă de comportamente prietenoase, care îmbunătățesc climatul organizațional.
Pe de altă parte, cei care nu vin la muncă de plăcere, ci doar pentru ca la sfârșit de lună să primească un salariu, sunt mai predispuși să întârzie la serviciu, să absenteze, să nu se implice în proiecte sau chiar să părăsească firma. Iar retenția angajaților depinde de măsura în care reușești să menții un nivel de satisfacție echilibrat.
Un om de HR trebuie să fie interesat continuu de cât de mulțumiți sunt oamenii pe care i-a angajat, pentru ca ei, la rândul lor, să fie productivi și să facă lucrurile să meargă. Iar pentru asta, înainte de toate, trebuie să-i cunoască și să descopere în ei talente ascunse, care așteaptă să fie scoase la iveală.