De două ori mai multe joburi cu salariul menționat în anunțul de angajare
Peste o treime (33%) din totalul joburilor disponibile în acest moment pe eJobs.ro au salariul afișat, procentul fiind mai mult decât dublu față de perioada similară a anului trecut. Astfel, mai mult de 8.000 de poziții pentru care companiile caută candidați au fie salariul fix menționat în anunțul de angajare, fie un interval salarial.
„Ieșirea salariilor din zona subiectelor tabu și intrarea lor într-o zonă de transparență marchează o schimbare majoră pe piața muncii, după foarte mulți ani în care au stat sub semnul confidențialității. Deși încă nu este obligatorie prin lege publicarea salariilor, angajatorii au început să ia măsurile necesare pentru a face tranziția mai lină atunci când va veni momentul. Dacă astăzi avem o rată de 33% dintre poziții cu salariul publicat versus 14%, anul trecut, pe vremea aceasta, ne arată că piața este din ce în ce mai pregătită”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing eJobs România.
Principalele motive pentru transparentizarea pieței salariilor
Potrivit celui mai recent sondaj realizat de eJobs România, principalul motiv pentru care angajatorii au început să facă publice salariile pe care le oferă este legat de faptul că reușesc să găsească mai repede candidatul potrivit și să închidă angajarea (34,4% dintre respondenți au făcut această mențiune). 22% spun că primesc mai multe aplicări, 15,6% că este îmbunătățită relevanța candidaților, 9,4% au observat că anunțul postat primește mai multe vizualizări, iar alți 9,4% procedează astfel pentru că aceasta este politica stabilită de companie.
„Datele noastre arată că anunțurile de angajare cu salariul publicat sunt cu 40% mai vizualizate decât celelalte. Cu toate acestea, 31,3% dintre angajatorii care au răspuns întrebărilor din sondaj indică o performanță de peste 50% a acestor anunțuri. Astfel de rezultate stau în spatele creșterii pe care o vedem în numărul de joburi cu salariul publicat. Cu toate acestea, așa cum era de așteptat, nu pentru toate pozițiile există aceeași deschidere spre transparență, iar angajatorii sunt dispuși să arate salariul în special pentru joburile entry level”, spune Raluca Dumitra.
În timp ce 37,5% spun că au salariul transparent în primul rând pentru pozițiile de intrare, 21,9% au răspuns că le afișează pentru joburile de specialiști. 31,3% declară că politica de transparență se aplică la nivel general, fără diferențe între nivelurile de carieră vizate.
„Ar fi fost de așteptat să vedem în top și joburile pentru muncitori calificați și necalificați, dar și acele joburi pentru care recrutorii găsesc foarte greu candidați și unde afișarea salariului ar putea încuraja aplicările. Cu toate acestea, cele două categorii se regăsesc în aproximativ 10% dintre răspunsuri”, completează Raluca Dumitra.
Domeniile care au cele mai multe poziții cu salariul menționat în anunțul de angajare sunt retail, industria alimentară, call center / BPO, imobiliare, construcții și telecomunicații. O altă categorie de joburi pentru care candidații primesc indicii clare despre nivelul salarial oferit sunt cele din afara țării.
În prezent, sunt peste 1.000 de joburi în străinătate care au salariul afișat pe eJobs.ro.
Sondajul a fost realizat în luna decembrie, pe un eșantion de 180 de angajatori, reprezentați de specialiști în resurse umane, recrutori, manageri de departament sau antreprenori.
Ți-a plăcut articolul despre motivele pentru care angajatorii au menționat salariul în anunțul de angajare? Citește și:
E timpul pentru un upgrade al cunoștințelor la început de an!
Review & Trends 2023. Descoperă tendințele de pe piața muncii!