Este reputația un motiv de apreciere din partea echipei?
Te-ai întrebat care sunt cele mai importante aspecte pentru care oamenii te apreciază ca angajator? Au trecut vremurile în care reputatia era dată de vizibilitatea la TV sau radio. Ce îi motivează să lucreze pe termen lung pentru un brand și să vorbească despre el îți spun două membre din echipa Leroy Merlin România.
De cât timp faci parte din echipa Leroy Merlin și ce te-a atras când ai aplicat?
Andreea Lazar: Sunt de 8 ani și jumătate în echipa Leroy Merlin, m-a atras domeniul de activitate, bricolajul, pasiunea mea fiind să amenajez locuințe. Mi-a plăcut ideea de a lucra într-o companie mare, de talie internațională, de unde să am multe de învățat.
Roxana Pașala: Fac parte din povestea Leroy Merlin de 13 ani și îmi place să cred că povestea mea profesională am scris-o în timp ce compania își scria propria poveste în România. Am sosit în companie cu un an înainte de deschiderea primului magazin, fiind încă studentă în București. Căutam un loc de muncă în HR și a apărut Leroy Merlin care mi-a oferit această oportunitate. Am început ca Asistent Resurse Umane.
Cât de mult a contat pentru tine reputatia companiei în alegerea pe care ai făcut-o?
A. L.: Am căutat mai puțin partea de reputație, ci mai degrabă am căutat o companie cu vechime în domeniu și diversitate.
R. P.: La vremea respectivă, aproape deloc. Aveam nevoie să muncesc, să câștig un salariu, deși știam clar ce îmi doresc să fac la un moment dat. M-am bucurat să găsesc o echipă tânără și să intru în poveste de când „autorul” a luat „penița în mână”. În 2010, Leroy Merlin pregătea deschiderea primului magazin.
Cum gestionează liderii feedback-ul tău și al colegilor?
A. L.: Feedback-ul meu și al colegilor este cerut, ascultat și notat. Apoi, în funcție de situația pentru care noi oferim feedback, primim răspunsuri. Bineînțeles că sunt situații pentru care există o rezolvare imediată, de exemplu, acum câțiva ani, în sondajul EXI (Employee Experience Index), colegii au menționat mărirea valorii tichetelor de masă și liderii au crescut această valoare. Pe termen mai lung există negocieri prin reprezentantul salariaților pentru sporuri și prime. Pentru a îmbunătăți activitatea, managerii oferă transparență în viziunea și strategia companiei, prezentând planul pe 3 ani și prin crearea unui parcurs în 2024 bazat pe OKR (objectives and key results) care țintesc excelența în satisfacția clienților și asigurarea rentabilității companiei.
R.P.: Leroy Merlin este o companie unde cultura feedback-ului este importantă. Ca în orice companie, cultura este creată și întreținută de oamenii săi. Îmi vine în minte un moment în care feedback-ul oferit sincer și ascultat s-a dovedit a fi esențial. Eram în anul 2021, când și noi, ca majoritatea companiilor din piața internațională, am inițiat back-to-office. În trimestrul respectiv rezultatele și NPS EXI (Employee Experience Index) s-au prăbușit. În acel moment, liderii companiei au luat decizia de a flexibiliza convingerile lor, așteptările cu privire la programul și modul de lucru, precum și stilul de management al echipelor.
Povestește-ne despre relația cu managerul tău. Ce lecții de leadership preiei de la el?
A. L.: Cu managerul meu am o relație bazată pe încredere, sinceritate, omenie, bună dispoziție și feedback. Am învățat că e ok să fiu în primul rând OM.
R. P.: Apreciez la managerul meu că mă simt confortabil să mă exprim și să spun ce am de zis și consider că îmi oferă „spațiul” corect și potrivit pentru asta.
Ce oportunități ai pentru a evolua în carieră?
A. L.: Am avut ocazia să particip la sesiunile de coaching din programul de dezvoltare Pass for Leadership și să încep să trăiesc conștientă de mine, de puterile și de limitele mele. Am un plan de dezvoltare individual, plan pe care îl agreez împreună cu managerul la fiecare întâlnire de dezvoltare și progres și la întâlnirile pe care le avem pe parcursul unui an. Acest plan este strâns legat de dorința mea de a mă dezvolta, ținând cont de rezultatele de la feedback-ul 360.
R. P.: Am avut posibilitatea să particip la programe de formare și dezvoltare atât interne, cât și externe, potrivite pentru proiectele mele profesionale. M-am simțit tot timpul încurajată să-mi doresc mai mult, am fost provocată să mă gândesc la parcursul meu profesional în companie și să caut să-mi întâlnesc pasiunea la locul de muncă.
Cum arată flexibilitatea și starea de bine la job?
A. L.: Aceste două atribute sunt traduse prin stabilitatea echipei și prin realizarea obiectivelor. Însă mai departe de acești indicatori este liderul, care este empatic cu fiecare membru din echipa sa, sărbătorește reușitele și victoriile mici și mari, recunoaște și valorizează potențialul din fiecare membru al echipei.
R. P.: În Leroy Merlin, flexibilitatea și starea de bine înseamnă să faci ce simți, însă cu bunăvoință și intenții bune, să ieși din „cadru” dacă ai convingerea că astfel poți impacta pozitiv ecosistemul nostru și performanța. Să te răzgândești și să schimbi traseul dacă drumul pe care ai pornit nu ți se potrivește, să fii tu însuți.
Dacă ai povesti unui prieten despre Leroy Merlin, ce i-ai spune pentru a-l convinge să aplice?
A. L.: I-aș spune că i-ar face bine să trăiască ceva diferit, un mediu de lucru care se bazează pe oameni. E un loc în care poți să înveți, să te dezvolți, e un loc care te provoacă și în care crești.
R. P.: Dacă este în căutarea unui loc de muncă unde există colaborare în modul de lucru, o condiție bună și provocatoare pentru a-și exprima creativitatea, pentru greșeli și învățare… acesta este Leroy Merlin.
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
Ce îi determină să se identifice cu obiectivele companiei și să le susțină?