Recrutarea clasică nu funcționează în IT?
Dacă ești angajator sau recrutor din industria IT, înseamnă că ai observat deja că nu poți acoperi cu ușurință pozițiile deschise folosind metodele clasice de recrutare. A venit deci timpul să reinventezi și să adaptezi procesul de căutare al talentelor la noile tendințe de recrutare, mult mai complexe.
Organizațiile care au nevoie de oameni noi în departamentele de IT și-au dat seama că metodele tradiționale nu mai funcționează la fel de bine ca înainte, așa că se văd nevoiți să găsească altele, mai creative. Iar aici intervenim noi, căci avem câteva idei care să-ți ușureze procesul de recrutare.
„Recrutarea clasică, tradițională și pasivă nu mai funcționează de multă vreme în industria IT. Metodele de recrutare care dau rezultate în atragerea tinerelor talente sunt programele de referral, recompensarea colegilor care recomandă noi colegi în cadrul organizației, organizarea unor workshop-uri tehnice dedicate tinerilor pasionați de IT sau alte evenimente dedicate networking-ului cu tinerii”, spune Ana Pohrib, HR Manager Amber Studio, companie românească de jocuri electronice.
De asemenea, ca să îți lărgești paleta de viitori angajați poți apela și la alte soluții, cum ar fi abordarea directă a candidaților pe rețelele de socializare sau platformele de recrutare online, cele din urmă ușurându-ți căutarea.
„Războiul pentru atragerea în companie a candidaților valoroși îi obligă pe recrutori să se orienteze mai mult pe activitatea de căutare directă a specialiștilor și mai puțin pe instrumentele clasice folosite în recrutare”, sunt de părere reprezentanții Bitdefender, companie ce numără, în prezent, 1.200 de angajați.
Toate ca toate, dar procesul de recrutare devine pe zi ce trece tot mai provocator pentru companiile din IT, fiind dificil pentru ei să atragă oameni cu abilitățile potrivite joburilor scoase la bătaie. „Tocmai de aceea atragerea tinerilor și investirea în creșterea și dezvoltarea acestora reprezintă soluția pentru diminuarea deficitului de angajați în IT”, crede Ana Pohrib.
Astfel, formarea tinerilor încă de pe băncile facultății este una dintre metodele pe care le poți utiliza ca să nu mai simți lipsa de candidați atunci când ai de ocupat poziții deschise. „Noi am demarat în 2015 un program de pregătire intensivă destinat tinerilor, prin care participanții își pot completa pachetul de cunoștințe dobândite în facultate și au ocazia să le aplice în proiecte practice, sub îndrumarea experților din companie”, spun reprezentanții Bitdefender despre cum își pregătesc viitorii angajați după propriile preferințe.
Totuși, nu pune accentul doar pe cunoștințele tehnice studiate în școală, ci și pe skill-urile soft, care s-au dovedit a fi destul de importante pentru a forma o echipă productivă și dornică să evolueze în organizația ta. „Urmărim ca oamenii să aibă bune abilități de comunicare, spirit de echipă, adaptabilitate, flexibilitate și atitudine pozitivă”, spune Alin Alexandru, CTO Innobyte, altă companie din domeniul IT care a creat programe de internship dedicat celor fără experiență, dar cu background tehnic.
Oferă oportunități de dezvoltare și beneficii extrasalariale
Nevoia tinerilor de oportunități de dezvoltare se poate observa din cerințele lor atunci când vin la un interviu de angajare. Astfel, noile generații de candidați au devenit din ce în ce mai selectivi și nu sunt ușor de convins atunci când își caută un job.
„Primul lucru pe care îl întreabă la interviul de angajare este referitor la programele de training oferite de angajator. Urmate de abonamentele la sălile de sport, accesul la un program flexibil de lucru, abonamentul la clinicile private de sănătate sau numărul de zile de concediu de odihnă pe an”, spune Ana Pohrib.
Cu toate astea, pretențiile tinerilor sunt invers proporționale cu nivelul lor de pregătire. Și totuși, ei sunt deschiși să asculte argumentele și propunerile angajatorului atunci când nu sunt discrepanțe majore între ce își doresc și ce le poți oferi.
Pe lângă așteptările mari de la un job, Ana Pohrib precizează că tinerii doresc să facă parte din echipe formate din oameni dispuși să îi formeze și îndrume, de la care să poată învăța, să aibă manageri care să le acorde timp și disponibilitate.
Iată de ce investiția în dezvoltarea și pregătirea tinerilor pentru piața muncii este absolut necesară, dacă îți dorești să găsești candidați buni, cu abilități soft și hard potrivite cu viziunea organizației tale. Crezi ești pregătit să te aliniezi cerințelor noii generații de candidați?