recruiTECH
Interviu

Cum arată viitorul recrutării

Interviu cu 3 speakeri la recruiTECH

A mai rămas o lună până la evenimentul anului în recrutare. eJobs îți dă întâlnire la recruiTECH CEE, conferința regională cu prezență fizică, care va avea loc pe 23-24 mai la Budapesta. Este o ocazie de a afla informații despre provocările unice pe care le întâmpină liderii din Europa Centrală și de Est și de a descoperi soluții inovatoare, care-ți vor impulsiona eforturile în recrutare. În plus, vei putea participa la workshop-uri care îți vor oferi perspective și strategii acționabile în recrutate și vei relaționa cu liderii în HR din regiune. 

De ce merită să participi? 

Agenda evenimentului cuprinde peste 30 speakeri din peste 11 țări, care vor susține prezentări pe cele 3 scene în cele 2 zile ale evenimentului. 

Bogdan Badea, CEO-ul eJobs, este speaker la acest eveniment și va susține o prezentare despre cum schimbăm regulile jocului în recrutare anul acesta. De asemenea, va participa și la panelul Job Board market future perspective alături de Norman Mauer, Senior Talent Strategy Advisor – Talent Intelligence la Indeed și de Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România. 

Descoperă interviurile cu trei dintre speakerii la recruiTECH CEE 2024, care-ți vor oferi insight-uri despre provocările în recrutare și prioritățile care ar trebui să stea pe agenda ta acum. Află subiectele pe care le vor aborda la recruiTECH!

 

Rezervă locul la recruiTECH

 

Jose Kadlec

José Kadlec este Trainer, Keynote Speaker și Founding CEO la Recruitment Academy, companie înființată pentru a spori achiziția de talente și a optimiza recrutarea în Europa Centrală și de Est.  Alături de Milan Novak, a creat aplicația pentru recrutare GoodCall (în prezent cu 150 de angajați), specializată în recrutare socială pentru start-up-uri de 5 persoane, precum și pentru companii din topul Fortune 500 (de 10.000 de persoane). GoodCall este a 415-a companie cu cea mai rapidă creștere din Europa, conform Financial Times. José Kadlek are abilități în automatizarea recrutării, recrutare prin AI, achiziție de talente în IT, vânzări B2B, branding personal, growth hacking, OSINT (Open Source Intelligence). 

La recruiTECH va susține prezentarea AI-Powered HR Excellence: Practical Applications of Artificial Intelligence for HR Marketing. Descoperă mai multe informații despre prezentarea sa, precum și despre cum va arăta viitorul recrutării folosind AI: 


AI-Powered HR Excellence: Practical Applications of Artificial Intelligence for HR Marketing este tema prezentării tale la Conferința recruitTECH. Care sunt punctele cheie ale prezentării tale și de ce nu ar trebui să o rateze liderii în HR?

Prezentarea se va concentra pe cum folosim în mod practic inteligența artificială în achiziția de talente și în marketingul în HR, subliniind faptul că ignorarea inteligenței artificiale este periculoasă. Trecând de la promovarea intensă de care AI s-a bucurat anul trecut la implementarea din acest an, voi demonstra că inteligența artificială poate fi folosită atât de persoanele care doresc să-și crească productivitatea și să-și îmbunătățească rezultatele, cât și de companiile care își propun să o utilizeze pe o scară mai mare în procesele lor. Explorarea noastră se va extinde cu mult dincolo de notoriul ChatGPT.


Cum arată viitorul recrutării folosind AI?

Sincer să fiu, cu greu îmi pot imagina îndeplinirea anumitor sarcini fără AI. Activități precum redactarea unei fișe de post, transformarea acesteia într-o postare pe LinkedIn, crearea de cuvinte cheie pentru un anumit rol, care să ajute la identificarea talentelor sau generarea automată a notițelor în timpul interviurilor sau ședințelor au devenit indispensabile. Și sunt mai multe feature-uri, desigur, inclusiv tehnici mai avansate, cum ar fi potrivirea candidaților cu jobul sau crearea gemenelor digitale pentru comunicare personalizată pe pilot automat cu candidatul.

 

Cum să valorificăm brandul personal al angajaților companiei pentru o recrutare mai eficientă? Cum putem folosi AI în acest scop?

Când navighezi pe LinkedIn, vei observa că marea majoritate a postărilor sunt făcute de persoane mai degrabă decât de companii. Astfel ai motiv bine întemeiat să profiți de puterea rețelelor sociale ale angajaților tăi, care pot atrage un public mai relevant pentru business și pot oferi o mai mare autenticitate conținutului tău decât pagina de companie. AI generativ joacă un rol important aici, deoarece facilitează crearea de texte, imagini, videoclipuri și conținut vocal, permițând elaborarea fără efort a postărilor pe LinkedIn, comentariilor sau chiar profilelor de LinkedIn.

Provocarea constă în determinarea modului cel mai eficient de a utiliza instrumente precum Google Gemini, ChatGPT sau alte modele de limbaj (LLM), precum și modele de difuzare precum DALL-E, Midjourney, pentru branding personal. Aceste instrumente pot ajuta nu numai la crearea de conținut, ci pot servi ca „parteneri de discuție”, care îți vor oferi idei ca într-un brainstorming cu privire la abordarea optimă a comunicării în rețelele sociale, inclusiv subiecte și stil, adaptate business-ului tău.

 

Bogdan Badea - CEO eJobs
Bogdan Badea, CEO eJobs, are o experiență de peste 17 ani în managementul vânzărilor, business development, precum și în managementul echipelor și leadership-ul orientat spre rezultate. A ocupat poziții de top în multinaționale, iar din 2018 este CEO la eJobs, fiind responsabil de dezvoltarea strategiilor de business și de alinierea acestora cu obiectivele companiei, dar și de motivarea și creșterea echipei. 

La recruiTECH va susține prezentarea The gamechangers of 2024 on the labour market și va participa la panelul Job Board market future perspective. Iată care sunt impresiile sale despre piața muncii din România și ce soluții propune pentru a optimiza recrutarea: 


Care sunt provocările în recrutare pe care le identifici în România?

Ne confruntăm cu o piață a angajatorilor. Și chiar dacă aplicările în Q1 din 2024 au fost cu 10% mai mari decât în Q1 2023, angajatorii resimt lipsa de talente în sectoare cheie precum IT, inginerie, asistență medicală, construcții și producție. O parte din problema acestui deficit este legată de exodul talentelor și de imigrare, deoarece atât profesioniștii cu înaltă calificare, cât și candidații blue-collar caută adesea oportunități în străinătate, atrași de salarii mai mari și perspective de carieră mai bune. 

O altă provocare este faptul că așteptările salariale ale candidaților sunt adesea mai mari decât cele pe care companiile sunt dispuse sau capabile să le ofere, ceea ce duce la dificultăți în atragerea și reținerea talentelor. Această situație este influențată de factori precum creșterea inflației și creșterea costului vieții. 

Una dintre cele mai mari preocupări pentru toți angajatorii sunt reglementările fiscale în evoluție, mai ales în ceea ce privește taxele. Nu în ultimul rând, există o limitare la nivel de brand de angajator deoarece multe companii românești, în special cele mai mici, nu au dezvoltat încă strategii puternice de employer branding. Astfel le este dificil să atragă talente de top și să concureze cu multinaționalele.

 

Pe ce ar trebui să se concentreze recrutorii în 2024?

Peisajul recrutării este în continuă schimbare, iar 2024 nu face excepție. Pentru a face față acestei perioade, recrutorii ar trebui să se concentreze pe mai multe domenii cheie. În primul rând, pe AI și automatizare, care nu mai sunt nice to have, ci obligatorii. Automatizarea începe să fie implicată în munca de zi cu zi a unui profesionist în resurse umane, de la sarcini precum screening-ul CV-urilor sau programarea interviurilor până la furnizarea de recomandări personalizate atât candidaților, cât și managerilor HR.

Un alt focus ar trebui să fie recrutarea bazată pe date. Să folosească analiza datelor pentru a identifica patternuri, a urmări comportamentul candidaților și a măsura eficacitatea strategiilor de recrutare.

Chiar dacă, în acest moment, ne confruntăm cu o piață a angajatorilor, recrutorii ar trebui să țină pasul cu eforturile lor anterioare de a construi diverse surse de talente, să consolideze reputația brandului de angajator și să se adapteze nevoilor candidaților și angajaților, de exemplu în ceea ce privește munca la distanță. Aceasta înseamnă promovarea unei recrutări prietenoase pentru cei care preferă să lucreze remote și concentrarea pe abilități în detrimentul locației.

 

Ce părere ai despre AI? Le ia recrutorilor locurile de muncă? Unde poate AI să adauge valoare în recrutare?

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Inteligența artificială în recrutare este un instrument puternic, dar este important să-i înțelegem potențialul și limitările. Poate fi de mare ajutor pentru recrutori, pentru a le prelua task-urile repetitive pe care le fac, care pot fi văzute atât ca o binecuvântare, cât și ca o corvoadă.

AI excelează în automatizarea sarcinilor repetitive, cum ar fi selectarea CV-urilor, programarea și interacțiunea inițială cu candidatul. Astfel recrutorrii au timp pentru activități mai strategice, cum ar fi construirea de relații și realizarea de interviuri aprofundate. De asemenea, AI poate analiza cantități mari de date pentru a identifica patternuri și tendințe în comportamentul candidaților, ajutând recrutorii să ia decizii informate pe tot parcursul procesului.

Cu toate acestea, este puțin probabil ca inteligența artificială să înlocuiască în totalitate recrutorii. Elementul uman rămâne crucial în construirea relațiilor, evaluarea potrivirii culturale și luarea deciziilor finale de angajare.

 

Ce subiecte vei aborda la rectuiTECH?
O să vorbesc despre provocările cu care ne confruntăm cu toții în acest moment, într-un an marcat de multe incertitudini și despre soluțiile posibile la care putem apela. De asemenea, voi prezenta insight-uri despre piața muncii din România, atât din perspectiva angajatorilor, cât și a candidaților.

 

Tony DE Graaf

Tony De Graaf este  din 2019 Hiring Success Director for EMEA la SmartRecruiters. În această poziție, Tony este responsabil pentru strategia de leadership și pentru consultanța în procesele de angajare în Europa Centrală și de Est, ajutând companiile să construiască organizații orientate spre scop. Înainte de a se alătura companiei SmartRecruiters, Tony a lucrat pentru diferite companii din comerțul electronic, modă și retail, unde a ocupat diverse funcții de conducere în achiziția de talente. 

La recruiTECH va avea prezentarea: Redifine your TA KPI-s to achieve hiring success (în prima zi) și va susține workshop-ul: Hiring Success (în a doua zi).  Descoperă mai multe informații despre prezentarea sa și despre metricii importanți  în recrutare: 


Pe ce ar trebui să se concentreze un recrutor pentru a dezvolta activitatea sa în recrutare?

Cel mai important lucru pentru mine este să fii responsabil, să te asiguri că ești manager de recrutare sau compania poate lua cea mai bună decizie de angajare. Dacă ești responsabil pentru decizia corectă de angajare, asta înseamnă de fapt că ești responsabil de a te asigura că oamenii potriviți ajung la decizia de angajare, că cei mai buni candidați nu renunță pentru că managerul de recrutare îi respinge direct.

Acest lucru înseamnă, de asemenea, să te asiguri că joburile sunt postate corect și ai candidații potriviți. Ești responsabil ca unul, doi sau trei candidați potriviți să ajungă în etapa finală a interviului. Să te asiguri că parcurge fiecare etapă a recrutării. Aceasta este mentalitatea pe care ar trebui să o ai ca recrutor. Nu ești responsabil doar pentru postarea joburilor sau achiziția talentelor. Nu, ești cel care garantează calitatea deciziei de angajare în organizație. Acesta este singurul scop al unui recrutor în ochii mei și asta nu se schimbă indiferent cum recrutezi.

 

Ce KPI-uri ar trebui să ia în considerare în recrutare?

Aceasta este o conversație permanentă. Ce decizii vrei de fapt să iei? Ce vrei să știi? Definește acest lucru. Există o listă pe care merită să o faci mai întâi. Dacă te duci la managerii tăi, este important să vezi că trebuie să știi despre performanța ta, să colaborezi cu ei, să primești câteva sugestii și să vezi apoi ce e important pentru tine. Apoi, să te uiți la date. De ce date am nevoie de fapt, care să mă ajute să arăt asta. Și aceasta este un metric. Uneori. Este vorba de o combinație de câțiva metrici.

Văd multe companii care încep direct cu ce ar trebui să măsurăm și, de fapt, nu răspund la întrebarea: ce putem măsura sau pierd timpul pentru a obține rate de conversie mai mari sau rate de scăderea a timpului în diferite etape. Nu este nimic în neregulă cu acele metrici, dar prima mea întrebare este întotdeauna: de ce măsori asta? Întrebare la care oamenii răspund Nu știu.

Așa că ar trebui să începi cu finalul în minte dacă vrei să ai o listă bună de metrici foarte importante pe care ar trebui să le analizezi. Poți începe și cu ce au nevoie recrutorii. De ce au nevoie managerii de recrutare? De ce are nevoie liderul de recrutare și de ce au nevoie liderii companiei? Dacă începi cu aceste liste vei avea un răspuns complet diferit de cel pe care probabil îl ai azi.

 

Ce pregătești pentru prezentarea de la recruiTECH? La ce să ne așteptăm?

Voi vorbi despre metrici și KPI. Despre cum ar trebui să-i măsurăm pentru a rezolva provocările de recrutare și pentru a avea succes în angajare. Vreau să expun subiectul în felul următor: trebuie să avem abilitatea de a înțelege ceea ce facem și să ne colectăm datele, astfel încât toată lumea să înțeleagă de ce este important.

Vreau să vorbesc puțin despre cum arată cele mai bune practici, care este arta posibilului când măsurăm. Dacă ești complet bazat pe date, ai putea rezolva asta și asta și ai putea face asta și asta. Așadar puneți-vă imaginația la contribuție! O problemă pe care am remarcat-o la multe evenimente este că discuțiile se opresc acolo și nu este foarte util pentru multe echipe de recrutare din lume doar să înțeleagă care este arta posibilului.

Următorul subiect pe listă ar trebui să fie întotdeauna: ce poți face de azi? Și cum începi de fapt? Cum arată călătoria datelor? Cum începi de la un nivel mic? Pentru că atunci când vine vorba de date, oamenii vor întotdeauna să rezolve totul așa cum doresc să construiască dashboard-uri frumoase, direct bazate pe date. Am lucrat cu o mulțime de organizații care au reușit acest lucru. Este o călătorie de cel puțin cinci ani pentru a ajunge acolo. Nu este ceva ce faci doar în câteva luni sau într-un an sau doi ani. Pur și simplu nu este posibil.

Prinde oferta Lazy Bird, pentru tine sau pentru echipa ta, până pe 28 aprilie. Asigură-ți locul acum la recruiTECH CEE 2024!

 

Rezervă locul la recruiTECH

 

Ți-au plăcut interviurile cu speakerii la recruiTECH? Citește și:

Află totul despre tehnologie și recrutare la recruiTECH 2024!

 

 

Cum te împrietenești cu automatizarea în HR

Categorii:
Interviu

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*