criză rutină
Focus

Cum reclădim după criză fără să ne întoarcem la rutină?

Mix & Match: o lecție din construcții

Când m-am mutat în locuința actuală, am avut nevoie de câteva mici renovări, iar dezvoltatorul mi l-a recomandat pe unul dintre muncitorii din echipa lui. L-am contactat, a venit, a lucrat, am vorbit puțin despre viața lui și m-a învățat o lecție despre cât de periculoasă poate fi o rutină. Nu-mi amintesc numele lui, dar de dragul poveștii o să-i spun Gabi.

Ei bine, Gabi se mutase înapoi în România doar de vreo doi ani. Lucrase înainte, timp de vreo 10 ani, în Cehia, unde mi-a spus că domeniul construcțiilor e extrem de diferit. În Cehia, hazardul cutremurelor este mult mai scăzut, iar asta înseamnă că toate clădirile sunt construite cu fundații mai mici, cu structuri mai subțiri, balcoane mai mari și multe alte diferențe substanțiale față de standardul de aici. Cu alte cuvinte, revenit în țară, Gabi a fost nevoit să reînvețe mai tot ce presupunea jobul lui, pentru că rutina lui de până atunci nu avea să facă față nevoilor din țară.

 

Rutină-adaptare-rutină. E un cerc vicios.

Cred că mulți dintre noi ne-am simțit ca Gabi în 2020, ca și cum toți anii de experiență anteriori n-au însemnat nimic în fața schimbărilor pe care am fost nevoiți să le îmbrățișăm. Acum, mai bine de un an mai târziu, ne-am obișnuit cu multe și ne-am demonstrat nouă și tuturor de ce suntem capabili.

Avem însă tendința în continuare să mergem spre rutină. Majoritatea afacerilor sunt din nou în creștere, ne mărim echipele, revenim la bugetele anterioare, ne punem din nou problema retenției și intrăm într-un avânt de progres în care iar nu vom fi pregătiți pentru o eventuală criză. Cred că aici avem ce învăța de la industria construcțiilor, care se pregătește pentru cutremur chiar și atunci când au trecut mulți ani de la ultimul. Ține minte, așadar, ca anul acesta să-ți pui și întrebările mai dificile:

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

  • Cum putem face procesul de onboarding mai plăcut pentru colegii remote, chiar dacă plănuim să revenim la birou permanent?
  • Cum putem ajuta angajații care au dificultăți personale în această perioadă, chiar dacă anticipăm o revenire la „normal”?
  • Cum păstrăm echipa intactă în cazul unui nou lockdown, chiar dacă există șanse mici să se mai întâmple?

Sunt întrebări la care nu vrem să ne gândim, printre toate obstacolele obișnuite prin care suntem nevoiți să navigăm, dar pe care le rezolvăm mai bine și mai repede când avem răspunsurile pregătite.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cu încrederea treci marea

Ce a fost primul? Scopul sau drumul până la el?

Employer branding vs. recruitment branding

Categorii:
FocusRetentieUpdate

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*