Pasiune cu accente boring
Te-ai familiarizat cu Stories? Sau, și mai și, chiar răsfoiești Reels sau TikTok-uri? Scuze, dar… cam demodat. Dacă vrei să ții pasul cu noile generații, pune-te la curent cu ce mișcă acum pe Twitch și BeReal. Iar pentru că sunt 2 fenomene relativ noi la nivel național, hai să-ți explic eu cu ce se mănâncă.
Twitch este o platformă de live streaming, unde streamerii fie joacă jocuri video, fie dezbat sau reacționează la diverse subiecte de actualitate și interacționează în timp real cu publicul. Pe când BeReal este o rețea socială ce a avut peste 41 milioane descărcări în 2022 și care trimite, zilnic și aleatoriu, o singură notificare în care își îndeamnă utilizatorii ca în maximum 2 minute să… be real. Cum? Făcând o poză dublă, atât cu împrejurimile, cât și selfie, în care să prezinte ce fac în acel moment.
Ce ne învață aceste platforme despre pasiune?
De lăsat în urmă: scenariul
Ce a surprins atât la Twitch, cât și la BeReal, a fost faptul că ambele au demonstrat că oamenii devin atrași de… monotonie. După ani întregi de poze cu filtre și videoclipuri impecabile, acum se poartă conținutul brut, fără niciun fel de scenariu sau poveste în spate. Pe Twitch, streamerii români se prezintă, în medie, 48 de ore lunar în fața oamenilor. Nici măcar o oră dintre acestea nu are un scenariu specific în spate. Oamenii vor reacții și discuții libere, la cald, fără pregătiri în prealabil. La fel și în cazul BeReal. Când notificarea te-a prins vineri seara, la 20:30, în pat, 2 minute nu-ți ajung să creezi rapid un alt scenariu. Da, poți posta și în afara celor 2 minute, dacă vrei să-ți falsifici viața, însă – ce a surprins odată cu creșterea popularității platformei -, cei care fac asta sunt blamați de restul și chiar ignorați.
Nu mulți, ci asemănători
Pe Twitch România, cel mai cunoscut streamer din ultima vreme este Faiăr, care a strâns aproximativ 100 mii de urmăritori și are, în medie, peste 3 mii de oameni la fiecare stream live. Când comparăm numerele cu cele de pe Instagram sau YouTube, ele nu sunt deloc impresionante. Și atunci de ce ar fi the new thing? Pentru că aici, creatorii nu-și doresc un public mare, ci unul angrenat. Într-un live caritabil, același Faiăr a reușit să strângă de la urmăritorii săi peste 20.000€ în nici 4 ore. De ce? Pentru că aceștia împărtășesc cu el aceleași valori și principii morale, iar el se prezintă în fața lor ca liant între ei și cauzele sociale demne de vizibilitate. Pe alte platforme sociale, astfel de sume se strâng mult mai lent, de la publicuri mult mai mari.
Cu pasiunea la zi
Și Faiăr, CreativeMonkeyz sau Zlăvog (printre cei mai populari streameri pe Twitch România), cât și Alexis Barreyat sau Kevin Perreau (creatorii BeReal) n-au plecat la drum direct pe platformele care i-au consacrat. Bazele lor s-au consolidat tot pe Instagram, YouTube și chiar TikTok în cazul BeReal. Toți, însă, și-au știut prioritățile, abilitățile și pasiunea ce le stătea la bază și au ales să migreze către alte platforme, mai „la modă”, mai nișate și mai potrivite pentru tipul lor de conținut. Când pasiunea vorbește, vorbitorul execută! Descoperă-ți pasiunea și fă tot posibilul să o portretizezi cât mai clar, cât mai eficient și pe platformele cele mai potrivite pentru cei din jurul tău.