obiectivele HR
Update

Cum îți atingi obiectivele în HR

Mix & Match: o lecție în cercetare și analiză

Când vorbim de cifre și procentaje în orice domeniu, e ușor să rămânem cu impresia că sunt doar niște indicatori care vorbesc mai mult despre efecte decât despre cauze. Rata de prezență la interviu, spre exemplu, poate spune ceva despre claritatea anunțului de angajare, despre brandul de angajator sau poate chiar despre ambele. Numărul mare de demisii încă din perioada de probă poate să semnalizeze o problemă cu procedura de onboarding sau cu relația cu managerul.

Ideea e că cifrele nu prea înseamnă nimic de unele singure sau, mai rău, pot însemna prea multe lucruri. Da, ele pot fi semnale de alarmă esențiale în HR, dar în lipsa unei cercetări profunde a semnificației lor, rămânem doar cu niște date goale, ușor de rătăcit și uitat într-o prezentare.

De aceea trebuie să ne cunoaștem obiectivele cât mai bine și să le avem în vedere când ne alegem indicatorii de performanță și modul în care îi analizăm. Pentru că Big Data nu trebuie să pornească doar de la scopul de a sublinia status quo-ul, ci și de la nevoia de a-l îmbunătăți.

Așadar, în momentul în care îți alegi indicatorii de performanță sau instrumentele de analiză, întreabă-te și ce vrei să obții de la rezultatele finale. Vrei să afli mai multe despre dinamica la locul de muncă? Optează pentru 4-5 focus grupuri. Ți-ar plăcea să obții date ușor de analizat de la exit interview-uri? Fă-ți un ghid de interviu. Soluții există, trebuie doar să știi ce întrebări să pui.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Am ales obiectivele. Mai departe ce fac?

Iar dacă nu știi de unde să începi cu obiectivele și indicatorii de performanță, nicio grijă! În piață există o mulțime de companii de cercetare și furnizori de date cu care poți lucra. În cazul brandingului de angajator, spre exemplu, poți colabora cu BrandYourHR, proiectul eJobs dedicat consilierii în employer branding, sau poți cere mai multe detalii despre World’s Most Attractive Employers, topul complex de companii creat de Universum Global în urma unei cercetări ample, acum pentru prima oară în România datorită eJobs.

Important e să realizezi că ai nevoie de informații clare, cât se poate de reale, și de o interpretare corectă. Mai departe, tot ce rămâne de făcut e să ceri ajutorul experților. Pentru că da, știm, cineva trebuie să-ți amintească din când în când că nu trebuie să le faci pe toate!

 

Ți-a plăcut acest articol? Citește și:

Ce au însemnat ultimii 20 de ani în resurse umane?

Roboții sunt aici. Avem timp de adaptare?

Categorii:
Update

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*