Oameni care fac diferența
Cum ați găsit atunci compania și cum vi se pare că s-a schimbat între timp?
E: În 2004 Kaufland era la început de drum în Europa de Est. Aș putea zice că venise cu principii germane și își cauta locul în inimile clienților și în carierele viitorilor angajați. Apreciez faptul că am putut contribui la dezvoltarea companiei numărul 1 pe piața de retail din România. A fost o perioadă în care am avut multe de învățat, atât eu, cât și echipa din care fac parte.
R: Când am decis să mă alătur echipei, am găsit o companie dornică să fie cunoscută prin mai multe laturi ale sale. Kaufland nu este doar magazinul de unde ne facem cumpărăturile de zi cu zi; înseamnă două platforme logistice, aflate în Ploiești și Turda, peste 110 magazine în România, precum și un sediu central care găzduiește departamentele de suport. Împreună suntem într-o continuă creștere, iar numărul tot mai mare al membrilor echipei ne provoacă zi de zi să găsim soluții pentru micșorarea distanței dintre departamente.
Ce vă place cel mai mult la jobul vostru?
E: Cel mai mult îmi place că nu există o zi care să semene cu alta. Dezvoltăm permanent noi și noi proiecte. Este un mediu dinamic în care se încurajează antreprenoriatul și performanța.
R: Îmi place că mi se dă șansa să construiesc și să dezvolt proiecte pentru tânăra generație care conduc la creșterea brandului de angajator. Un exemplu în acest sens este „Bursa privată de studiu”, care s-a născut dintr-o ambiție, iar în ultimii doi ani a încurajat performanța academică pentru zece tineri în spațiul germanofon.
„Este o provocare zilnică să identifici inițiative out of the box în industria de retail pe zona de carieră, însă asta mă determină să fiu mai creativă – impactul inițiativelor implementate de noi ne-a condus către o popularitate de care compania se bucură în prezent.”
Raluca Alexandru
Vă ocupați, printre altele, și de creșterea brandul de angajator. În ce măsură simțiți că succesul acțiunilor voastre se materializează în atragerea candidaților pe care Kaufland și-i dorește?
E: Carierele au evoluat împreună cu obiceiurile de consum. De la modelul „pe cine știi” la modelul bazat pe „CE știi”. Există două tipuri de angajatori în România – companiile unde trebuie să dai din coate ca să fii promovat și companiile unde faci ce știi tu mai bine, ai rezultate și ești promovat. Așa este în Kaufland! Te angajezi pe baza competențelor, iar compania te susține să îți dezvolți o carieră. Avem mulți colegi care au început pe poziții entry, iar în momentul de față coordonează strategic diverse domenii din cadrul companiei. Astfel de exemple stau la baza succesului nostru.
R: Din punctul meu de vedere, când vine vorba de brand de angajator, candidații pasivi sunt cei care reacționează cel mai bine la inițiativele noastre. De ce? E simplu: încercăm să fim unici, dinamici și de impact prin tot ce facem, iar asta produce multă curiozitate în rândul candidaților.
Hai să trecem un pic la viața de după job. Cine sunteți în timpul liber? Ce pasiuni aveți?
E: În timpul liber îmi place să realizez aranjamente florale, să călătoresc și să particip la competiții naționale și internaționale de badminton.
R: În timpul liber mă împart între familie și prieteni, joc tenis, colecționez postcards de la prietenii mei plimbăreți, sunt pasionată de vinuri și călătorii asiatice. Prietenii spun despre mine că sunt o fire hotărâtă și orientată spre oameni pentru a produce schimbare în societate prin proiectele dezvoltate.
Care e cel mai bun sfat pe care l-ați primit?
E: Think outside the box.
R: În fiecare dimineață trebuie să fii cea mai bună versiune a ta comparativ cu ieri.