Gamification: nu doar muncă, ci și joacă
Cine crede că tehnicile de gamification sunt doar pentru tineri n-ar putea să fie mai departe de adevăr. Tuturor ne place puțină aventură, indiferent de vârstă, munca poate căpăta o dimensiune nouă prin joc. E însă un sâmbure de adevăr în toată povestea asta, în sensul că tehnicile de gamification sunt mai atrăgătoare pentru Generația Z și Mileniali, aceștia reacționând mai bine la ele.
Într-un studiu realizat recent de o companie americană a reieșit că Milenialii sunt generația care se simte cel mai puțin engaged la locul de muncă, cu doar 28,9% dintre aceștia care sunt cu adevărat implicați în ceea ce fac și integrați în cultura organizațională. Principalul factor e acela că nu simt că pot contribui cu adevărat la contextul mai amplu al framework-ului. Într-un joc fiecare are un rol important însă și fiecare contribuie la victorie.
Nu doar muncă, ci și joacă la job
Apelând la tehnici de gamification, nu doar că poți crește engagementul noilor generații și consolidezi echipa, dar îți poți crește și brandul de angajator în ochii acestora pentru a atrage candidați valoroși. Cu alte cuvinte, se iau elemente ce țin de gaming (joc, joacă, amuzament, competiție și chiar dependență) și se aplică în situații reale, de la procesul de recrutare până la dezvoltare profesională.
De unde poți începe? Fă-i să petreacă mai puțin timp aplicând la joburile care îi interesează, iar când ajung la interviu, în loc de clasicele „Unde te vezi peste 10 ani?” sau „Care sunt calitățile și defectele tale?”, la care noua generație n-are chef să răspundă, transformă interviul într-un joc. Te poți folosi de cărți de joc personalizate, iar întrebările o să fie mai firești atunci când fac parte dintr-un joc. Despre cum să-i câștigi pe candații tineri prin gamification, vorbim pe larg aici.