Mai contează pagina „Despre noi” pentru Gen Z?
Vestea bună este că pagina în care compania ta strălucește sub lumina caldă a reflectoarelor încă este relevantă. Însă uită structura clasică a ei. Misiunea, viziunea și valorile au nevoie de noi forme pentru a rămâne relevante în ochii celor din Generația Z. Hai să vezi cum ar trebui să arate pagina companiei pentru a atrage tinere talente!
Dacă ai parcurs în ultima vreme materialele noastre, probabil ai deja o idee despre cum să te raportezi la Generația Z și care este profilul lor. Dacă simți totuși nevoia de o scurtă recapitulare, ca la seriale, ți-o spun pe scurt. Cei din Gen Z sunt nativi digitali, la curent cu orice mișcă, iar când vine vorba de viața la job, sunt mai puțin interesați dacă angajatorul lor e o corporație sau un start-up. Cât timp cerințele lor sunt îndeplinite, sunt mulțumiți. Preferă să lucreze remote sau hibrid, să aibă flexibilitate, să fie plătiți în acord cu know-how-ul lor și știu din start ce așteptări au de la angajator.
Atunci când își caută un job, peste jumătate dintre ei verifică site-ul companiei (conform unui studiu Yello.co din 2019). Deci, nu ar trebui să neglijezi nici pagina „Despre noi”. Înainte să aplice, cei din Gen Z se asigură că angajatorul respectiv are un set de valori care corespunde cu ale lor. Vor să vadă o companie mai mult axată pe oameni și mai puțin pe cifre mărețe. Iar pentru că reprezintă poate cea mai diversă generație, se așteaptă ca și mediul lor de lucru să fie la fel. Cu alte cuvinte, o companie care încurajează diversitatea și incluziunea în echipe primește din start o bilă albă de la Gen Z. Sustenabilitatea cântărește mult pentru ei, având în vedere că 82% s-au arătat preocupați de mediu și 72% au făcut deja schimbări în comportamentul lor pentru a reduce impactul asupra acestuia (conform Kadence.com).
Iar toate aceste informații ar trebui să se regăsească pe pagina „Despre noi”. Ca să o (re)faci cum trebuie, ține cont de aceste 3 lucruri:
1. Scurt și la obiect
Nu mai e nicio noutate că atenția oamenilor a scăzut dramatic, cu atât mai mult a celor din Gen Z. Ok, să zicem că trebuie să te încadrezi în cele 8 secunde de attention span, așa cum relatează studiul Microsoft din 2015. Însă contează foarte mult și ce spui. Cu o poveste bună, autentică, în puține cuvinte și ceva imagini care să transmită mai bine ce ai de spus, poți capta un Gen Z mai mult de acele 8 secunde. Arată clar cine sunteți, ce faceți și ce vă propuneți să obțineți, evitând clișeele. Folosește imagini behind-the-scenes, prezintă echipa și orice ar fi, evită cuvintele abstracte. Iar această idee ne conduce către a doua recomandare.
2. Tonul face muzica
Spune adio jargonului corporate sau limbajului formal, dacă vrei să ai un site atractiv pentru Gen Z. Celor din această generație trebuie să li te adresezi onest și pe un ton cât mai prietenos posibil. Până la urmă, în spatele oricărui brand prestigios stau tot oameni, nu? Dacă brand book-ul îți permite, orice intenție de a insera un mesaj cu tente umoristice va fi bine primită. Mai mult, te încurajez să faci un exercițiu simplu – cum i-ai povesti unui prieten, la cafea, despre locul în care lucrezi? Cu ce se ocupă compania? Ce obiective are? Cum e echipa voastră? Ei bine, pe același ton ar trebui să te adresezi și unui Gen Z. Folosește persoana a II-a singular și pune în valoare realizările companiei într-un mod simplu de digerat.
3. A fi sau a nu fi mobile… friendly?
Răspunsul este evident. Nu mai am nevoie de niciun argument să-ți spun că pagina „Despre noi” și website-ul per total trebuie să fie mobile-friendly. Folosește-te de asta ca un exercițiu pentru conținutul de pe această pagină. Verifică întâi pe telefon, analizează cum se vede și de câte scroll-uri e nevoie ca să ajungi la final și găsește formula care funcționează cel mai bine pentru audiența ta.
Ca să înțelegi mai bine la ce mă refer, îți prezint și 3 exemple de „Așa DA”:
Chipotle. Îți recomand cu încredere să accesezi chipotle.com/values, ca să vezi un exemplu de mesaj concis, ușor de înțeles, combinat cu o mulțime de imagini și elemente video care te fac să pășești în lumea lor. Puncte extra pentru jocuri de cuvinte și un ton prietenos cu note de umor. Însă cireașa de pe tort apare când cei de la Chipotle arată cum sunt ei un brand sustenabil, cum au grijă de mediul înconjurător și cum îți servesc doar lucruri reale, cum zic ei. Și așa cum am precizat mai devreme, pentru Gen Z contează enorm să fii sustenabil.
Nike. La pagina dedicată companiei, about.nike.com, cei de la Nike merg pe o prezentare simplă, dar de impact, susținută de cifre inspirat alese – 43% dintre manageri sunt femei, 78% din energia pe care o folosesc provine din surse regenerabile și au aproape 100M$ investiți în 2021 pentru a aduce un impact în comunitățile globale. Mai jos, găsești imagini cu echipa lor și cu sediile din jurul lumii. Cine știa că au un teren de fotbal la sediul din China?
Instagram. Un alt exemplu de „Așa DA” este chiar about.instagram.com. Încă din prima secundă cei de la Instagram îți spun ce fac – oferă oamenilor puterea de a construi o comunitate. La un scroll distanță faci
cunoștință cu persoane care fac parte din universul lor. O platformă atât de complexă precum Instagram reușește să-și prezinte funcționalitățile în doar câteva scroll-uri pe ecranul mobilului, mizând totodată pe incluziune.
Concluzie
Acum, că ai ajuns la final, sper că ai o imagine clară despre ce l-ar face pe un candidat din această categorie de vârstă să aplice la joburile oferite de compania ta. Poate te vei gândi că produsele sau serviciile tale nu sunt la fel de atractive precum cele oferite de brandurile exemplificate. Însă vreau să te încurajez și să-ți spun că în aproape orice industrie ai activa, îți poți adapta mesajele pentru a atrage persoane din această generație. Păstrează un mesaj clar, autentic și scurt. Și nu încerca să-i vrăjești, că se vor prinde. Adaptează-ți pagina companiei cât mai rapid posibil și pregătește-te să-ți mărești echipele.