Lasă o ușă deschisă!
Dacă evenimentele offline erau în mod tradițional o parte importantă a strategiei de recrutare, nu înseamnă că trebuie să renunți cu totul la ele, doar pentru că momentan adunările mari de oameni nu sunt indicate. Există diverse modalități de a reproduce această experiență digital și tehnologii care te pot sprijini că să faci evenimentele virtuale.
Evenimentele virtuale sunt o modalitate excelentă de a oferi candidaților o imagine mai clară despre compania pe care o reprezinți, dar și despre mediul de lucru din interiorul acesteia. Important e să alegi varianta care se potrivește cel mai bine persoanelor pe care vrei să le „cucerești”!
Ask Me Anything
Evenimentele virtuale de acest tip sunt găzduite în mod tradițional de un recrutor sau de un HR manager ce joacă rolul de moderator și oferă celor interesați posibilitatea de a pune întrebări live despre procesul de recrutare, calendarul angajărilor, beneficiile oferite de companie, posibilități de promovare și cultura organizațională.
Vrei ca evenimentele virtuale să decurgă cât mai natural? Poți veni pregătit cu o listă de răspunsuri la întrebările frecvente pe care le primești uzual la interviurile de angajare din partea candidaților.
Tururi virtuale ale biroului
Dacă biroul companiei pe care o reprezinți continuă să fie deschis pentru angajați, dar nu și pentru publicul larg, poți organiza un eveniment virtual în cadrul căruia să-l prezinți.
În cazul în care ți se pare că simpla prezentare a spațiului de lucru nu este suficient de atractivă, o poți integra într-o poveste cu care se pot identifica mai bine cei care o urmăresc.
Idee de pus în practică: Un clip scurt și atractiv care prezintă o zi din viața unui nou coleg poate fi folosit nu doar pentru evenimentele virtuale, ci și urcat ulterior pe YouTube pe contul companiei. Astfel câștigi și extra puncte la capitolul prezență online!
Webinarul care mult aduce
Vrei ceva mai mult decât un scurt și la obiect Ask Me Anything? Poți merge pe varianta unui webinar. Aici nu mai e neapărată nevoie să fii tu speaker-ul principal. Ideal ar fi să alegi un specialist din departamentul unde există poziții deschise care să aleagă să vorbească despre o temă de interes pentru candidați. Tu te poți ocupa de partea de moderare, iar la finalul prezentării, ai grijă să lași timp și pentru întrebări.
De la test la tradiție: Dacă primul exercițiu merge bine, poți transforma acest eveniment special într-o întâlnire periodică cu ajutorul căreia să atragi constant noi și noi talente!
Experimentează cu hackathon-ul!
Într-o perioadă în care ai mai multă nevoie ca niciodată de soluții la problemele cu care te confrunți, hackathon-ul pare o variantă cu care împuști doi iepuri dintr-o lovitură. Atragi
oamenii de care ai nevoie și obții și răspunsuri rapide la diverse întrebări. Și, deși în urmă cu câțiva ani aceste evenimente se limitau doar la zona de IT, în prezent ele pot fi folosite și-n
alte arii. Percepute ca adevărate rezervoare de idei creative, multe organizații recompensează cu premii atractive sau chiar recrutează câștigătorii.
Ține totuși cont: organizarea unui hackathon este ceva mai challenging și necesită un buget mai mare, deoarece este un eveniment ce se întinde pe parcursul mai multor ore sau chiar zile și necesită o pregătire minuțioasă.
Ți-a plăcut acest articol? Citește și:
Sănătatea mintală a angajaților intră în topul priorităților pe 2021