Ai recrutat cele mai potrivite talente?
Capacitatea de a selecta cei mai potriviți oameni pentru rolurile scoase la bătaie și de a-i păstra în companie se numără printre principalele priorități pe care le au managerii și oamenii de HR în prezent. Pentru unele companii este ușor să piardă din vedere dezvoltarea profesională ca parte a activităților de HR. Majoritatea departamentelor de resurse umane pun accentul pe găsirea și angajarea candidatului potrivit pentru locul de muncă, iar planurile de păstrare a angajaților respectivi se pot pierde pe parcurs.
Sunt multe beneficii pe care companiile le oferă angajaților pentru ca aceștia să fie satisfăcuți și să nu plece când li se oferă o altă oportunitate: de la programul flexibil de muncă la alte bonusuri și compensații. Deși aceste pachete de beneficii joacă un rol esențial în atragerea și păstrarea angajaților ideali, o strategie aplicată tot mai des în ultimul timp este investiția în dezvoltarea profesională a angajaților. Învățarea le permite angajaților să mențină o traiectorie ascendentă în cunoștințele pe care le au, în ciuda faptului că rămân într-o singură poziție în compania respectivă.
Potrivit unui studiu realizat de Deloitte, organizațiile cu o cultură puternic îndreptată spre învățare au cu 92% mai multe șanse de a dezvolta produse și procese noi, cu 56% mai multe ocazii de a fi lideri de piață, iar oamenii din cadrul acestora sunt cu 52% mai productivi. Totodată, potrivit unui studiu realizat de cei de la BetterBuys, 34% dintre angajați preferă să rămână pentru o perioadă mai lungă de timp într-o companie care le oferă oportunități de dezvoltare profesională.
Cum poți investi în dezvoltarea profesională a angajaților?
Învățarea continuă, încă de la primele zile în companie
De prea multe ori, companiile așteaptă ca noii angajați să fie implicați la noile locuri de muncă înainte să le fie puse la dispoziție oportunități de dezvoltare profesională. Începând procesul de învățare încă din primele zile în companie, șansele ca oamenii să se conecteze cu rolurile pe care le-au primit și chiar să rămână în organizație pe o perioadă mai lungă de timp sunt mai mari. Totuși, lucrurile ar trebui să se întâmple cu pași mărunți.
Un proces de învățare continuu, treptat, fără o încărcătură prea mare de informații într-o perioadă scurtă de timp, va determina angajatul să simtă că are valoare prin rolul pe care îl ocupă și îl va motiva să se dezvolte. Condus de motivația de a se dezvolta în carieră, dorința acestuia să plece la o altă companie va scădea.
Învățarea continuă bazată pe principiul microlearning se poate realiza cu ajutorul platformelor speciale unde sunt prezentate informații aplicabile, cu rezultatele așteptate. O altă strategie de învățare este prin diverse traininguri, prezentate pe module sau capitole, care să facă întregul proces mai prietenos.
Învățarea ca un ritual
Ritualurile îi ajută pe angajați să simtă un sentiment de apartenență și o conexiune cu scopul și obiectivul stabilit, ceea ce conduce în mod normal la performanțe mai mari și la o motivație crescută.
Oferirea de oportunități de dezvoltare profesională angajaților îi menține implicați, ceea ce este important, deoarece, potrivit unui studiu Udemy din 2016, angajații cu un nivel de engagement scăzut și plictisiți sunt de două ori mai predispuși să plece din companie. Același studiu a arătat că 80% dintre respondenți au fost de acord că deprinderea de noi competențe i-ar face mai implicați la job.
Un timp alocat în fiecare săptămână, într-o anumită zi, pentru învățarea unor informații scurte este o strategie care se poate utiliza pentru a face învățarea ca un ritual. Timpul alocat învățării este stabilit în funcție de dinamica organizației și de nevoile fiecăruia în parte.
Companiile și oamenii sunt într-o continuă creștere și dezvoltare, hiperconectate, în diferite sisteme de muncă – hibrid, remote sau fizic – care aspiră să fie mai bune și se confruntă totodată cu diverse schimbări. O perspectivă mai bună este de a vedea angajarea ca un obiectiv de atrage oameni talentați și calificați, dar în aceeași măsură de a-i și păstra în companie. Oamenii trebuie încurajați să învețe, fie că acest aspect face parte din jobul lor curent, fie că este vorba de o aspirație viitoare – și trebuie să li se ofere oportunitățile necesare pentru a se dedica procesului.
Ți-a plăcut articolul despre învățarea la job? Citește și:
Primele în bani sunt beneficiile preferate de angajatori de Paște
5 mituri despre managementul schimbarii care-ți pun bețe în roate