Cât entuziasm transmiți candidaților?
Pentru a atrage noi membri în echipa ta care pun suflet în ceea ce fac și propagă energie bună, e important să transmiți entuziasm încă din etapa interviului. Vorbește, la rândul tău, cu pasiune despre valorile companiei și munca alături de colegi și alege o abordare empatică față de provocările profesionale și personale pe care candidații le întâmpină. Pe o astfel de strategie au pariat și cei de la Avia Motors, strategie pe care o îmbunătățesc constant, cu suportul liderilor. Elisa Sărluceanu, HR Manager Avia Motors, îți oferă toate detaliile în cele ce urmează.
Se spune că singurul mod pentru a realiza lucruri minunate este să iubești ceea ce faci. Cum ai descrie activitatea ta în cadrul Avia Motors? Ce te atrage?
Pentru mine, să îmbin pasiunea cu munca este un vis devenit realitate. Văd munca mea în cadrul Avia Motors ca o conectare la un scop mai larg care servește unei cauze, cu impact asupra mediului din jurul meu. Gândul că efortul depus și rezultatele pot schimba chiar și puțin lumea din jurul meu mă face să mă simt împlinită.
Ești ambasador pentru compania ta în cadrul interviurilor. Cum transmiți candidaților entuziasm pentru mediul de lucru?
Procesul de recrutare este o acțiune de vânzare–cumpărare. Pasiunea și entuziasmul vând. Fundamentul oricărei vânzări este transferul de emoție, emoție pozitivă despre compania pe care o reprezinți. De aceea împărtășesc cu candidații entuziasmul pentru scopul meu. Astfel, fac apel atât la mințile, cât și la inimile lor.
Cum identifici oamenii care au entuziasm și pasiune în cadrul interviurilor? Pe ce alte abilități pui accentul?
Să urmezi o carieră în domeniul auto, în care activează Avia Motors, poate reprezenta urmarea unei pasiuni pe care o ai de mic copil. Pasiunea pentru mașini se manifestă diferit. Unele persoane își doresc să participe la competiții, altele pun preț pe marcă, putere, aspect sau își dedică viața unei meserii în domeniul auto. În cadrul Avia Motors există oportunitatea de a lucra cu un mix de persoane care împărtășesc dragostea pentru mașini. În mod ideal, vrem să angajăm oameni cu atitudinea corectă și aptitudinile potrivite, însă este mult mai ușor să instruiești aptitudini decât atitudini. Cu atitudinea potrivită, efort și implicare, majoritatea noilor abilități învățate la locul de muncă pot fi stăpânite și puse în aplicare.
Ce provocări întâmpini în recrutare și ce soluții ai identificat în ultimul timp?
Provocările pornesc de la atragerea talentelor și reținerea lor în companie, până la găsirea celui mai bun echilibru pentru a lucra cu generații diferite de angajați. Capacitatea de adaptare este noua provocare a organizațiilor și a noastră. În cadrul Avia Motors recomandările interne sunt o sursă valoroasă de candidați. Recrutarea este o activitate de echipă, în care fiecare angajat ar trebui să se simtă implicat și responsabil de aducerea celor mai bune talente. Un mediu de lucru carepromovează recomandările venite din partea angajaților aduce cele mai bune rezultate.
Care este strategia companiei pentru a susține dezvoltarea oamenilor pasionați?
Lucrăm zilnic la această strategie. Ne dorim să implementăm un sistem cât mai obiectiv, în care să identificăm oamenii valoroși din organizație, dar și nevoile de dezvoltare ale colegilor. Evaluările trimestriale și mai ales cele anuale au o componentă de feedback foarte consistentă și pe aceasta construim acțiuni viitoare. În evaluările 360° avem o imagine destul de bună despre comportamentele colegilor noștri, așa cum sunt ele percepute de superiori, colegi și subalterni. Dar cel mai bun cadou, pe care îl primim de la colegii care ne evaluează, este concretizat în trei categorii de recomandări: „să înceapă să facă”, „să nu mai facă” și „să continue să facă”. Avem de lucrat, fiecare dintre noi, la partea de recunoaștere formală și specifică a performanțelor colegilor noștri.
Cum reușiți să creșteți motivația colegilor și să le oferiți entuziasm în perioade mai stresante sau cu un volum mare de task-uri?
Acționarii și managerii organizației au înțeles că relația cu angajații nu mai poate fi pur tranzacțională „îmi dai, îți dau”. La finalul zilei este vorba despre leadership. Un lider formal sau informal inspiră, catalizează și activează energiile grupului din care face parte. Puterea exemplului este foarte importantă, dar și empatia față de problemele fiecărui angajat. Când ne aplecăm mai mult spre latura umană și nu ne tratăm colegii ca pe niște resurse, răspunsul din partea lor vine de la sine. E legea acțiunii și reacțiunii sau regula de aur (tratează-i pe alții așa cum ai vrea să fii tratat), aplicată practic și consecvent.
Generația Z este poate cea mai curajoasă în a-și urma pasiunea la job. Ce învățați de la ea și cum răspundeți așteptărilor ei?
De la Generația Z învățăm că schimbarea e singura constantă din viață unei organizații și colegii noștri ne provoacă în permanență să căutam noi căi de a face lucrurile mai bine, chiar dacă diferit. De asemenea, învățăm să fim flexibili, să eliminăm lucruri pe care le facem din inerție, dar care nu mai au un sens în contextul actual.
Ți-a plăcut articolul „Cât entuziasm transmiți candidaților?” Citește și:
Care sunt principiile pe care ar trebui să clădești performanța echipei