De ce ai nevoie de influenceri în HR?
Oh, tinerii! Acest grup țintă din ce în ce mai greu accesibil atunci când vine vorba de a le capta atenția. Cum mai poți să-ți faci brandul de angajator mai atractiv în ochii lor, dacă reclamele clasice pe TV sunt ineficiente în cazul lor, publicitatea stradală trece neobservată, iar attention span-ul lor tot scade de ceva ani de la 12 secunde la 8 secunde și poate chiar mai puțin în viitorul apropiat? Simplu: prin influenceri și influencer marketing.
Reach & engagement la alt nivel
Persoanele cu rol de influenceri au în general o comunitate uriașă de oameni care consumă în mod activ și voluntar conținutul lor. Din punct de vedere cantitativ, numerele pe care le înregistrează aceștia în ultimii ani depășesc cu mult audiențele TV, tirajele de presă sau ascultările radio. Iar din punct de vedere calitativ, acești influenceri s-au diversificat atât de mult, încât acum poți ajunge prin intermediul lor exact la oamenii doriți, indiferent de nișă. Inclusiv pentru brandul tău de angajator!
Audiență implicată via influenceri
Spre deosebire de old media (TV, radio), new media a adus unul dintre cele mai importante aspecte: feedback-ul. Mesajele din old media ne loveau și nu ne dădeau drept la replică, pe când acum, în era acestor influenceri, putem oricând să răspundem, să reacționăm la poveștile lor, să distribuim mai departe ce zic/fac, iar asta a scos la iveală în timp, în mod inconștient, un detaliu vital: când audiența este implicată, este mult mai deschisă și atentă la mesajul trimis.
Și idol, și prieten
Spre deosebire de reclamele clasice, care – în limbaj de lemn – „ne găseau ele pe noi”, în influencer marketing e invers. Noi găsim influencerii. Noi alegem să-i adăugăm în lista de persoane pe care le urmărim. Iar în momentul în care zi de zi urmărim poveștile tuturor, și cunoștințe, și influenceri, în mintea noastră se creează sentimentul de familiaritate. Brusc, din idoli, am reușit să-i aducem la rangul de prieteni: le ascultăm părerile, le împărtășim valorile, le susținem cauzele, cumpărăm ce ne recomandă. Iar toate aceste aspecte te pot ajuta și pe tine în comunicare!
Ți-a plăcut articolul despre influenceri în HR? Citește și:
Cum au transformat NFT-urile autenticitatea în diferențiator
De ce este obligatorie autenticitatea pentru succesul proceselor de recrutare