Ideea de freelancing și-a pierdut din atractivitate în 2021
Dacă până nu demult sistemul freelancing era căutat cu ardoare de mulți dintre candidații care aplicau pe platformele de recrutare și care își doreau colaborări flexibile, iată că incertitudinea care a caracterizat 2020, i-a determinat pe mulți dintre ei să-și schimbe comportamentul. Același lucru este valabil și pentru joburile project based, care deși oferă numeroase oportunități de învățare, rareori vin și cu multrâvnita stabilitate.
În plus, datele aferente primului trimestru din 2021 confirmă această tendință – doar 0,3% din totalul aplicărilor au fost făcute pentru joburile în sistem freelancing sau project based. 11,5% au mers către joburile part time, iar 86,7% au vizat joburile full time.
Cum îi cucerești pe cei care în trecut căutau freelancing
„Până la începutul lui 2020, tinerii, în special, erau foarte atrași de ideea de freelancing și de libertatea care vine odată cu acest stil de lucru. Marketingul, media, contabilitatea ori IT-ul erau domenii predilecte pentru freelancing, însă de mai bine de un an lucrurile arată complet diferit. Cele mai căutate sunt joburile care promit stabilitate și oportunități de creștere pe termen lung. În ceea ce-i privește pe candidați, asta se traduce printr-un innteres din ce în ce mai firav față de ideea de freelancing, iar în ceea ce-i privește pe angajați printr-o scădere uriașă a ratei de fluctuație din companii”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Și domeniile în cadrul cărora aplică sunt trecute prin același filtru al prudenței
Candidații se uită mai degrabă spre acele poziții deschise în companii multinaționale din domenii care au rezistat în fața provocărilor economice din ultimul an, precum retail, IT, banking sau farma și se orientează ca opțiune secundară spre start-up-uri sau companii antreprenoriale. „Această prudență excesivă este cumva de înțeles după răsturnarea pe care a suferit-o piața muncii și o vedem nu doar la candidații cu experiență, cât și la cei tineri sau foarte tineri, care erau dornici până nu demult să experimenteze și puneau mare preț pe flexibilitate. Foarte probabil ca acest comportament să se manifeste chiar și după ce piața muncii își va fi revenit complet. Printre argumentele pe care candidații le aduc în favoarea joburilor full time se numără siguranța unui venit lunar, existența unui plan de carieră cu oportunități de creștere într-un orizont de timp bine definit sau un sentiment mai clar de apartenență la o echipă”, mai spune Bogdan Badea.
Ți-a plăcut acest articol despre schimbarea comportamentului candidaților când vine vorba de freelancing? Citește și: