Hello, HR World!
Panelul interactiv care a urmat, dedicat subiectului „From Recruiters to Data Scientists and Talent Analysts”, i-a adus împreună pe Laura Chiculiță, CMO eJobs, George Ștefănucă, Head of Data Ringier, Marian Becheanu, Head of Analytics eJobs, și Gabriel Eremia, Digital Manager Arctic. Pe scurt, acești specialiști ne-au recomandat ca toate procedurile noastre de recrutare să țină cont și de multitudinea de instrumente de marketing online care ne pot ajuta.
George Ștefănucă ne-a sugerat să operăm cu Google și Facebook în ceea ce privește promovarea online a job-urilor, dar să ținem cont și de alte platforme pentru a nu deveni dependenți doar de două medii, iar Gabriel Eremia ne-a recomandat să intrăm în lumea HR 2.0, unde PR-ul și prezența în social media sunt imperative pentru a avea succes în recrutare.
Laura Chiculiță a subliniat o informație extrem de valoroasă pentru recrutori în ceea ce privește transparentizarea salariilor. Se pare că pe www.ejobs.ro anunțurile care menționează o grilă de salariu beneficiază de până la 60% mai multe aplicări.
Mai mult, Laura recomandă prelungirea Candidate Journey-ului nu doar până la Exit Interview, ci chiar și după ce un angajat îți părăsește compania. Angajații care se întorc la vechii angajatori sunt o realitate a pieței de astăzi și merită păstrați în vizor.
Aki Kakko, guest speaker internațional la HR World și CEO Candarine, ne-a adus o perspectivă fresh a brandului de angajator prin subiectul „Connecting the Employer Brand to Modern Recruitment Marketing”. În timp ce anunțurile de job și ad-urile pe Facebook și Google (ceea ce el numește Interruption Marketing) sunt țintite direct către audiența cu cel mai mare potențial de a aplica, acțiunile de Inbound Marketing (cum este și Employer Brandingul) ne aduc pe termen lung persoane la care nu am fi avut acces altfel. Astfel, Aki ne recomandă să nu mai comunicăm doar cu persoanele care mai au puțin și ne aleg ca și angajator, ci să ne lărgim prezența pentru a putea fi observați și de către alți posibili candidați.
A doua parte a zilei a fost un exercițiu creativ în lumea beneficiilor pentru angajați și ne-a pus față în față cu reprezentații celor mai utilizate servicii de Employee Benefits din România (7card, Finastra, Sodexo și Bookster, printre alții) și cu angajații propriu-ziși. Rezultatul a fost un portret bine structurat al pieței de beneficii în care am putut afla atât ce își doresc angajații, cât și ce sunt dispuși unii angajatori să ofere și, mai mult, să ne imaginăm ce alte beneficii, oricât de neobișnuite, ne-am putea dori ca angajați.
Spre sfârșitul conferinței HR World, Alexandru Bușilă, psiholog, ne-a spus mai multe despre „Why Happiness at Work Matters”, amintind de campania #HappyLaJob și misiunea eJobs de a mapa și de a crește fericirea la job în România. Discursul a finalizat conferința într-un mod optimist, lăsând loc pentru un Stand-up Comedy Show susținut de Andrei Ciobanu, care ne-a făcut să râdem în hohote cu perspectivele lui surprinzătoare asupra HR-ului.
De abia așteptăm să vedem, împreună cu voi, ce ne așteaptă la ediția următoare a HR World!