creativ
HR Pitch

HR Pitch: Echipa de resurse umane poate da tonul unui mediu creativ

Interviu cu Ramona Roșu, Head of Human Resources, Yves Rocher

Te-ai gândit care este percepția oamenilor din echipă despre creativitate? Este task-ul acela care de multe ori îi face reticenți, pentru că au impresia că ideile lor nu se ridică la înălțimea așteptărilor? E important să lucrezi cu aceste impresii și să implici echipa de resurse umane și managementul în crearea unui mediu sănătos de lucru, care să dea libertate în gândire și acțiune. Pentru că oamenii pot lucra într-un mod creativ și pot fi supereroi cu un project management bun. Ramona Roșu, Head of Human Resources la Yves Rocher, îți spune cum a transpus valorile brandului în lucrul cu oamenii, oferindu-le ocazia de a fi autorii schimbării prin intermediul propriilor idei. Rețeta are câteva ingrediente esențiale, la îndemână, pentru a da startul inovării.

 

Ramona Roșu - Head of Human Resources Yves Rocher

Ramona Roșu are o experiență de peste 18 ani în resurse umane, dintre care 5 ani la Yves Rocher în rolul de Head of Human Resources.

 

Ce tehnici de recrutare folosiți pentru a atrage talentele dorite în companie?

Pentru a putea atrage cei mai potriviți candidați ne concentrăm pe o comunicare sănătoasă și productivă în spațiul social, furnizând informații despre angajamentele companiei, echipa din care facem parte, cine suntem și ce ne ghidează. Este un prim pas în procesul de atracție, să îți placă ce vezi, să înțelegi dacă rezonezi cu mesajele companiei. În recrutare, folosim promovarea din intern, platformele de joburi și punem accent pe recomandările colegilor noștri și chiar recompensăm această inițiativă.

 

Cum gândiți onboarding-ul pentru a fi cât mai atractiv?

Onboarding-ul în Yves Rocher începe cu istoria brandului. Pe parcursul procesului de inducție, noul coleg are la dispoziție timpul necesar pentru a explora dimensiunile business-ului, a înțelege misiunea brandului, a întâlni colegii și a înțelege modalitatea de comunicare intra și interdepartamentală. Și, nu în ultimul rând, în această etapă află care sunt așteptările de fiecare parte.

 

Cum integrați creativitatea în activitatea de zi cu zi a colegilor?

Asociem creativitatea cu schimbarea. La Yves Rocher, a schimba este echivalent cu a inova, a crea noul care aduce valoare. Creativitatea, în ansamblul ei, este parte din rolul fiecăruia în organizație. Deși nu este menționată în fișa postului, este una dintre competențele de bază. Experiențele de lucru în cadrul companiei ne-au învățat pe toți, ca echipă, să nu ne mulțumim cu puțin, să provocăm ceea ce există și să încercăm să găsim alte căi de a face lucrurile, să tratăm neconvenționalul ca normalitate.

 

Cum îi încurajați să lucreze într-un mod creativ?

Provocându-i! Prin intermediul unor proiecte gândite să îi implice, prin inițiative care îi provoacă să lucreze și să comunice cu colegii din alte departamente și, astfel, să dobândească noi competențe. În același timp, le oferim ocazia de a se transpune pentru o zi, o săptămână sau poate pentru câteva luni în alt rol, cu proiecte din care pot învăța, se pot dezvolta ca persoane și profesioniști.

 

Ce acțiuni au liderii pentru a-și ghida și inspira echipa?

Echipa de management este parte activă a tuturor inițiativelor pe care alegem să le implementăm, dând startul acestora și implicându-se activ alături de ceilalți colegi. Această abordare este menită să atragă implicarea echipei, dezvoltă sentimentul de apartenență și adaugă sens fiecărei acțiuni.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Un om creativ au nevoie constant de feedback. Cum gândiți un feedback motivant?

Suntem interesați să dezbatem împreună inițiativele de business, provocăm status quo-ul, căutăm modalități inedite de implementare. Considerăm că un feedback constructiv reprezintă un imbold, poate debloca resurse și genera noi idei. Dar punem mereu accent și pe un
feedback motivant, care are partea de recunoaștere în care asigurăm colegii că eforturile lor au fost înțelese și sunt apreciate și partea de încurajare, pentru ca oamenii să continue să performeze.

 

Care sunt acei factori care pot să blocheze creativitatea atât la nivel uman, cât și la nivel de companie?

Lipsa de feedback, de preocupare față de nevoile membrilor echipei, lipsa implicării managementului în strategia de resurse umane, direcțiile de business impuse fără a fi prezentate și înțelese de echipă pot conduce la scăderea motivației de a inova și a interesului de a participa activ la schimbare. Echipa de resurse umane, nu doar Managerul de Resurse Umane, este partenerul de cursă lungă al echipei de management. Împreună gestionează planurile de acțiune menite să încurajeze performanța, să susțină interesul față de strategia de business a companiei, asigurându-se de implicarea membrilor echipei în atingerea obiectivelor strategice, fiind permanent preocupată de a asigura un mediu propice dezvoltării oamenilor și business-ului. Un mediu de lucru sănătos, echilibrat este cel ce favorizează creativitatea, încrederea în sine și explorarea potențialului.

 

De ce aspecte ai ține cont în crearea unui anunț de job creativ, menit să câștige interesul candidaților?

Mesajul trebuie să fie construit pentru candidații pe care îți dorești să-i atragi în companie, astfel încât atunci când îl văd să înțeleagă că te adresezi lor și nu unei categorii generale. Punem accent pe informațiile relevante privind rolul și responsabilitățile poziției, misiunea în cadrul companiei, încercând să conturăm întocmai ceea ce va face noul coleg, ce așteptări avem de la el/ea, ce îi putem oferi și ce informații ar trebui să știe despre noi. Un anunț care conține informații cât mai complete, pe un ton optimist, ce reflectă spiritul și valorile companiei are puterea de a aduce oamenii potriviți echipei.

 

Ți-a plăcut articolul despre rolul HR-ului în crearea unui mediu de lucru creativ? Te-ar putea interesa și:

 

HR Pitch. Fan Courier: succesul vine din planificarea angajărilor

 

 

HR Pitch: Cum dăm startul motivării la distanță a colegilor

Categorii:
HR Pitch

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*