Competente-digitale-Google-Atelierul-Digital
Cursuri de formare

Google te ajută să deprinzi competențe digitale pentru jobul în HR

Cum este experiența din hub-urile Google

În viitorul apropiat, 90% dintre locurile de muncă vor implica competente digitale, iar România se poziţionează pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte abilitățile digitale ale locuitorilor. Datele acestea ar trebui să-ți dea de gândit înainte de orice interviu. Tu cum stai cu abilitățile digitale? În HR ai tot mai mult nevoie de competențe și cunoștințe digitale pentru interpreta și folosi datele despre candidați, pentru a îmbunătăți căutarea acestora și pentru a promova cât mai bine anunțul de angajare. Pentru a deprinde aceste abilități digitale ai nevoie de ghidare.

Pornind de la aceste date, în 2016 Google a dat startul Atelierului Digital în România, parte a programului internațional Grow with Google, prin care își propune să crească competențele digitale ale românilor, fie ei studenți, antreprenori sau angajați în companii (IMM-uri). Astfel, consilierii din hub-urile Google Atelierul Digital te pot ajuta în deprinderea acestor abilități digitale potrivite business-ului în care lucrezi. Așa cum îți povesteam și în articolul 7 trend-uri în HR pentru 2019, avem în continuare o piața dictată de candidați, așa că nu îți rămâne decât să fii competitiv, să faci în primul rând o analiză a competiției, să vezi comportamentul userilor/candidaților pe site sau pe pagina de carieră și să faci o strategie de atragere a candidaților bazată pe date concrete. Toate aceste skill-uri le poți îmbunătăți fără costuri în hub-urile Google.

 

Cum ajungi în hub-urile Google Atelierul Digital

Ca să deprinzi aceste abilități, primul pas este să te înscrii la Google Atelierul Digital, cel mai ambițios proiect de pregătire în lumea digitală, desfășurat de Google în România. O componentă importantă a programului este reprezentată de sesiunile de pregătire în domeniul business-ului și competențelor digitale dedicate companiilor locale, unde compania Zitec este parteneră. Tot ceea ce trebuie să faci este să completezi formularul disponibil în această pagină. Ești contactat apoi de un reprezentant Google și stabiliți împreună data și ora ședinței de consultanță. Poți alege hub-ul din orașul tău sau din cel mai apropiat oraș de casa ta. Google a construit cinci hub-uri în cadrul universităților din București (Academia de Studii Economice), Iași (Universitatea Alexandru Ioan Cuza), Cluj Napoca (Universitatea Babeș-Bolyai), Constanța (Universitatea Ovidius), Timișoara (Universitatea de Vest), dar oferă consultanță în digital și într-o locație din Brașov.

 

Competente-digitale-Google-Atelierul-Digital1

În hub-urile Google Atelierul Digital înveți cum să folosești mediul online pentru a ajunge mai ușor la candidați

 

Ce competențe digitale deprinzi

În hub-uri vei avea ocazia să întâlnești consilierii Google, absolvenți ai cursurilor avansate ale Academiei Atelierul Digital, care îți vor oferi consultanță gratuită pentru strategia ta în mediul digital. Timp de o oră vei primi sfaturi adaptate business-ului în care lucrezi, te vor ajuta să înțelegi mai bine ce înseamnă mediul digital și îți vor răspunde la întrebări. Vei afla cum să atragi mai mulți candidați cu ajutorul instrumentelor digitale, cum să folosești aceste instrumente, cum să analizezi datele și să optimizezi strategia de atragere a candidaților sau cum să promovezi anunțurile prin campaniile Google. Mai mult decât atât, în hub vei interacționa și cu alți profesioniști și antreprenori, iar schimbul de informații cu ei nu poate fi decât valoros.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Cum este experiența din hub-urile Google

Cel mai important este că vei avea alături un consultant Google care cunoaște atât instrumentele digitale, cât și strategie sau are cunoștințe de programare, esențiale pentru orice business în online. Te va ghida și îți va răspunde la întrebări astfel încât să ajungi mai ușor la candidați.

Unul dintre consultanții Google este Cosmin Șerban. Îl găsești în hub-ul Google din București. Povestește că atmosfera din hub-uri este una studențească și primitoare. În fiecare zi, Cosmin se întâlnește cu antreprenori din domenii de activitate foarte diferite pe care îi ajută să-și îmbunătățească prezența în online și să crească numărul de conversii, care în cazul tău, în HR, pot însemna aplicări sau atragerea de noi candidați. Pe cei care au deja prezență online îi ajută să-și înregistreze gratuit afacerea pe Google Compania mea și să-și facă gratuit un site. Pentru a se implica tot mai mult în formarea profesioniștilor și a tinerilor antreprenori, Cosmin își propune să se specializeze și în programare: Îmi propun să aprofundez limbaje de programare web, precum JavaScript sau PHP, pentru a putea oferi și sfaturi mai avansate. De asemenea, îmi doresc să colaborez cu viitorii colegi din hub-urile tech. Astfel, voi putea oferi sfaturi de calitate și pe parte tehnică.

Colega sa, Flavia Bocăneț, trainer Google la Iași, spune că pe lângă informațiile pe care le oferă învață și din experiența antreprenorilor. Succesele și eșecurile lor ne inspiră în lucrul cu alți profesioniști, adaugă Flavia. Își propune ca pe viitor să vină cu exemple din domenii diferite și, prin workshop-uri, să ajungă și la antreprenori și angajați din business-uri mici și mari care nu se simt pregătiți pentru a-și gestiona prezența în mediul online.

Rezultatele lucrului lor se văd din feedback-ul antreprenorilor și oamenilor din IMM-uri:

„Avem mult feedback pozitiv din partea IMM-urilor. În primăvara lui 2018 chiar am făcut patru round table-uri în orașele unde avem hub-uri și am vrut să aflăm cât de multe companii mici au început să se extindă odată ce au descoperit puterea online-ului. Rezultatele sunt foarte bune, extrem de multe companii mici au început să se extindă. Astfel 7.000 de IMM-uri, business-uri mici și mari au beneficiat de consultanță gratuită pe strategie și instrumente de marketing digital în hub-urile Google, iar peste 3.000 de afaceri au înregistrat creșteri”, spune Dan Oroș, director de marketing la Google România.

Aceste date îți arată că nu ești singur în această călătorie spre candidați. Consilierii din hub-urile Google Atelierul Digital te pot ajuta să deprinzi abilitățile digitale necesare jobului tău în HR, astfel încât să fii eficient(ă) și creativ în online și să ai timp și pentru crearea de experiențe pentru candidați și angajați.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește pe aceeași temă!

People Analytics. Ce este și la ce ajută?

Omul de HR. Versiunea 3.0

Categorii:
Cursuri de formareHR TrendsTraininguri

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*