Ghid complet pentru un HR Manager
Beneficii

Ghid complet pentru un HR Manager

10 puncte pentru un program de wellbeing eficient și accesibil

Responsabilitatea unui manager de resurse umane nu se limitează doar la gestionarea proceselor administrative și a politicii organizaționale. El ar trebui să fie, de asemenea, lider al schimbării și promotor ai dezvoltării oamenilor din echipă. Însă pentru a reuși într-un astfel de demers e importantă și alegerea partenerilor potriviți. Dacă printre prioritățile tale pe acest an se află construirea unui program de wellbeing, Dan Moraru, CEO 7card, îți punctează aspectele care garantează succesul acestuia!

 

Dan Moraru, CEO 7card

Dan Moraru, CEO 7card

 

Pornește de la nevoile reale ale echipei tale

Înțelegerea nevoilor și dorințelor angajaților tăi este crucială în dezvoltarea unui program de wellbeing cu adevărat eficient. „Avem studii care atestă, de exemplu, că 85% din angajați sunt dispuși să rămână într-o companie, dacă aceasta s-a preocupat de starea lor de bine”, spune Dan Moraru, CEO 7card. Așa că folosește diferite metode de colectare a feedback-ului, cum ar fi sondajele de satisfacție, întâlnirile individuale sau grupurile de discuții, pentru a afla, în primul rând, ce-și doresc angajații în materie de wellbeing.

 

Optează pentru parteneri cu experiență

7card vine în întâmpinarea companiilor cu un program cuprinzător, care include informare, analiză, educație și suport pentru utilizarea optimă a beneficiului. De la webinarii și până la materiale informative și activități care stimulează implicarea oamenilor din echipă, ai acces la un ecosistem complet, care ajută fiecare angajat să găsească soluțiile potrivite pentru nevoile sale, inclusiv în domenii precum nutriție, mindfulness sau mișcare. „Astfel, alături de accesul la peste 560 de centre sportive de top din România, aplicațiile digitalizate incluse în planul gratuit Tonic, precum Nootric, Zen sau Fabulous, disponibile și în limba română, sunt și pentru angajații care vor să dezvolte obiceiuri sănătoase în zona de nutriție sau emoții. Practic, ai un ecosistem în care toate resursele sunt incluse în același preț al abonamentului”, detaliază reprezentantul 7card.

 

Comunicarea garantează reușita demersului

E important să intri în dialog direct cu cei din echipă, să le înțelegi nevoile individuale și să le oferi suportul și resursele necesare pentru a se dezvolta și a prospera atât în plan profesional, cât și personal. Comunicarea transparentă și deschisă este esențială pentru succesul unui program de wellbeing. „E nevoie de echilibru între push și pull, între inițiative top down și bottom up. Dar mai mult despre modul în care comunici cu ei. Este important să se găsească un echilibru între inițiativele de susținere din partea conducerii și feedback-ul de la angajați. De asemenea, comunicarea trebuie să fie personalizată, adaptată nevoilor individuale și preferințelor de comunicare ale angajaților, pentru a-i face să se simtă implicați și sprijiniți. Pentru asta și noi, ca partener, susținem aceste campanii și comunicări cu materiale personalizate, webinarii, resurse de informare pe care le pot accesa individual (how-to, tutoriale etc.)”, mai punctează reprezentantul 7card.

 

Se poate și cu 100 de euro

Chiar și cu resurse financiare limitate poți implementa un program de wellbeing eficient. În loc să te concentrezi pe cantitate, axează-te pe calitate și prioritățile-cheie ale programului. Spre exemplu, costurile asociate cu implementarea și gestionarea programelor de wellbeing de la 7card pot varia în funcție de pachetul ales. „Se pot face foarte multe cu un buget de 500 de lei alocat pentru wellbeing-ul unui angajat. Ca o analogie, cu fondurile disponibile pentru Prima Casă nu se va putea achiziționa casa visurilor unei familii, dar bugetul este suficient pentru o primă locuință funcțională, confortabilă, pentru un început. Noi am creat Programul Prima Sută, care-și propune același lucru: să pună la dispoziția companiilor expertiza noastră, care le va ajuta să construiască un bun program de wellbeing pentru angajații lor”, subliniază Dan Moraru, CEO 7card.

 

Ghid complet pentru un HR Manager 7card

 

Promovează un echilibru între muncă și viață personală

Un aspect crucial al unui program de wellbeing eficient este promovarea unui echilibru sănătos între muncă și viața personală. Încurajează-ți oamenii să stabilească limite clare între timpul dedicat muncii și timpul dedicat relaxării, și oferă-le resurse și suport pentru a gestiona mai eficient stresul și presiunile profesionale.

 

Pentru mine, viitorul wellbeing-ului este unul în care fiecare companie este implicată activ în starea de bine a angajaților săi și în care angajatorii au nevoie nu doar de serviciul, ci și de expertiza și resursele furnizorului pentru a livra cele mai bune soluții oamenilor săi. În viziunea mea, viitorul wellbeing-ului la locul de muncă implică nu doar implementarea de programe izolate, ci o abordare comprehensivă, planificată și structurată. Ne dorim să transformăm companiile în Companii de Wellbeing pentru angajați. Pentru mine, asta presupune nu doar un plan bine definit, ci și acțiuni de informare, educare și sprijin într-un mod coerent și logic, adaptate nevoilor individuale ale oamenilor.

Dan Moraru, Ceo 7Card

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Ia în calcul toate categoriile de vârstă

Wellbeing-ul este important pentru toți angajații, indiferent de vârstă. Asigură-te că programul tău de wellbeing este inclusiv și accesibil pentru toți membrii echipei tale. Fii conștient de nevoile și preferințele diferitelor grupe de vârstă și asigură-te că programele și serviciile oferite sunt adaptate acestora. „Programele 7card sunt dezvoltate având în minte structura forței de muncă a fiecărui angajator, a specificului grupelor socio-demografice care o alcătuiesc, a obiectivelor urmărite. Astfel, pe baza analizelor și identificând nevoile și preferințele acestor grupe, se vor crea programe care, de exemplu, pot avea un accent mai mare pe stimularea activității fizice, pe adoptarea mai multor obiceiuri sănătoase sau pe wellbeing emoțional”, detaliază specialistul.

 

Implică-te 100% în acest demers

Implicarea activă a managerilor de HR în construirea și implementarea unui program de wellbeing este nu doar o necesitate, ci și o oportunitate de a transforma organizația într-un loc mai bun pentru toți membrii echipei. Prin promovarea bunăstării angajaților, un HR Manager poate contribui la crearea unei culturi organizaționale care susține oamenii să-și atingă potențialul maxim, iar cei care se simt sprijiniți și încurajați să aibă grijă de ei sunt mai predispuși să fie implicați la job. De asemenea, prin construirea unui program de wellbeing accesibil și eficient, un HR Manager poate să-și consolideze poziția în cadrul organizației ca lider care se preocupă nu doar de aspectele operaționale, ci și de fericirea celor care o compun. Totodată, implementarea unui program de wellbeing nu este doar o decizie strategică, pe termen scurt, ci și o investiție în viitorul organizației.

 

Wellbeing nu mai e doar un abonament la sală

Există o gamă largă de opțiuni pentru a promova wellbeing-ul în rândul angajaților, iar abonamentele la sală reprezintă doar o parte din acestea. Explorează diferite modalități de a oferi suport și resurse pentru sănătatea fizică, mentală și emoțională a angajaților. Acestea ar putea include programe de coaching, sesiuni de mindfulness, activități de team building și multe altele. Spre exemplu, programele corporate 7card acoperă principalii piloni ai wellbeing-ului: fizic (sport, mișcare), nutrițional, emoțional și comportamental (obiceiuri sănătoase). Programele astfel implementate influențează în bine starea generală a echipei, sporesc implicarea și productivitatea oamenilor, dar și loialitatea acestora.

 

 

Analizează rezultatele

Măsurarea rezultatelor și efectelor programului de wellbeing este esențială pentru a evalua eficacitatea acestuia și pentru a face ajustări necesare. KPI-ii pot fi relativ simpli: numărul de angajați care adoptă programele, activitățile la care participă și tipul acestora – nutriție, sănătate emoțională sau fizică, dar și modul în care le utilizează. De asemenea, pot fi analizate aspecte-cheie, precum implicarea, adoptarea, frecvența utilizării și motivele deconectării. Pentru management, există indicatori mai specifici, cum ar fi reducerea numărului de zile de concediu medical, scorul NPS sau nivelul de implicare.

 

Celebrează reușitele și continuă să investești

Prin sărbătorirea reușitelor, se întărește sentimentul de apartenență, iar echipa se simte apreciată și încurajată să continue să atingă noi niveluri de performanță. Investiția în formare și dezvoltare continuă garantează că angajații își vor îmbunătăți constant abilitățile și competențele, contribuind astfel la succesul organizației în ansamblu.

 

Și ca să tragem linie:

Nu trebuie să ai o echipă in-house de experți în livrarea de wellbeing, ci e de ajuns să-ți dorești să oferi asta oamenilor tăi. Iar partenerul potrivit te poate ajuta să obții maximul de beneficii dintr-un astfel de demers. Pe lângă asta, un partener îți va spune cum să adaptezi programul la specificul și obiectivele companiei tale. Alt aspect pe care să-l ai în vedere: consultanța și suportul specializat în procesul de integrare a programului de wellbeing în cultura și structura organizațională. De asemenea, partenerul te poate ghida în utilizarea eficientă a beneficiilor fiscale și a deducerilor pentru astfel de programe, cum ar fi cea disponibilă acum – 100 de euro/angajat/an ca să-ți optimizezi bugetele alocate pentru wellbeing. Prin furnizarea de soluții și instrumente care facilitează administrarea și monitorizarea programului, un partener poate simplifica eforturile administrative ale companiei și poate asigura o implementare cât mai eficientă a programului.

 

Ți-a plăcut articolul Ghid complet pentru un HR Manager? Citește și:

Ce salarii au angajații din construcții

E posibil să-ți placă toate sarcinile de la job?

Timeboxing sau cum redevii stăpânul propriului timp

Categorii:
Beneficii

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*