GDPR – Ce poți învăța în HR de la Data Protection Officer?
A trecut ceva timp de când nu am mai vorbit de GDPR, Regulamentul General Privind Protecția Datelor, intrat în vigoare în luma mai anul acesta, dar subiectul este departe de a fi încheiat. Acum însă vrem să îți povestim mai multe despre rolul de DPO, Data Protection Office, noua poziție creată în majoritatea companiilor care operează cu date personale.
În cele mai multe cazuri, DPO-ul a fost prins în ultimele luni reglând modul în care diferitele organizații își pun la dispoziție serviciile și produsele clienților, dar în curând va ajunge și la departamentul de HR, dacă nu a făcut-o deja, pentru a se asigura că datele angajaților sunt în siguranță.
Fii la curent cu toate noutățile privind GDPR
Ce poți face tu pentru a ține pasul cu schimbările? În primul rând e bine să te informezi. Abonează-te la newsletter-ul wearehr.ro și nu rata articolele despre GDPR! În al doilea rând, pregătește-te să digitalizezi toate actele angajaților, iar toate documentele reale, tangibile și pe hârtie, fie să le închizi într-un loc supersecurizat la care au acces doar persoanele autorizate, fie, da, să le treci prin tocătorul de hârtie pentru că nu mai poți să le lași nesupravegheate pe birou când pleci la masă.
Asigură-te că ai securizat spațiul tău de lucru
Digitalizarea asta vine și ea cu reguli. Îți trebuie o parolă serioasă la calculator și parole la fel de serioase, dar diferite pentru toate programele pe care le folosești în munca ta. De asemenea, așa cum nu poți lăsa documente nesupravegheate pe birou, nici pe calculator nu trebuie să o faci. Pentru toate documentele angajaților ar trebui să folosești un serviciu de stocare virtual care utilizează cele mai moderne tehnici de securizare și back-up.
Așadar, dacă încă nu ai vorbit cu DPO-ul companiei tale despre protecția datelor angajaților, acum e momentul să o faci, iar dacă încă nu ai angajat un DPO, e timpul să începi căutarea.