Gândirea metaforică, instrumentul de brainstorming care te inspiră
Mintea noastră tinde să caute asemănări. Conectăm universuri cu sens, desenăm planuri care sunt model sau o metaforă a realității, utilă pentru explicarea lucrurilor. Când ai nevoie de idei noi, fie folosești jocurile creativității, fie gandirea metoforica: așezi pe tablă ceea ce ai deja: cuvinte, imagini, video, pictograme. Prin asocieri, mesajul va fi memorabil. Primul pas este să identifici metafora problemei. Nu există o singură „metaforă corectă”, dar dacă problema implică scăderea costurilor, asigură-te că metafora se referă și la o scădere, altfel poate deveni prea dificil de vizualizat. De exemplu:
Plan de comunicare pentru gandirea metaforica:
- Stabilește ceea ce vrei să comunici;
- Identifică esența mesajului;
- Gândește-te la alte situații din viață în care se aplică aceeași caracteristică, idee, emoție, stare;
- Pot exista multe metafore pentru situația pe care o descrii – alege-o pe cea care se va raporta cel mai bine la publicul tău.
În practică. 4 pași pentru a folosi gandirea metaforica:
1. Identifică metafora problemei
Nu există o „metaforă corectă”. Dacă problema implică scăderea costurilor, asigură-te că metafora se referă și la o scădere, altfel poate deveni prea dificil de vizualizat.
- Problemă: scăderea costurilor de recrutare
- Metaforă: pierderea în greutate
2. Acum este timpul să generezi soluții pentru problema metaforica, în acest caz, pierderea în greutate:
- Numără caloriile
- Începe să faci sport
- Monitorizează aportul alimentar
- Limitează aportul din anumite categorii de alimente
- Alege alimente cu conținut scăzut de calorii
- Bea multa apă
- Intră într-un club de slăbit
3. Urmatorul pas este să descoperi cum soluțiile pentru problema metaforică s-ar putea raporta la problema reală:
- Numără caloriile -> Identifică toate costurile de recrutare și vezi unde ai costuri mari și candidați nerelevanți, dar și unde ai costuri rezonabile și candidați relevanți
- Începe să faci sport -> Începe să folosești acele surse de recrutare care îți aduc rezultate relevante;
- Monitorizează aportul alimentar -> Monitorizează și evaluează constant costurile pe care le ai în recrutare:
- Limitează aportul din anumite categorii de alimente – Limitează bugetul pentru acele surse de recrutare care nu-ți aduc rezultate
- Alege alimente cu un conținut scăzut de calorii -> Alege să fii un utilizator premium al platformelor/surselor de recrutare care-ți aduc rezultate;
- Bea multă apă -> Investește zilnic în activitatea pe aceste platforme;
- Intră într-un club de slăbit -> Povestește și altor departamente cum ai reușit să reduci costurile de recrutare, creează o comunitate a managerilor care au același obiectiv ca tine.
4. Felicitări! Ai aflat cum să rezolvi problema, acordând atenție fiecărei etape, exact ca într-un plan personal.
Text: Mihaela Pascari, Steluța Năstase-Lupu, Diana Mărășoiu
Ți-a plăcut articolul „Gândirea metaforică, instrumentul de branstorming care-ți dă idei noi”? S-ar putea să-ți placă și: