Cum oferi echipei tale un scop
Să găsești oamenii potriviți echipei tale, mai ales într-un domeniu nișat, e un exercițiu care cere zilnic viziune și atenție. Și nu mai poți aștepta doar să găsești colegi cu studii și experiență, ci contează să le oferi noilor membri din echipa ta toate resursele de care au nevoie ca să evolueze și să aibă un scop la job. Cum arată un plan prin care îți formezi oamenii pe nevoile specifice ale companiei? Cum le oferi echilibru și cum le faci pe viitor munca mai plăcută îți spune Alina Tosa, HR Business Partner Fressnapf Romania.
Ce provocări întâmpinați acum în recrutare și ce soluții aveți pentru a le face față?
Mai presus de toate, avem nevoie de iubitori de animale, competenți și pasionați, care să construiască comunitatea noastră, Fressnapfers, care să fie mereu cu ochii pe clienții noștri, pe animalele lor de companie și pe nevoile lor. Ne adresăm candidaților din segmentul retail, iar dificultățile în a găsi oamenii potriviți sunt diverse, în funcție de perioada de recrutare și oraș. Procesul nostru de recrutare și selecție este unul destul de laborios, iar provocarea noastră principală constă în faptul că profilul candidaților vizați trebuie să corespundă unor criterii care ne restrâng pool-ul printre care: interesați de program full time, iubitori de animale, pregătire de specialitate, abilități de rezolvare a problemelor. Punem accent pe un mediu de lucru plăcut, în care fiecare persoană este ajutată să se perfecționeze și să se dezvolte prin cursurile pe care noi le punem la dispoziție prin platforma de e-learning și echipa de traineri, formată din medic veterinar și coach. Pentru noi, oamenii sunt foarte importanți, de aceea le oferim posibilitatea de avansare în cadrul companiei, având în vedere că în planul nostru de expansiune sunt orașe în care deschidem mai multe magazine.
În topul motivelor pentru care oamenii și-ar schimba jobul anul acesta se află și posibilitatea de a lucra de acasă. Cum răspundeți voi acestor așteptări?
Programul flexibil este un punct de bază al brandului Fressnapf: munca de la distanță este o parte integrantă din viața noastră de zi cu zi. Pentru noi este important să poți îmbina lucrul și viața privată în cel mai eficient mod posibil. Astfel ecosistemul nostru IT asigură colaborarea omogenă între angajați, oriunde, oricând. Pentru anumite poziții, în care munca poate fi flexibilă, avem un program de trei zile on-site și două zile home office.
Ce beneficii motivează colegii și ce v-ați propus să le oferiți în perioada următoare?
Ne străduim să oferim colegilor beneficii axate pe sprijinirea bunăstării lor fizice, financiare și emoționale. Tichetele de masă rămân beneficiul extrasalarial favorit al oamenilor din echipele noastre, cu atât mai mult cu cât valoarea acestora a crescut. Toți colegii beneficiază în magazinele noastre și de reduceri destinate angajaților, la toate mărcile exclusive Fressnapf.
La baza motivației oamenilor este și relația cu managerul direct. Cum sunt relațiile în compania Fressnapf Romania?
Suntem convinși că noi, oamenii, facem diferența reală. Pentru a spune adevărul este nevoie de curaj uneori, iar o discuție deschisă face lucrurile mai ușoare. De aceea, alegem să fim transparenți și onești. De asemenea, de două-trei ori pe an organizăm Pulse Check, un set scurt de întrebări adresate angajaților. După cum sugerează termenul „puls”, acesta este efectuat pentru a obține opiniile membrilor echipei cu privire la subiecte precum jobul, comunicarea și relațiile, dar și mediul general de lucru.
Oamenii pun accent pe felul în care se simt la job, pe experiențe. Cum vă asigurați că au o călătorie plăcută în companie?
Credem că atmosfera noastră internă îi motivează pe toți colegii și este unul dintre factorii-cheie ai succesului nostru. Pentru a reuși împreună, îi ajutăm să-și dezvolte abilitățile de consiliere și vânzări în cadrul Academiei Fressnapf, cu instruire la locul de muncă și cu o gamă largă de seminarii de grup și e-learning personalizate. Avem chiar și medici veterinari la bord pentru a-i instrui în domeniu. Organizăm și cursuri de formare care sunt suportate de companie, prin furnizori specializați, recunoscuți și acreditați de Ministerul Muncii.
Specialiștii sunt mai puțin dispuși să-și schimbe joburile în ultimul an. Ce strategie aveți voi, la Fressnapf Romania pentru a-i atrage?
Istoria Fressnapf este cea a unei companii care oferă un mediu sigur într-o industrie rezistentă la crize. Prin diverse programe de dezvoltare, precum Ownership & Team Empowerment Program, Performance Management, Competence club, Leadership Compass oferim specialiștilor șansa de a migra spre roluri și responsabilități noi, contribuind astfel la dezvoltarea companiei.
Ce planuri aveți pentru 2025 cu scopul de a spori implicarea oamenilor în activitatea companiei?
Lucrăm la un ecosistem în care combinăm logistica de ultimă generație cu servicii digitale, de la magazine online, aplicații de recrutare, onboarding, offboarding, până la consultanță veterinară online. Formarea și dezvoltarea angajaților, employer branding-ul, implementarea proiectelor internaționale și participarea la team building-uri fac parte din rutina noastră. Creăm strategii, lucrăm cu profesionalism, într-o manieră competentă pentru a ne atinge obiectivele și facem acest lucru împreună.
Ți-a plăcut articolul despre Fressnapf Romania? Citește și:
Cum să-ți setezi obiective realiste când nu poți controla schimbările