Flexibilitate la job sau un salariu mai mare?
Peste 50% dintre candidații care se află în căutarea unui nou loc de muncă ar renunța la 11,7% din salariu pentru o flexibilitatea mai mare la job, arată un studiu realizat de PwC US.
Cu toate acestea, doar 15% dintre angajații români au un program flexibil și își pot desfășura activitatea de acasă sau în spații de tip co-working, potrivit raportului „Work: Space and Time”.
”Compensația financiară este, tradițional, pe primul loc atunci când o persoană căuta un loc de muncă. În ultima vreme, se observă, la nivel global, tendința de a renunța la o parte din remunerație pentru un pachet de beneficii care cuprinde oportunități de formare și dezvoltare de tip upskilling sau flexibilitatea programului de lucru”, spune Ionuț Sas, Partener, People & Organisation Leader, PwC România.
Ce-și doresc angajații dincolo de flexibilitate?
Studiul PwC mai arată că, o treime dintre angajați ar ceda o parte din salariul lor în schimbul unor programe de învățare și îmbunătățire a competențelor. Mai mult, salariații care lucrează în domeniul tehnologiei ar renunța chiar la un procent mai mare din salariu, respectiv 12,4%, pentru aceste cerințe (flexibilitate la job și programe de învățare).
„Preocuparea angajaților pentru programe de formare a devenit mai mare, recent, ca urmare a transformărilor extrem de rapide generate de noile tehnologii, cu impact major inclusiv asupra forței de muncă. Astfel, mulți angajați conștientizează că trebuie să își îmbunătățească abilitățile digitale și nu numai, pentru a rămâne competitivi pe piața muncii”, mai spune Ionuț Sas.
De asemenea, reputația angajatorului și experiența pe care candidații o au pe parcursul procesului de recrutare sunt foarte importante în acceptarea unui job. Potrivit sondajului PwC, 92% dintre candidați spun că au experimentat practici slabe de recrutare la un moment dat în carieră, peste 60% arătându-se nemulțumiți fie pentru că procesul de recrutare a durat mai mult de o lună, fie pentru că recrutorii au întrerupt fără explicații orice comunicare.
Spre exemplu, 49% dintre candidații care lucrează în sectoare cu o cerere ridicată precum tehnologia, băncile și energia au spus că sunt mai dispuși să refuze un job din cauza procesului de recrutare. De asemenea, 56% dintre respondenți au arătat că descurajează alte persoane să aplice la astfel de companii.
Contactul uman sau tehnologia?
Cei mai mulți candidați preferă să comunice cu oameni în procesul de recrutare și mai puțin să utilizeze soluții automatizate, mai arată studiul PwC.
Totuși, 44% dintre candidați au declarat că sunt deschiși să utilizeze opțiuni de automatizare și tehnologie ca să obțină informații în timpul procesului de recrutare și 65% și-ar dori o aplicație de unde să afle stadiul procesului de recrutare.