feedback
Employer Branding

Cum rămâi în relații bune cu acei candidați respinși la interviu?

Pune accent pe importanța feedback-ului!

Te-ai gândit care este impresia pe care o au candidații despre compania ta, la finalizarea unui proces de recrutare? Poate doar unul este cel care primește vestea mult așteptată, iar mare parte dintre cei care au aplicat se așteaptă la un feedback, oricare ar fi acesta. Ei apreciază implicarea recrutorului și pot povesti despre ea și cunoștințelor. Pe o piață a muncii unde competiția pentru talente este tot mai mare, modul de relaționare cu candidații ar trebui să fie o prioritate pentru toți angajatorii. Să oferi un feedback este o etapă firească și necesară la finalul procesului de recrutare și arată o abordare profesionistă partea companiilor. Feedback-ul reprezintă practic imaginea ta, ca angajator.

Pool-ul de candidați este de multe ori același mai ales dacă acționezi pe o piață limitată sau într-o anumită industrie (de exemplu recrutezi doar în IT sau în domeniul farma), prin urmare poți face diferența prin modul în care decurge procesul de recrutare și mai ales prin modul în care tratezi candidații.

 

Reversul medaliei când nu oferi feedback

Este eronat să consideri că, daca ai finalizat cu succes un proiect și ai identificat candidatul ideal, ceilalți, care nu s-au calificat din varii motive, nu trebuie să fie informați în acest sens. Sunt șanse mari să ai nevoie de ei în alte proiecte, situație în care interesul lor va depinde de atitudinea angajatorului și de modul în care s-a derulat comunicarea cu aceștia. Este adevărat că de multe ori organizațiile sunt sufocate de o multitudine de proiecte care poate uneori nu le permit să furnizeze feedback-ul detaliat pe care și-ar dori să-l ofere, situație în care mulți aleg să nu o mai facă deloc.

 

Modele de respect pentru candidați

Există totuși câteva modalități prin care putem fi eficienți și în același timp profesioniști, tratând cu respect fiecare candidat cu care am relaționat la un moment dat:
• Furnizarea unui feedback detaliat și relevant, în cazul fericit în care timpul și politicile de comunicare ale organizației îți permit acest lucru
• Folosirea unor template-uri de email în care să informezi candidatul că nu a fost selectat, să îi mulțumești pentru interes și participare la proces și să îi propui să păstrați legătură pentru proiectele viitoare
• Discuții directe, telefonice, cu candidații, din nou, daca timpul îți permite și aceasta este modalitatea preferată de comunicare.

Impactul feedback-ului este uriaș mai ales într-un context cum este cel actual, în care concurența este acerbă, companiile luptându-se practic pentru candidați. În plus, este important să conștientizezi că prin furnizarea unui feedback arăți grijă față de candidat, indici politica de comunicare a companiei (una deschisă, în care relaționarea și respectul față de oameni contează), îmbunătățești brandul de angajator și chiar iți creionezi o strategie pe viitor, rămânând în relații bune cu candidații pe care nu i-ai angajat la acel moment.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Cum procedezi cu feedback-ul negativ?

Furnizarea feedback-ului negativ, atunci când ne referim la respingerea unei candidaturi după interviu nu este neapărat agreată și este chiar evitată de multe ori pentru că este în natura umană să ne ferim de vești neplăcute, însă trebuie să înțelegem că reputația, care se consolidează odată cu onestitatea pe care o arăți candidaților va conta mult în definirea brandului de angajator al companiei pe termen lung. Candidații vor aprecia că le-ai oferit un status, ajutându-i astfel să își organizeze și alte procese de recrutare pe care poate le au deschise. Desigur, și companiile trebuie să aibă parte de aceeași comunicare deschisă și onestă din partea candidaților, feedback-ul fiind astfel un proces deschis și reciproc.

articol scris de Corina Diaconu, Managing Director ABC Human Capital.

 

Ți-a plăcut articolul despre cum să oferi feedback candidaților? S-ar putea să-ți placă și:

 

3 cărți care te vor transforma într-un maestru al feedback-ului

Cum sprijinim candidații entry-level de azi să devină angajații de mâine

Categorii:
Employer BrandingOpinie

A absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității de stat Nicolae Titulescu, din Craiova în 2002. Ulterior, a urmat cursurile de master in comunicare si Resurse umane în cadrul SNSPA București și Institute of Leadership and Management UK. Cariera și-a început-o în 2004, când a îmbinat cu plăcere coordonarea programelor de training cu recrutarea. Un an mai târziu, a pus bazele companiei de recrutare și executive search ,ABC Human Capital. Din 2005 până în prezent, Corina Diaconu a derulat proiecte de recrutare pentru diverse poziții de specialisti, middle si top management, ABC Human Capital oferind aceste servicii pentru companii din domenii variate, precum FMCG, agribusiness, farma, transport & logistică, retail, productie, construcții & arhitectura, IT&C, real estate, consultanță, telecom.

Leave a Reply

*

*