Fără aceste abilități nu se poate în delegare
O bună delegare economisește timp, dezvoltă oameni, creează viitori lideri și motivează echipe. Pe de altă parte, delegarea deficitară va provoca frustrare, va demotiva și va deruta. Ce abilități trebuie stăpânite pentru a nu te afla în cel de-al doilea scenariu? Detaliem aici:
Bune aptitudini de comunicare
Managerii trebuie să poată comunica limpede cu echipa lor atunci când deleagă. Ei trebuie să explice de ce unui angajat i s-a atribuit o sarcină, care este acel task și care sunt așteptările. Ascultarea este, de asemenea, o abilitate importantă de comunicare atunci când se deleagă. Trebuie ascultate orice întrebări sau preocupări ale angajatului, pentru a te asigura că acesta înțelege corect.
Capacități avansate de gestionare a timpului
Chiar dacă altcineva îndeplinește sarcina, tot trebuie să fii eficient în gestionarea timpului. Trebuie să oferi deadline-uri clare membrului echipei și să-ți faci periodic timp pentru a discuta cu el dacă întâmpină greutăți sau are nelămuriri pe parcurs. Plus, alegerea persoanei ce va fi însărcinată cu respectivul task trebuie făcută cu ceva timp înainte. Toate acestea necesită bune abilități de organizare și gestionare a timpului.
„Dacă vrei să faci câteva lucruri mărunte corect, fă-le singur. Dacă vrei să faci lucruri mărețe, cu impact major, învață să delegi.”
John C. Maxwell, Developing the Leaders Around You
Încredere în membrii echipei
Adeseori, managerii nu deleagă pentru că nu cred că angajații lor vor face o treabă la fel de bună cum o fac ei înșiși. Însă managerii buni au încredere în abilitățile acestora. Ei stabilesc așteptări clare și oferă feedback, le fac training înainte de a le da puteri depline. Încrederea este cheia unei delegări eficiente.
O bună capacitate de a oferi feedback
Deși delegarea înseamnă să dai o misiune altcuiva, asta nu înseamnă că responsabilitatea ta s-a încheiat în acel moment. Trebuie să discuți cu membrul echipei, în special la final sarcinii, pentru a te asigura că obiectivele urmărite au fost îndeplinite. Managerii ar trebui să ofere feedback despre lucrurile pe care angajatul le-a făcut bine, cu ce probleme s-a confruntat și de ce. Acest lucru îl va ajuta pe respectivul să îndeplinească sarcinile și mai bine data viitoare.
Îmbunătățește-ți tehnicile de delegare cu o lectură pe măsură!
Volumul Deep and deliberate delegation: A new art for unleashing talent and winning back time al lui Dave Stitt îți arată ce se întâmplă atunci când liderii nu delegă și punctează faptul că majoritatea oamenilor nu știu să delege corect, chiar dacă ei cred că o fac. Stitt oferă apoi un ghid clar despre cum să înveți să delegi corect, astfel încât să poți începe implementarea imediată a unui sistem fără cusur. Există nenumărate cărți disponibile despre cum să fii un bun lider, dar una concentrată exclusiv pe arta delegării este greu de găsit. Acest ghid complex explică „de ce”-urile din spatele delegării și cum te poate ajuta să previi burnout-ul la job. De asemenea, în carte vei regăsi sugestii excelente despre cum să-i păstrezi motivați și implicați pe cei cărora le delegi anumite proiecte.
Ți-a plăcut acest articol despre abilități necesare în delegare? Citește și:
Cum pregătim angajații entry-level?
6 întrebări pe care ai fi vrut să i le adresezi unui coach financiar
Ce roluri au mai îndeplinit specialiștii în resurse umane în 2021