employer branding
Update

Lecțiile învățate astăzi pot fi cheia succesului de mâine #lecții2020

Employer branding, CSR și delegare

Pentru că sperăm ca în curând această perioadă definită de COVID-19 să fie doar o altă filă într-o carte de istorie, credem că este important să-ți amintești lecțiile învățate pe parcursul acestei pandemii. Iată câteva dintre lecțiile pe care le-am învățat în această criză și care pot fi cheia succesului de mâine. Află în continuarea articolului de ce să aducem pe primul plan employer branding-ul, CSR-ul și delegarea.

 

Employer branding în pandemie: de ce nu trebuie să-l subestimezi!

Chiar dacă ai redus numărul angajărilor sau le-ai pus pe pauză, acum e mai indicat decât oricând să investești în brandul de angajator. Odată cu luna martie, o bună parte dintre companii au fost forțate să pună pe hold o parte dintre activitățile obișnuite, astfel că, peste noapte, să faci employer branding a devenit un nice to have. Însă realitatea e că e în continuare un must să comunici și să-ți consolidezi brandul de angajator, chiar și când planurile tale sunt incerte. Sau, poate mai bine zis, în special în astfel de momente e vital să nu uiți de employer branding. În mod inevitabil, recrutarea va reveni la nivelul de după pandemie, iar dacă tu, între timp, ai oprit toate acțiunile de construire, consolidare și comunicare a brandului de angajator, atunci vei fi nevoit să depui un efort mai mare pentru a recâștiga același nivel de implicare. În schimb, dacă vei menține lucrurile neschimbate în ceea ce privește strategia de employer branding, vei remarca pe deplin toate beneficiile acesteia în momentul în care vei dori să reîncepi angajările la foc continuu.

 

Dincolo de employer branding. E important să și oferi, nu doar să primești

În vremuri tulburi, avem tendința de a pune CSR-ul pe plan secund, gândind că nu e un moment bun să ne concentrăm și pe el. Însă tocmai în astfel de perioade e mai important ca niciodată să și ajuți, nu doar să aștepți sprijin. Unele branduri au înțeles rapid asta, la început de pandemie, și și-au reorientat rapid producția pentru a veni pe piață cu lucruri de imediată necesitate: măști, combinezoane, soluții dezinfectante, alimente al căror stoc s-a epuizat de pe piață. În același timp, altele s-au concentrat pe donații, iar o a treia categorie, pe acțiuni de voluntariat. Și dacă tot am ajuns la capitolul voluntariat, e important de subliniat că o astfel de acțiune nu ajută doar beneficiarii direcți, ci și persoanele implicate. Acțiunile de voluntariat cresc motivația și implicarea angajaților la job. Pentru toate companiile, indiferent de dimensiuni, comunitatea este totul. Sprijinul pe care l-ai putea oferi „vecinilor” din piață cântărește greu și este mai vizibil ca oricând. Bunăvoința de care dai dovadă se poate transforma, peste noapte, în cea mai bună campanie de publicitate pe care a avut-o compania în care activezi.

 

Autoritate distribuită, nu centralizată

Oricât de tentant ar fi să ții toate frâiele la tine, să iei toate deciziile, să fii în permanență la curent cu toate mișcările, pe termen lung această soluție s-ar putea dovedi necâștigătoare. Și cu atât mai mult în cazul unei crize ce poate afecta diferit anumite departamente și/sau sucursale. Un bun lider e maestru în arta delegării. Se înconjoară cu oameni de încredere capabili să ia decizii bune, chiar dacă nu identice cu ale sale, în momente de cumpănă. Ai citit vreodată despre strategiile militare? Multe dintre ele se bazează pe principiul autorității distribuite cu o coordonare centrală. Iar o astfel de variantă este optimă și-n cazul unui business ce se confruntă cu probleme. Cum măsurile trebuie luate de cele mai multe ori rapid și local, e nevoie de implementarea unui model operațional isteț distribuit și coordonat, dar nu cu o mână de fier, de la distanță. O astfel de schimbare de paradigmă oferă companiilor mai multe opțiuni, având la dispoziție multitudinea de măsuri luate pentru aceeași problemă. Toată lumea va avea o mai bună imagine de ansamblu, nu doar cei din top management. Și, totodată, creează posibilitatea unor schimbări majore în cadrul companiei.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Acest articol a fost realizat de Diana Mărășoiu și Mihaela Pascari.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Trei lecții importante învățate la Employer Branding Academy

Noua recrutare: ce candidați să cauți acum #lecții2020

Adaptabilitate și comunicare: cum te ajută în business #lecții2020

Categorii:
Update

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*