employer branding
HR Pitch

Ce nu ar trebui să-ți lipsească în employer branding

Interviu cu Ioana Filip - Recruitment and Training Manager la Deichmann

Când îți dorești să fii cunoscut în rândul candidaților, îți orientezi poate toată atenția spre campaniile de employer branding, în planificări și bugete, prin care să construiești reputația de angajator. Nimic greșit în asta, însă nu uita că o imagine bună începe cu oamenii din echipa ta, cu gradul lor de motivație și cu atenție la starea lor de bine. Pe ce ar trebui să mizezi pentru a construi din interiorul companiei un brand de angajator care să atragă talentele îți spune Ioana Filip – Recruitment and Training Manager la Deichmann. 

 

Ioana Filip - Deichmann

Ioana Filip este Recruitment and Training Manager la Deichmann de 5 ani și jumătate.

 

 

Ce planuri aveți pentru a da un plus brandului de angajator?

Pentru 2024 ne-am propus să oferim colegilor noștri și mai multă flexibilitate și să identificăm noi oportunități în acest sens. Rezultatele în ceea ce privește retenția de personal au fost pozitive în 2023, încurajatoare și cu siguranță ne dorim să fim ambițioși și-n 2024. Ne-am propus să comunicăm și mai bine ce înseamnă să faci parte din echipa Deichmann România, să transpunem valorile noastre într-o strategie sustenabilă de atragere a candidaților cu potențial, care văd în echipa noastră mai mult decât un loc stabil de muncă, ci și un angajator de încredere și cu ambiții de viitor.

 

În topul motivelor pentru care românii ar schimba jobul în 2024 este salariul. Cum satisfaceți așteptările financiare ale colegilor? 

Anual analizăm tendințele de pe piața de retail din România și suntem conștienți că trebuie să fim proactivi. Ne dorim să fim un angajator atractiv pe piața de retail, de aceea ne străduim să oferim salarii peste nivelul pieței și ne gândim permanent la noi avantaje financiare și non-financiare, pe care să le putem oferi celor din echipă. În acest context considerăm că salariul pe care îl oferim, împreună cu pachetul de beneficii, este unul motivant pentru 2024. De asemenea, experiența ne-a arătat că atât timp cât pachetul salarial corespunde nevoilor, deciziile în privința schimbării locului de munca sunt puternic influențate de echipă, atmosferă și stilul de leadership. Considerăm că și acestea reprezintă elemente ale întregului pachet, pe care noi, ca departament de HR, trebuie să le avem în vedere și să le dezvoltăm.  

 

Ce aveți în plan să aduceți nou în pachetul de beneficii anul acesta? 

Dorim să diversificam si să ne extindem pachetul de beneficii. Acesta este motivul pentru care ne-am orientat către o platformă de acordare a beneficiilor, care să le ofere colegilor noștri flexibilitatea de a-și configura pachetul, în funcție de nevoile lor individuale. În plus, vizăm parteneriate strategice cu alte companii și furnizori de servicii, prin care angajații Deichmann să obțină și mai multe avantaje pentru ei și familiile lor. Desigur, vom continua programele noastre de dezvoltare profesională și personală, cât și evenimentele interne, care contribuie la satisfacția angajaților la locul de muncă și menținerea unui mediu de lucru plăcut.

 

Ce strategii de motivare și retenție a oamenilor funcționează cel mai bine în echipa Deichmann? 

Rezultatele analizelor noastre interne ne arată că factorul uman este deosebit de important pentru colegii noștri și unul dintre motivele principale pentru care ei aleg să rămână în companie. De aceea și integrarea noilor colegilor e foarte importantă pentru noi. Avem programe unice și diverse de formare și recunoaștere cum ar fi evenimente de celebrare a vechimii în firmă, excursii pentru top performeri alături de colegii din alte țări, concursuri cu premii. Totodată, considerăm că flexibilitatea programului de lucru reprezintă un avantaj competitiv pentru noi. Nu în ultimul rând, avem acțiuni permanente de CSR, astfel încât colegii noștri sunt mândri că prin rezultatele lor pot contribui la susținerea comunităților vulnerabile.

 

Ce oportunități de dezvoltare profesională are o persoană care începe de pe o poziție entry-level?

Ne bucurăm de multe povești de succes în Deichmann. Avem numeroși colegi care au început ca Asistent Vânzări și au ajuns să conducă un magazin sau chiar o zonă. Inclusiv în sediul central avem colegi care provin din vânzări, iar acum dețin roluri de specialiști sau chiar de Team Leaderi. Dezvoltarea și promovarea talentelor interne este o calitate cu care ne mândrim. Investim intens în dezvoltarea continuă a oamenilor și vrem să-i păstrăm alături.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Cum vă adaptați generației Z, care are o viziune diferită asupra jobului?

Suntem o afacere de familie, cu o tradiție de peste 100 de ani. Compania se bazează pe valori puternice care au în centru „omul”, privit din mai multe perspective. Înțelegem că așteptările candidaților și a tinerilor angajați s-au schimbat și de aceea le oferim flexibilitatea programului, oportunități de dezvoltare, dar și posibilitatea de a petrece timp alături de colegii din echipele lor, inclusiv în afara programului.

 

Ce faceți pentru a preveni sau a reduce burnout-ul oamenilor?

Mizăm pe organizare. Munca de birou presupune flexibilitate, având un sistem hibrid și echitabil de lucru. În magazine am găsit un sistem de planificare a turelor, astfel încât acestea să fie mai scurte și flexibile, oferind totuși un salariu competitiv, echivalent cu unul pentru 8 ore. Pe lângă asta, plătim salariile chiar înainte de termen pentru că ne dorim ca din punctul de vedere al siguranței locului de muncă și a salariului, oamenii noștri să nu-și facă griji. Sigur că dacă totuși exista colegi care se confruntă cu situații personale mai dificile, ajutăm, în măsura în care putem, arătând înțelegere, oferind flexibilitate și consiliere psihologică, cu ajutorul unei rețelei private de servicii medicale.

 

Exercițiu de imaginație: dacă nu ai avea limită de buget, pe ce te-ai concentra în 2024 în rolul tău de lider HR pentru echipa Deichmann?

Ne-am dori, în primul rând, să avem mai mult timp și să investim acel buget nelimitat în îmbunătățirea permanentă a comunicării pe toate nivelurile, în planuri individualizate de dezvoltare a talentelor și în campanii mai elaborate de Employer Branding. 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

 

Care sunt principiile pe care ar trebui să clădești performanța echipei

 

Cât entuziasm transmiți candidaților?

 

 

Categorii:
HR Pitch

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*