inteligența artificială
Update

E AI-ul ceva de speriat?

Cum îți face totuși treaba mai ușoară

Dezvoltarea Inteligenței Artificiale pare un subiect de temut când vine vorba de utilizarea ei în anumite domenii. Mulți angajați au temerea că această tehnologie le va prelua task-urile, iar multe dintre joburile azi deschise vor dispărea. 

Totuși, AI-ul poate reprezenta un pas înainte în tehnologizarea anumitor domenii, iar angajații se pot bucura de o mână de ajutor pentru a-și duce la îndeplinire atribuțiile mai rapid și eficient. De această dată, vorbim despre cum poate ajuta inteligența artificială la eficientizarea activităților în departamentele de HR.

 

Cum poate Inteligența Artificială să îmbunătățească viața departamentului de HR?

Prin eficientizarea managementului timpului

Scrierea de e-mail-uri, rapoarte sau documente nu pare să fie task-ul preferat al nimănui. Angajații din echipa de HR pierd timp valoros structurând e-mail-uri și alte documente, timp pe care l-ar putea folosi pentru a dezvolta strategii de onboarding al angajaților, de dezvoltare al acestora sau soluționarea oricăror altor probleme care apar.

Introducând datele necesare despre companie și scopul e-mail-ului pe care AI trebuie să îl scrie, acesta poate structura un text elevat, profesional, salvând timp care poate fi alocat pentru alte atribuții. Bineînțeles, nicio tehnologie nu este perfectă și implicarea umană este necesară pentru a verifica rezultatele obținute de către AI. Trebuie verificate eventuale greșeli și făcute corecturile necesare, dar categoric acest lucru ar consuma mult mai puțin timp decât scrierea unui e-mail sau document de la zero.

 

Generarea resurselor de dezvoltare

Având toate datele introduse în sistem, Inteligența Artificială poate să le analizeze, să le transpună sub diferite forme, să facă statistici, previziuni și să ofere sugestii. Spre exemplu, având în sistem toate datele despre un anumit angajat, AI poate să analizeze evoluția acestuia în companie și să facă sugestii despre cum ar trebui să-și desfășoare în continuare activitatea. Trebuie aplicate sancțiuni pentru comportament necorespunzător? Sau o mărire de salariu?

Pentru ca departamentul de HR să treacă prin istoricul fiecărui angajat pentru a vedea evoluția acestora, s-ar consuma mult timp; timp care poate fi salvat prin sisteme bazate pe inteligența artificială.

În funcție de datele introduse în sistem, AI-ul poate genera resurse de învățare și dezvoltare potrivite specializării fiecărui angajat, astfel încât echipa de HR să nu mai fie nevoită să analizeze pregătirea unui anumit angajat și cunoștințele acestuia pentru a-i face recomandări.

Acest tip de machine learning al inteligenței artificiale poate fi utilizat și la probleme mult mai complexe ale companiei deoarece AI-ul face conexiuni între serii de date și oferă rezultate bazate pe istoricul întregii companii și a evoluției pieței în timp real.

 

Utilizarea programării neuro-lingvistice

O ramură a Inteligenței Artificiale mai puțin discutată este programarea neuro-lingvistică (NLP), ramură care se ocupă cu analiza, generarea și manipularea limbajului uman. Această tehnologie se poate folosi pentru a detecta starea angajaților față de companie. Departamentul de HR poate cere angajaților să completeze formulare de feedback referitoare la locul de muncă, formulare care vor fi analizate de NLP și acesta va genera rezultate privind satisfacția la locul de muncă, iar AI-ul poate genera soluții pentru îmbunătățirea satisfacției.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Totuși, inteligența artificială nu este perfectă

Trebuie să fim conștienți că Inteligența Artificială nu este perfectă și corectă 100% în orice situație și de aceea avem nevoie de un input uman care să fie la curent cu tot ce se întâmplă și să intervină când este necesar. Este nevoie de implicarea oamenilor pentru ca o muncă să fie dusă la capăt cu succes, dar AI-ul poate contribui reducând efortul depus de angajați, pentru ca aceștia să se concentreze pe obiectivele cu adevărat importante.  

Tehnologia se dezvoltă în fiecare zi fie că ne dorim, fie că nu, dar alegerea este la noi dacă vrem să o utilizăm în folosul nostru. Cu tool-urile necesare și puțină atenție acordată rezultatelor generate de AI, se poate reduce considerabil efortul angajaților. În loc să ne speriem de ce este nou, mai bine ne folosim de tehnologie pentru a ne face munca mai ușoară.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Depășește-ți limitele pentru a deveni mai flexibil

Ce salarii oferă sistemul privat de învățământ din România

Cum cultivi autonomia în rândul echipei

 

 

Categorii:
Update

Contributor // Geanina este Online Marketing Specialist în echipa Azimut și Content Creator pentru updateED. A descoperit pasiunea pentru marketing din întâmplare și de atunci încearcă să profite de fiecare oportunitate de a activa în acest domeniu. Dinamica tendințelor oferă spontaneitate activității din această industrie și tocmai din acest motiv o face atât de interesantă.

Leave a Reply

*

*