Domeniul ghidat de pasiune
Focus

Domeniul ghidat de pasiune

Lecții care-ți vor fi de folos pe viitor

Sunt domenii în care pasiunea nu e o condiție obligatorie, domenii în care poți avea rezultate peste medie, chiar și fără o compatibilitate excelentă cu jobul. Însă domeniul medical nu se înscrie printre ele. Meseriile aferente lui necesită vocație, implicare la cote înalte și, de aceea, într-un număr dedicat pasiunii, nu putea lipsi un interviu cu 2 specialiști din cadrul REGINA MARIA. Florin Anton, Asistent Medical Șef Anestezie și Terapie Intensivă, îți povestește cât de important e să te afli în echipa potrivită, iar Gabriela Neagu, Senior Talent Acquisition & Organizational Development Manager, detaliază la ce strategii a recurs pentru a contribui la dezvoltarea oamenilor pasionați.

 

Cu echipa în prim-plan

 

Florin Anton, Asistent medical șef anestezie și terapie intensivă @ Regina Maria

 

Cum ai ajuns să lucrezi în domeniul medical?

FLORIN ANTON: Domeniul medical este un domeniu care te acaparează și te face să vrei să fii din ce în ce mai bun. Dinamismul și posibilitatea continuă de a-ți lărgi bagajul de cunoștințe reprezintă puncte-cheie pentru mine, iar posibilitatea de dezvoltare, la fel. Dar mai importantă decât aceste lucruri este dorința de a-i ajuta pe cei din jur să fie bine. Eu sunt licențiat în asistență medicală generală, la Universitatea de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu Cluj-Napoca, în cadrul căreia am urmat și un program de Masterat în specialitatea Terapie Intensivă, iar în prezent, sunt student doctorand în an terminal. Mi-a plăcut dintotdeauna această meserie, consider că mi se potrivește ca o mănușă. De aproape 5 ani fac parte din cea mai inimoasă echipă, REGINA MARIA. Este o bucurie și o onoare. M-au convins foarte multe lucruri să mă alătur echipei, de la dedicarea colegilor până la respectul pe care ni-l purtăm unii altora, indiferent de titlul jobului. Mi-a plăcut enorm de mult faptul că aici am șansa să mă dezvolt în domeniul pe care eu îl iubesc.

 

Se spune că nu poți face un job în domeniul medical fără pasiune. Ție ce-ți hrănește pasiunea față de job?

F.A.: Asistența medicală înseamnă pasiune, dedicare, dar și sacrificiu pe plan personal. Nu poți duce un astfel de job dacă ești lipsit de pasiune, pentru că se vede în fiecare pas și în fiecare lucru pe care îl faci. Se vede în modul în care interacționezi cu colegii, cu pacienții, iar asta e foarte greu de disimulat. Eu îmi hrănesc pasiunea din fiecare discuție pe care o port cu pacienții, cu familiile acestora, cu minunata mea echipă. Cred că fiecare dintre noi se simte împlinit atunci când îi este apreciată munca în care a depus suflet, timp și știință. Și atunci îți dorești să fii din ce în ce mai bun.

 

Abonamentele la clinicile medicale sunt unele dintre cele mai îndrăgite beneficii din pachetele extrasalariale ale angajaților. În cazul tău ce beneficii fac diferența?

F.A.: Nu aș putea spune că fac neapărat diferența, pentru că în cazul meu diferența o face mediul profesionist în care activez zi de zi. Desigur că și beneficiile din pachetele salariale sunt importante pentru noi. Este important și liniștitor, în același timp, să știi că dacă ție sau unui membru al familiei tale i se întâmplă ceva, poate avea acces la medicii din cadrul rețelei.

 

Cum ți-ai defini stilul de leadership și ce rol joacă acesta în construirea relațiilor și a colaborării cu echipa?

F.A.: Să fii exemplul pe care îl urmează o întreagă echipă poate pune uneori multă presiune pe tine. Practic, tu ești responsabil de oamenii care lucrează cu zeci de pacienți pe zi. După mine, cel mai important aspect al leadership-ului se rezumă la încredere și integritate. Într-o echipă, cu atât mai mult din domeniul medical, încrederea reciprocă și echitatea sunt cruciale. Apoi, noi punem un accent foarte mare pe respect reciproc și pe ascultare. Încerc să-i fac pe oamenii din echipa mea să fie mulţumiţi cu ceea ce fac și încerc să-i ajut să conștientizeze că munca lor e importantă și nobilă. Pentru un medic, cel mai bun asistent medical este acela care reușește să-i anticipeze nevoile și de aici apare o adevărată succesiune a protocoalelor specifice. Pentru mine, leadership se traduce prin puterea exemplului și verticalitate, indiferent de situație.

 

Cum îți sprijini și îți motivezi echipa în perioadele dificile?

F.A.: Ne încurajăm mult, încercăm să nu ne lăsăm pradă gândurilor care ne acaparează uneori. În domeniul medical este multă presiune, iar noi suntem învățați să-i facem față și ne antrenăm pentru asta în fiecare zi. Sprijinul acordat fiecărui coleg în momentele-cheie din activitatea noastră de zi cu zi contribuie la detensionarea situațiilor dificile pentru a le gestiona astfel încât să nu ne afecteze la nivel de echipă.

 

Care consideri că a fost cea mai mare reușită a ta în carieră?

F.A.: Importanța unei reușite în viață se validează în momentul în care aceasta îți aduce satisfacție, iar eu mă număr printre puținii asistenți medicali din țară care finalizează o teză de doctorat. Din punctul meu de vedere, nu există cea mai mare reușită sau reușite mai puțin importante în dezvoltarea profesională a unei persoane. Cu toate acestea, aș dori să menționez câteva: fac parte dintr-o echipă de succes, am studenți pe care îi revăd după ani și îmi aduc cu plăcere aminte că le-am fost profesorul preferat din facultate și, bineînțeles, am creat o echipă de ATI funcțională și independentă, care dă dovadă de profesionalism indiferent de provocările managementului unui pacient critic.

 

Ce alte pasiuni ai în afara jobului din cadrul REGINA MARIA?

F.A.: Pasiune? Pasiunea este munca mea de zi cu zi, misiunea încredințată din REGINA MARIA. Tot pasiune sunt cursurile cu studenții de la Universitate, familia și, bineînțeles, calculatorul. Planific, organizez și fac screening statistic pentru activitatea mea, pentru că doar așa pot să evaluez și să estimez situațiilecare necesită un feedback din partea mea.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Cu focus pe experiența oamenilor

 

Gabriela Neagu, Senior Talent Acquisition & Organizational Development Manager @ Regina Maria

Gabriela Neagu (1)

 

Care este strategia companiei pentru a susține dezvoltarea oamenilor pasionați?

GABRIELA NEAGU: REGINA MARIA este un organism viu și dinamic, un organism unic. Unicitatea noastră vine dintr-o cultură organizațională pe care am construit-o având la bază valorile care ne unesc, iar în centrul a tot ceea ce facem sunt Oamenii Reginei. Astfel, este foarte important pentru noi ce spun, ce fac, ce gândesc și ce simt colegii noștri – pentru asta, construim în fiecare an zeci de proiecte strategice de impact pentru întreaga experiență a candidatului și angajatului REGINA MARIA. În acest context, unul dintre reperele noastre este învățarea continuă – valoare care stă la baza strategiei noastre de dezvoltare profesională. Suntem atenți la nevoile noastre ca organizație, suntem atenți la nevoile de dezvoltare ale colegilor noștri și captăm totul în strategia noastră de dezvoltare profesională pe care o implementăm anual printr-un plan de training cu programe de dezvoltare pentru ambele arii: medical și non-medical. Unul dintre crezurile noastre cele mai importante este acela că adaptarea la schimbările organizaționale și schimbările din piață se poate face prin leadership și prin luarea deciziilor pornind de la valorile noastre. În acest sens, focusul în fiecare an este pe dezvoltarea liderilor noștri prin programe dedicate sau proiecte speciale. Și, pentru că vorbim despre pasiune, cred că este important de spus faptul că în echipa REGINA MARIA se integrează ușor și natural numai oamenii pasionați de ceea ce fac, oamenii motivați să construiască, cei care vor să învețe în fiecare zi câte ceva nou, cei care sunt dispuși să se autodepășească, să performeze, să fie în fiecare zi mai buni decât ieri, cei care sunt în aceeași măsură integri și cu grijă pentru cei din jur. Acestea sunt atributele care asigură succesul Oamenilor Reginei, pe aceștia îi admirăm, îi atragem, îi dezvoltăm continuu și facem tot posibilul să îi ținem alături de noi.

 

Care este abordarea companiei vizavi de tehnologie?

G.N.: REGINA MARIA este una dintre cele mai digitalizate companii din România, un pionier în domeniul medical în ceea ce privește tehnologia de ultimă oră și digitalizarea. Iar asta ne ajută pe noi, angajații, indiferent care ar fi departamentul pe care îl reprezentăm, să ne facem treaba într-un mod profesionist. De altfel, o bună parte dintre obiectivele noastre strategice merg în direcția eficacității organizaționale și a digitalizării. Astfel, anual, inovăm și automatizăm, implementăm noi sisteme și fluxuri care să ajute organizația și angajații să fie mai performanți, contribuind semnificativ la experiența pacienților noștri. Va fi nevoie ca toate companiile și industriile să se digitalizeze în cât mai mare măsură, iar acest proces de transformare nu va însemna doar achiziția de tehnologie, ci și schimbarea profundă a culturilor organizaționale și a modului în care oamenii sunt formați pentru joburile pe care le au. Noi suntem bucuroși că am început acest proces și l-am integrat în diverse departamente, de la zona medicală, la relația cu medicii și pacienții.

 

Ce aspecte ale jobului tău s-au schimbat din martie 2020 și până în prezent?

G.N.: Lumea este în continuă mișcare, ultimii ani au fost expresia clară de reziliență și putere pentru fiecare persoană. Noi purtăm numele Reginei Maria, iar asta ne responsabilizează și mai mult și ne face pe toți să simțim că suntem parte dintr-un loc al binelui. Departamentele pe care le reprezint (Recrutare și Learning & Development) se reinventează continuu astfel încât să găsim soluții și să fim cu un pas înainte – asta am făcut și în ultimii ani. Cu orice a decis 2023 să vină, am încredere că în această echipă de oameni pasionați și uniți de aceleași valori putem trece împreună peste toate obstacolele. De fiecare dată când am întâmpinat dificultăți am reconstruit împreună și am spart bariere ale imposibilului.

 

Care consideri că a fost cea mai mare reușită a ta în carieră?

G.N.: Este dificil să numesc un lucru unic, deoarece consider că reușita mea este strâns legată de tot ceea ce am construit în REGINA MARIA împreună cu echipele de aici pe zona de cultură și engagement. De asemenea, în acest context, m-am alăturat acum 10 ani echipei REGINA MARIA, fiind contributor individual, iar apoi, de-a lungul timpului, am crescut și am format echipe. Cred cu tărie că a identifica potențialul, a da șanse oamenilor faini, a-i dezvolta alături de tine sunt unele dintre cele mai valoroase lucruri pe care le poți face ca lider și le consider niște reușite personale.

 

Ce alte pasiuni ai în afara jobului din cadrul REGINA MARIA?

G.N.: Sunt un om obișnuit, căruia îi place să citească, să se plimbe în natură și să petreacă timp cu familia, să gătească. Recunosc însă că pasiunea cea mai mare a mea e ceea ce fac zi de zi la REGINA MARIA. Mă împlinește și îmi aduce o satisfacție aparte, iar asta nu se poate numi decât pasiune.

 

Ți-a plăcut articolul Domeniul ghidat de pasiune? Citește și:

5 perspective asupra motivației la job

Cum te ajută scrierea creativă în viața profesională și nu numai

Cărți pentru reaprinderea pasiunii la job

Categorii:
FocusInterviu

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*