Angajații tăi se cunosc între ei?
În companiile mari, unde numărul angajaților trece de 100, e din ce în ce mai greu ca oamenii să se cunoască sau chiar să se împrietenească. Deși lucrează în același birou, activitatea lor poate nu se suprapune, iar atunci când se întâlnesc în lift se limitează la un simplu salut. Ne dorim să ajutăm tot mai mulți colegi să depășească această barieră și le propunem să încerce HR Speed Dating. De data asta, am ales doi angajați din compania de gaming Amber România, care nu doar că s-au cunoscut mai bine, ci ne-au și povestit ce părere au despre digitalizare și cum cred că aceasta le va impacta activitățile de la job. Hai să-i cunoaștem pe Adina Petrescu, junior IT Recruiter, și Mihai Smaranda, Head of Development Support Services.
De cât timp lucrezi la Amber și ce te-a atras la această companie?
Adina: Lucrez în cadrul companiei de aproximativ două luni. Am ales Amber pentru oportunitatea de a evolua în plan profesional și datorită faptului că este cel mai mare studio de gaming 100% românesc și independent.
Mihai: Sunt de 3 ani angajat la Amber, dar mă simt la fel de împlinit ca la început. Compania a întrecut toate așteptările pe care le aveam: de la flexibilitatea de care a dat dovadă echipa de management până la transparența în abordare și faptul că ideile pot fi puse în practică în cel mai scurt timp.
Cum arată o zi de lucru pentru tine?
Adina: Nicio zi nu seamănă cu cealaltă, deoarece în calitate de recruiter am ocazia să cunosc oameni diferiți și să aflu lucruri interesante. Activitățile mele zilnice constau în selectarea candidaților potriviți, susținerea interviurilor alături de colegii mei din echipa de Management din Quality Assurance și ofertarea candidaților.
Mihai: De obicei e plină cu discuții și alinieri în ședințe. Am o parte de lucru individual la birou, cu estimări și planificări, în special la jocuri ce urmează să fie lansate, dar și o altă parte cu râsete și distracție la cafea sau în zonele de relaxare împreună cu colegii.
În ce măsură utilizezi tehnologia la job și cum te ajută?
Adina: Lucrând într-o companie în care tehnologia stă la baza tuturor activităților, inclusiv procesul de recrutare este unul tehnologizat, fapt ce ajută la selectarea celor mai buni candidați.
Mihai: Atât pe partea software, cât și pe cea hardware suntem expuși zilnic la cele mai noi apariții. Telefoane, tablete, componente PC, aplicații și baze de date, le folosim pe toate.
E vreun aspect pe care l-ai schimba la jobul pe care îl ai în momentul de față?
Adina: Îmi place ceea ce fac și în momentul acesta nu aș schimba nimic din felul în care se desfășoară lucrurile.
Mihai: Responsabilitățile sunt variate și se pot modifica organic în funcție de nevoile companiei și de abilitățile mele. Constant învăț lucruri noi, iar asta se reflectă în atribuțiile zilnice și, în plus, îmi dă o motivație suplimentară.
În contextul digitalizării joburilor, cum crezi că va arăta echipa ta peste 10 ani?
Adina: Fiind vorba despre domeniul resurselor umane, va fi întotdeauna necesar contactul față-n față cu candidații, motiv pentru care nu cred că digitalizarea va impacta prea mult echipa mea.
Mihai: Cel puțin trei ani consider că lucrurile nu se vor modifica masiv. Creativitatea oamenilor, nevoia noastră de socializare și comunicare directă ne vor aduce împreună pentru a ne putea desfășura activitatea eficient.
Cât de mult contează pentru tine accesul la tehnologie oferit de o companie?
Adina: Accesul la tehnologie la job contează extrem de mult, deoarece îmi ușurează muncă, găsind metode eficiente de atragere a candidaților.
Mihai: Întotdeauna mi-a plăcut să fiu la curent cu cele mai noi tehnologii, deci accesul la acestea e un element esențial pentru mine în alegerea angajatorului.
Simți în vreun fel că avansul tehnologiei îți amenință jobul?
Adina: Consider că domeniul HR nu va putea fi înlocuit de tehnologie niciodată pe deplin, mai ales dacă vorbim despre recrutare, însă ar putea ajuta la îmbunătățirea workflow-ului și a anumitor procese.
Mihai: Cu siguranță, o parte din jobul meu poate fi înlocuit de tehnologie și acesta e un lucru bun. Efectul poate fi automatizarea acelor responsabilități de rutină ce nu necesită o gândire aprofundată sau un grad de creativitate ridicat și-mi oferă mai mult timp să mă orientez spre dezvoltare profesională în direcția pe care mi-o doresc.
Angajații tăi se cunosc între ei?
Poate e cazul de o sesiune de HR Speed Dating.
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
Cinci semne că ai nevoie de automatizare
Remote work sau jobul viitorului