Cum să faci tranziția de la 100% remote la hybrid work mai lină
Ultimii ani au transformat aproape în totalitate modul în care ne desfășurăm activitățile de la job. Adaptarea a devenit cuvântul-cheie și singura soluție pentru a traversa această perioadă. Una dintre cele mai importante măsuri aplicate de companii în perioada pandemiei a fost aceea de a-și muta activitatea în sistemul work from home. Chiar și acum, când toate restricțiile au fost eliminate, angajatorii preferă, în continuare, să ofere angajaților flexibilitate, prin hybrid work. Cum să faci tranziția de la 100% remote la hibrid work mai lină? Află în continuarea acestui articol!
Hybrid work – cu bune și cu rele
Pe măsură ce companiile au început să își reia ritmul de lucru, nu toți angajații au fost încântaţi de ideea de a reveni la modul de lucru convențional. Totuși, pe lângă avantajele pe care munca la distanță le are, precum flexibilitatea, posibilitatea de a munci de oriunde și faptul că o companie nu mai trebuie să plătească pentru locație, există și câteva dezavantaje. Cele mai importante dintre acestea fiind efectele psihologice care apar în rândul angajaților, precum anxietatea sau burnout-ul.
Majoritatea angajaților din UE ar prefera să lucreze de acasă, cel puțin ocazional, astfel cea mai răspândită dorință a angajaților (32%) este de a lucra hibrid, arată un sondaj realizat de Eurofound în luna iunie a lui 2021.
Sistemul hybrid work îmbină cu succes avantajele sistemului de lucru de acasă cu cele ale sistemului tradițional. Astfel, munca hibridă oferă angajaților numeroase beneficii, printre care satisfacție la locul de muncă, oportunități de învățare continuă, colaborare și relații de muncă îmbunătățite, grijă pentru sănătatea fizică și psihică, costuri financiare scăzute etc.
Cum să faci tranziția de la remote 100% la hybrid work mai lină?
Pentru că au trecut peste 2 ani de la începerea pandemiei și majoritatea angajaților s-au obișnuit cu munca de acasă, trecerea de la munca remote la un sistem de muncă hibrid poate aduce multe provocări. Pentru a putea evita nemulțumiri din partea angajaților este important să ții cont de următoarele aspecte:
Nu le impune angajaților tăi o trecere bruscă. Spre deosebire de perioada în care a început pandemia, acum nu mai suntem nevoiți să schimbăm totul peste noapte. Este important să știm că o schimbare bruscă atrage neliniște și temeri, lucruri care pot influența negativ capacitățile angajaților. Este indicat să tratezi primele zile ca fiind „zile pilot”, care să se bazeze pe recrearea comunicării dintre angajați. Este bine să discutăm despre ceea ce aduce această schimbare și să încercăm să oferim rezolvări pentru problemele apărute.
Oferă-le un spațiu primitor. Nu uita că munca de acasă le-a adus angajaților confortul propriei locuințe. Încearcă să păstrezi acest lucru prin crearea unor spații de relaxare sau prin reamenajarea sălii de birouri.
Rămâi flexibil. Acesta poate fi punctul cheie de la care să pornești pentru a crea o punte de susținere între munca de acasă și cea de la birou. Programul flexibil oferă o mica doză de libertate angajatului, lucru care crește nivelul de încredere și de satisfacție la job.
Nu uita de organizare. Sistemul hibrid trebuie să le ofere angajaților pe lângă flexibilitate și o claritate a sarcinilor și a activităților pe care aceștia trebuie să le desfășoare. Există foarte multe aplicații care să ne ajute să ne organizăm activitățile proprii,ale echipei sau ale companiei.
În final, e important să reținem că una dintre cele mai importante lecții este aceea de a ne adapta mereu. Trebuie să găsim cele mai bune soluții atât pentru noi, cât și pentru angajații noștri.