interviu Florin Scarlat LifeBox Romania meniu
Focus

Cum se hrănește pasiunea pentru inovație

Descoperă ingredientele unui business de succes!

Să ai în continuare în echipă oameni de la începutul business-ului, dar și clienți fideli încă din primele zile sunt două dintre plusurile cu care vine la pachet o afacere făcută din pasiune. Care sunt ingredientele care stau la baza succesului LifeBox în România, cum se raportează la problema risipei alimentare, dar și cu ce noutăți vin în 2023 ne dezvăluie Florin Scarlat, cofondator al conceptului.

 

Florin Scarlat cofondator LifeBox (1)

Florin Scarlat, cofondator LifeBox Romania

Ce s-a schimbat din 2017, când ați lansat LifeBox pe piața din România și până acum? Ce rol a jucat pandemia în schimbarea obiceiurilor alimentare ale românilor?

Contextul pandemic a adus și continuă să aducă schimbări în comportamentul consumatorilor. Astfel, clienții sunt din ce în ce mai atenți la cum și pe ce își cheltuiesc veniturile, preferând să comande și să utilizeze servicii de la companii în care au încredere și care le oferă garanția siguranței. La nivel general, se remarcă o scădere în ceea ce privește activitatea fizică și o creștere a nivelului de stres, factori care au condus, în timp, la creșterea utilizării soluțiilor digitale și la transformarea locuinței într-un nou centru de activitate.

 

Cum a luat naștere proiectul LifeBox?

Antreprenoriatul, din punctul meu de vedere, îmbină atât pasiunea, cât și o doză mare de risc. Important este să crezi în visul tău și să nu îți fie frică să riști, pentru că este o vorbă tare bună: cine nu riscă nu câștigă. Cam așa a fost și când ne-am gândit la LifeBox. LifeBox are la bază 3 membri fondatori și toți suntem cu experiență în zona de food și online. Radu Bălăceanu a ocupat anterior, timp de 5 ani, funcția de Managing Director în cadrul Foodpanda România, Lukasz Kuzniar este din Polonia și este consultant în industria alimentară, iar eu am ocupat timp de 10 ani funcția de director operațional în cadrul unui lanț de restaurante cu prezență internațională. Am lansat LifeBox în urmă cu aproximativ 6 ani, deși de la ideea proiectului și până la punerea lui efectiv în practică a durat aproximativ un an, timp în care ne-am pregătit și ne-am documentat asupra comportamentului de consum alimentar al românilor și am învățat ce înseamnă să te hrănești sănătos și echilibrat. La începutul activității noastre antreprenoriale am testat multe idei și un pas important a fost formarea echipei potrivite care să ne ajute să dezvoltăm business-ul LifeBox. Conceptul ne era unul oarecum familiar, îl văzusem cum funcționa în afara țării și identificasem nevoia unui astfel de proiect și în România, în contextul în care oamenii au tot mai puțin timp liber, stilul cotidian devine din ce în ce mai aglomerat și mai agitat, ceea ce nu le permite să aibă un program constant al meselor principale. De asemenea, timpul dedicat cumpărăturilor și preparării meselor preferă să-l petreacă într-un mod mai plăcut alături de familie și prieteni și totuși, în același timp, vor să aibă o alimentație sănătoasă. Fiind primul concept de acest fel pe piața de healthy food, ne-am propus să ne implicăm activ încă de la început în schimbarea stilului de viață al românilor și ne-am asumat rolul destul de dificil de a-i educa pe consumatori să înțeleagă eficacitatea unui astfel de proiect și beneficiile pe care le are o alimentație sănătoasă și echilibrată pentru sănătatea lor.

 

Cum îți păstrezi pasiunea și cum insufli entuziasm la nivelul echipei?

Îmi mențin pasiunea când îi văd pe colegii mei că-și îndeplinesc sarcinile cu drag și entuziasm și când primim feedback de la clienți, în care ne povestesc ce impact avem noi, LifeBox, în viața lor. Orice business este despre oameni, nu este despre proceduri sau bani, ci despre oameni și mândria lor de a face ceva. Am avut norocul de a avea parte de oameni frumoși, cu care am construit tot ce înseamnă LifeBox astăzi. Nu pot spune că am făcut obiectiv din a le transmite pasiunea colegilor mei, ci am fost în primul rând, atât eu cât și partenerii mei, umani, transparenți și i-am susținut, le-am oferit libertatea și încrederea de care aveau nevoie. Așa au simțit pe propria piele cum este să ai succes și să vezi că toate eforturile pe care le-ai depus se materializează, ce înseamnă eșecul, dezamăgirea. Iar cel mai bun exemplu este că avem în continuare alături de noi colegi care lucrează din primul an de LifeBox și clienți care folosesc produsul nostru încă din 2017.

 

În 2022 ați intrat și pe piața de livrări rapide prin conceptul LifeGO. Ce a însemnat asta pentru LifeBox?

Suntem entuziasmați de lansarea conceptului LifeGO sub umbrela LifeBox. Intrarea în zona de livrări on demand reprezintă atât o provocare, cât și o oportunitate de a ajunge la noi consumatori dornici de menținerea unui stil de viață sănătos. Pentru început, clienții se vor putea bucura de 24 de preparate individuale, gustoase și sănătoase, urmând să diversificăm și mai mult oferta, întrucât în continuare piaţa de mâncare sănătoasă e una foarte restrânsă, iar pe platforme, soluţiile de mâncare sănătoasă sunt destul de puţine.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Risipa alimentară este un subiect fierbinte în această perioadă. Cum se raportează LifeBox la el?

Încă de la începutul activității noastre am sesizat o mare oportunitate de a ne implica în reducerea risipei alimentare. Prin crearea unui sistem în care clienții noștri își comandă mesele în avans, în medie pe 7 zile de pe www.lifebox.ro, putem să ne aprovizionăm exact cu ceea ce avem nevoie de la furnizorii noștri, iar clienții consumă exact cât au nevoie, fără a mai arunca mâncarea. Rezultatul a fost o reducere semnificativă a deșeurilor alimentare din lanțul de aprovizionare comparativ cu bucătăriile restaurantelor clasice, precum și reducerea risipei în cazul clienților noștri și educarea lor în acest sens.

 

Aveți momentan o paletă extrem de largă de opțiuni, dar sunt sigură că aveți totuși și surprize pentru 2023. Ce noutăți ați planificat?

„Proaspăt” a fost lansată opțiunea de customizare a meniului, prin care clienții LifeBox pot alege din peste 310 rețete diferite, împărțite pe categorii: mic dejun, gustări/supe, mese principale și deserturi. Meniul Custom a fost dezvoltat în urma feedback-ului primit din partea clienților, dar și din dorința de a oferi o flexibilitate și mai mare în alegerea meselor sănătoase. De asemenea, avem în plan și lansarea de meniuri adresate zonei de B2B. Colegii noștri de la birouri/bucătărie au masa de prânz asigurată și am testat pe propria piele ce impact pozitiv poate avea să ai acest confort garantat. Iar LifeBox vine cu un alt plus – meniurile sunt sănătoase și diversificate.

 

ȘTIAI CĂ…

…în urma unui raport al Comisiei Europene, citat în „Ghidul de consum și păstrare a alimentelor”, realizat de echipa Food Waste Combat în 2020, a rezultat că românii cheltuie între 30% și 40% din venituri pe alimente, comparativ cu media de circa 10% în Uniunea Europeană? Tot datele din ghidul Food Waste Combat arată că între 33% și 50% din mâncarea pe care o cumpărăm ajunge să fie aruncată. De asemenea, până la 50% din totalul risipei alimentare este produs de consumatorii individuali din orașe, potrivit aceleiași surse.

 

Ți-a plăcut articolul Cum se hrănește pasiunea pentru inovație? Citește și:

5 sfaturi pentru a lua cele mai bune decizii în echipă

Cărți pentru reaprinderea pasiunii la job

4 mituri de dat uitării când vine vorba de negocierea salariului

Categorii:
FocusInterviu

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*