Responsabilitate
HR Pitch

Cum să-ți tratezi colegii cu responsabilitate

Responsabilitate prin încredere în colegi și în ideile lor

Tocmai te-ai întâlnit cu un tânăr în liftul dintr-un sky tower. Vrea să se angajeze, iar tu ai doar două minute pentru a-l convinge să se alăture echipei tale. Cum ai face asta? Raluca Tuică, HR Manager în cadrul Lagardère Travel Retail, îți povestește cât de importantă este atitudinea responsabilă în atragerea și menținerea oamenilor în companie. Și mai presus de toate cât de mult contează pentru colegii tăi libertatea de a lua decizii și de a veni cu idei noi într-un mediu relaxat, fără constrângeri.

 

Cum atrageți colegi în companie?

Răspundem tuturor întrebărilor candidaților cu exemple concrete, pentru a-și crea o imagine cât mai exactă a ceea ce vor găsi la noi. Astfel, ulterior, nu avem surprize nici noi, nici ei.

 

Ce responsabilități își asumă compania față de angajați?

Susținem echilibrul dintre viața profesională și viața personală și încurajăm hobby-urile, în special pe cele legate de mișcarea în aer liber. Promovăm o viață sănătoasă atât pe plan fizic (o zi de fructe pe săptămână, organizarea de drumeții, întreceri sportive, abonamente 7card), cât și psihic (organizarea programului de wellbeing SEVA: Sistem Educațional pentru o Viață Armonioasă).

 

Cum îi încurajați ca, la rândul lor, să aibă o atitudine bazată pe responsabilitate?

Promovăm ideea că din greșeli putem învăța, ceea ce este un mare câștig. Am avut și situații în care bunele intenții și chiar prea mult entuziasm au dus la un rezultat nedorit, dar n-a fost sfârșitul lumii. Am tras învățăminte și am mers mai departe, mai înțelepți.

Raluca-Tuică-Lagardere-Travel

Raluca Tuică este HR Manager în cadrul Lagardère Travel Retail de aproape 8 ani.

 

Dă-ne un exemplu când angajații au dat dovadă de responsabilitate.

Am deschis magazine care s-au dovedit nu tocmai profitabile și le-am închis, am testat branduri care nu au funcționat conform așteptărilor și a căror dezvoltare am fost nevoiți să o stopăm. Cu toții ne-am asumat responsabilitatea pentru acele proiecte, de la manageri până la colegii cu rol strict executiv. Important este că întotdeauna reușim să ne repliem, să ne reinventăm și, cu lecția învățată, să mergem mai departe.

 

Cum încurajați colegii să-și asume ownership-ul pe anumite proiecte?

Colegii noi văd exemplul colegilor mai vechi care își asumă ownership-ul pe anumite proiecte. Astfel, cei care se alătură echipei deprind mai ușor experiență, își depășesc limitele, ies din zona de confort și se dezvoltă profesional. Finalizarea cu bine a unui proiect este un câștig atât pentru companie, cât și pentru angajat.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Sunt situații în care apar discuții în contradictoriu. Cum le abordați?

Există situații când avem discuții în contradictoriu la ședință, până ajungem la o concluzie, dar mai apoi ieșim la o cafea, la o bere. În general, managerii îi încurajează pe colegi să socializeze, să se detașeze de micile conflicte și să nu le transpună în plan personal.

 

Cum a evoluat asumarea responsa-bilității la nivel de companie?

Acum suntem mai responsabili pentru că avem mai multă mână liberă; este încurajată inovarea; fiecare e liber să vină cu idei noi și dacă în urma discuțiilor în echipă se dovedește că ideea e bună, aceasta e pusă în aplicare. Suntem mai responsabili și mai implicați când acționăm după propriile idei, nu pentru că ne-a spus cineva.

 

Cum vă diferențiați de competitori când vine vorba de atitudine responsabilă?

Întreaga noastră activitate are ca scop final satisfacția și siguranța clienților noștri, oferirea unei experiențe unice prin ambianța creată în magazinele noastre. Această atitudine responsabilă față de clienți și față de comunitate nu ar putea fi susținută decât de o echipă responsabilă, atât în ansamblu, cât și la nivelul fiecărui coleg.

 

Joc de imaginație: Cum ar arăta compania fără oameni responsabili?

Probabil ca o instituție de stat din trecut, prăfuită și anostă, cu angajați care așteaptă ora exactă ca să „rupă” ușa.

 

Ce face Lagardère Travel Retail pentru a fi un employer of choice?

Promovăm un stil de viață sănătos prin brandurile noastre; ne implicăm în comunitate prin acțiuni CSR, dar cel mai important indicator este satisfacția angajaților noștri, care se vede în recomandările pe care ni le fac pentru recrutare, devenind astfel ambasadori.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește pe aceeași temă:

Responsabilitatea față de angajați și candidați

Asumarea responsabilității în toate formele ei

Categorii:
HR Pitch

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*