Cum să te reacomodezi la birou după vacanță
Știm că după o vacanta în care nicio zi nu a semănat cu alta, ți-ai mai dori încă o vacanță în care de data asta să stai puțin cu tine, să citești, să te bucuri de liniște. Dar planurile de recrutare sunt mărețe, candidații așteaptă să fie surprinși, iar proiectele nu prea suportă amânare. Mai e nevoie doar să-ți reintri în ritm, iar noi îți venim în ajutor cu idei pentru o reacomodare ușoară, adaptate în funcție de stilul tău de lucru: de la birou, hibrid sau remote. Pentru că nu trebuie neapărat să lucrezi mai mult după vacanță, ci mai organizat.
Lucrezi de la birou sau hibrid
Vino mai devreme la sediul companiei!
Primul pas este să faci mai plăcută alarma aceea care sună cu noaptea în cap și care vine la pachet cu toată starea de anxietate. Dar trezirea poate fi mai ușoară dacă măcar în prima săptămână îți stabilești să adormi cu o oră mai devreme decât în mod normal și să ajungi la birou mai devreme. Nu uita să-ți aduci și ceva drag din vacanta, o cană simpatică, o fotografie sau un suvenir care să-ți dea o stare de bine. Rezervă-ți o oră-două de liniște pentru tine în care să te bucuri de ceai sau de cafea, să ajungi la zi cu e-mail-urile sau să faci acel task care știi că nu prea îți va da pace toată ziua dacă nu-l termini cât mai repede. În plus te poți concentra mai bine.
Stabilește o discuție cu managerul
Este cea mai bună modalitate de a te informa despre ceea ce s-a întâmplat la birou în lipsa ta și un ghid pentru a-ți stabili prioritățile. Mai ales când lucrezi hibrid și timpul petrecut la sediul companiei este limitat la două sau trei zile pe săptămâna, ar trebui să dedici câteva ore unor discuții care au mai mult impact face-to-face. Pentru o acomodare mai ușoară, petrece restul timpului într-un loc liniștit, la birou sau acasă, unde poți parcurge e-mail-urile și poți rezolva urgențele.
Prioritizează sarcinile care depind de birou
Pe lângă discuția cu managerul, ai probabil task-uri pe care le poți realiza doar la birou, cum ar fi cele administrative. Prioritează-le dacă lucrezi hibrid! Planifică pentru acasă sarcinile asincrone, care pot fi finalizate fără a fi nevoie să lucrezi împreună cu cineva sau pentru care ai nevoie de concentrare, de exemplu, prezentările.
Evită pe cât posibil întâlnirile externe în prima zi
Oricât de multă energie ai avea în prima zi după vacanta de, este bine să o păstrezi pentru a te reacomoda la birou și mai ales pentru a-ți face temele. Poate în timpul cât ai lipsit au intervenit schimbări, care au fost comunitate pe e-mail sau pe care ți le pot comunica fizic colegii. Cel mai bine este să iei pulsul lucrurilor și apoi să stabilești întâlnirile sau interviurile.
Indiferent de locul sau stilul tău de lucru
Scapă de inbox-ul plin!
E o provocare să iei la mână fiecare e-mail, să vezi când a fost primit, dacă problema mai e de actualitate sau s-a rezolvat. În cazul în care știi că ai lăsat o discuție deschisă cu anumiți colegi, candidați sau parteneri de afaceri, decât să stai să răscolești prin sute de e-mail-uri sau să le citești în ordine cronologică, mai bine caută după sender. Apoi revino cu un e-mail către persoanele care ți-au scris în care să-i anunți că ai revenit la birou și să-i întrebi care este statusul. Astfel economisești timp și acorzi atenție e-mail-urilor importante.
Pune pauză în Inbox!
După ce te-ai lămurit cum stă treaba cu e-mailurile și ți-ai stabilit și lista de to do-uri, îți prinde tare bine să lucrezi fără a sta cu ochii pe Inbox. Întreruperea lucrului din cauza notificărilor înseamnă un stres în plus pentru tine. Chiar cercetările arată că aceste întreruperi, pop-upuri și în general toate tipurile de distrageri de la muncă nu sunt deloc benefice pentru productivitate. Așa că dacă tentația de a da refresh în inbox este mare, mai bine îl pui pe pauză. Sigur mai ai și alte task-uri de rezolvat sau ai de luat o pauză pe care o tot amâni.
Socializează și acordă-ți pauze!
Să lucrezi continuu fără pauze pentru că e prima zi și pentru că e mult de lucru, nu e o soluție. E mai degrabă calea spre burnout. Gândește-te că și colegii, clienți și candidați, toți au fost în vacanță, așa că nu se așteaptă nimeni să muți munții din loc într-o singură zi. Așa că fii îngăduitor cu tine și ține minte că ai meritat concediul și timpul pentru a te relaxa. Ia-ți o pauză de cinci-zece minute la fiecare oră! Și chiar îți face bine să vorbești cu ai tăi colegi fizic sau prin intermediul rețelelor de socializare despre cum ați petrecut timpul în vacanta. Interacțiunea aceasta nu poate decât să-ți facă bine și să-ți dea tonus la muncă.
Planifică ieșiri în oraș și următoarea vacanță!
Când te ții de agendă, prima zi la muncă parcă nu mai e așa de copleșitoare și îți rămâne timp și energie pentru ce-ți place mai mult: să planifici următoarea ieșire cu prietenii, un prânz cu un client simpatic sau următoarea vacanță.
În general, zilele de lucru, indiferent dacă lucrezi de la birou, hibrid sau remote pot fi mai puțin copleșitoare dacă adopți o mentalitate de vacanță, ascultând muzica preferată din destinația pe care ai vizitat-o sau savurând o specialitate culinară din acea zonă la un restaurant din apropierea jobului sau acasă.
Ți-a plăcut articolul despre cum să-ți reintri în ritm după vacanta? Citește și:
Zile libere 2024. Pregătește bagajul pentru minivacanța din august!