angajații din horeca
Recrutare

Cum mai atrag candidați angajatorii din HoReCa?

Un mix de soluții tradiționale și tehnici moderne

Deficitul de forță de muncă din HoReCa este din ce în ce mai accentuat în ultimii ani. Românii preferă să plece în străinătate pentru poziții similare, dar cu salarii mai mari, iar cei care rămân în țară au diverse cerințe legate de oferta salarială, mediul de lucru sau chiar adresa locului de muncă. Angajatorii nu se lasă însă intimidați și vin cu soluții precum importul angajaților din străinătate sau implicarea în învățământul dual prin care-și pregătesc viitorii angajați. Există însă și companii care încearcă să-i rețină și să le facă pe plac celor actuali. 

Unul dintre hotelurile care au hotărât să motiveze și să rețină angajații pe care îi au este Pleiada Boutique din Iași, hotel ce are în prezent aproape 100 de angajați, majoritatea fiind din oraș, dar și din împrejurimi. Dora Morhan, manager general în cadrul hotelului, spune că oportunitățile de avansare și mediul de lucru relaxant sunt printre principalii factori care determină angajații din HoReCa să își aleagă angajatorul. 

„Angajații de astăzi fug de stres, ceea ce se întâmpla cam peste tot. Apoi, vorbim despre dorința lor de a crește, de a intra într-o ierarhie și de a avansa. Asta nu poate decât să ne bucure, căci odată crescut în interiorul organizației, un angajat ajunge să prețuiască și să se implice mai mult, poate chiar mai mult decât dacă ar fi fost numiți din prima într-o poziție superioară”, a explicat Dora Morhan.

Managerul general al hotelului spune că încearcă să investească în cererile și nevoile angajaților de a crește și evolua în cadrul companiei tocmai pentru a-i menține și a-i motiva la locul de muncă. 

„Cuvântul de bază este creșterea pe toate planurile. Oportunitățile de dezvoltare vin și ele natural, pentru că în fiecare zi, cu fiecare eveniment, cu fiecare cameră în care ajung sau din care pleacă oaspeți, noi construim”, a explicat Dora Morhan. Oportunitățile de avansare în cadrul hotelului sunt posibile în toate departamentele, fie că este vorba despre cameriste sau de oameni din departamentul administrativ. 

Astfel, la capitolul retenție, reprezentanții hotelului se concentrează pe creșterea angajaților și investesc în cursuri de formare, în coaching și în conturarea unui set de valori la care aceștia să adere.

 

Cum sunt recrutați noii angajați în domeniu HoReCa?

Metodele clasice de recrutare sunt întotdeaua binevenite pentru angajatorii din HoReCa, însă ei se gândesc la soluții tot mai moderne pentru a descoperi și a atrage cei mai buni candidați. 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

„Metodele clasice de recrutare sunt binevenite, dar ne place să mergem pe diverse căi naturale, în funcție de departament. De exemplu, oamenii de la marketing și PR au ajuns în echipă prin proiectele și parteneriatele în care ne-am implicat și pe care le susținem. Cei din zona administrativă sunt oameni din grupul de firme din care face părte și hotelul, iar ei vin cu experiență, energie și pregătiți pentru noutatea domeniului”, explică Dora Morhan. 

În ceea ce privește angajații din zona de operațional, managerul general povestește că ei se cooptează pe baza recomandărilor, dar și prin anunțuri date pe rețelele de socializare, pe site-urile de recrutări sau în presa online. Totodată, compania publică anunțuri și în presa tipărită. „Nu apelăm, însă, la metode de head hunting. Ne-am propus să respectăm etică profesională și să nu mergem să recrutăm angajați din alte unități ospitaliere”. 

Pentru a găsi oameni talentați, pricepuți și implicați, Pleiada Boutique se implică foarte mult în proiecte care semnalează resurse noi. „Colaborăm cu Facultatea de Geografie și Geologie a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cu specializările de turism, cu Mihai Bulai, prodecan al instituției, care ne arată fața pregătită a tinerilor, fața lor dornică de a schimba și de a crea noutate pe piață”, a mai spus Dora Morhan. 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Lecțiile mari ale celor mari

Suntem feedback-ul pe care l-am primit

Cele mai mari frici ale românilor

Categorii:
RecrutareRetentie

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.
One Comment
  • Zelist Blog » Blog Archive » 04 – 10 iulie 2019 – Saptamana in Social Media
    15 July 2019 at 10:10 am
    Leave a Reply

    […] Cum mai atrag candidati angajatorii din horeca? […]

  • Leave a Reply

    *

    *