Cum îi atragi pe cei care chiar rezonează cu brandul tău
E greu să găsești uneori candidați care se potrivesc cu job description-ul. Dar știi ce e chiar mai greu de găsit? Un candidat care să se potrivească nu doar din punctul de vedere al calificărilor pe care le urmărești, ci și cu cultura și valorile organizației. Cu toate acestea, nu există nimic mai vital pentru succesul unei organizații decât să aduci în echipă persoanele potrivite – ceea ce înseamnă să angajezi având în minte viziunea companiei. În acest articol vorbim despre ce poți totuși să faci pentru a transforma o misiune aparent imposibilă în ceva realizabil!
OK, și de unde încep?
Viziunea companiei tale este destinația pe care vrei să o atingi. Iar dacă oamenii nu știu unde te îndrepți, nu vor merge în aceeași barcă cu tine. Mai mult, aceștia se vor implica cu adevărat doar dacă simt că și-au găsit sensul și doar dacă îi ajuți să rezoneze cu el. În caz contrar, vei avea o echipă de oameni care așteaptă fluturașul de salariu și ora 18.00 pentru a părăsi biroul. Și nu e nimic greșit în asta; până la urmă, toți muncim și pentru bani. Lucrurile care nu pot fi cumpărate cu niciun salariu sunt pasiunea și loialitatea, pe care oamenii ți le pot oferi doar dacă tu, la rândul tău, le oferi un sens.
Ce vezi în oglindă?
Ca să-i ajuți pe ceilalți în drumul către sens, este foarte important ca tu să cunoști foarte bine viziunea companiei tale. Să crezi în ea și să o definești cât mai clar și concis. De ce faci ceea ce faci? Știi unde vrei să ajungi? Cum vrei să schimbi lumea prin ceea ce faci? Dacă nu ai răspunsurile la aceste întrebări, s-ar putea să împărtășești viziunea greșită celor care urmează să-ți devină colegi sau să-i pierzi pe cei care își dau seama pe parcurs că nu se aliniază cu valorile, misiunea și viziunea organizațională.
Despre cum să o identifici și ce lecții să preiei de la lideri vizionari din multiple domenii, găsești surse de inspirație în Cover Story, începând cu pagina 41. Acum însă, vom vorbi despre cum să o împărtășești cu viitorii tăi colegi.
Cum să-i atragi pe cei care ți se aseamănă?
Viziunea unei companii ar trebui să fie prezentă în fiecare etapă a activității dintr-o companie, încă din momentul în care atragi candidații. Obiectivele și convingerile unui brand ar trebui, de asemenea, să fie comunicate potențialilor angajați în timpul procesului de recrutare și angajare.
Uneori, oamenii sunt dispuși să muncească mult și din greu pentru a transpune în realitate viziunea altor persoane. Totuși, acest lucru nu se întâmplă dacă nu o înțeleg, dacă ea se bate cumva cap în cap cu valorile lor proprii sau dacă nu le oferă un sens. Când reușești să comunici bine viziunea, oamenii potriviți vor începe să se alinieze cauzei tale, se vor implica să o transforme în realitate. Dar pentru asta trebuie să fii convingător.
Pasul 1
Definește valorile companiei și trăiește conform acestora
Ieșiri săptămânale în oraș, teambuilding-uri, vinerea lejeră – toate acestea fac un job plăcut, dar nu definesc cultura companiei tale. O cultură a companiei este formată
dintr-un set de valori pe care o organizație trebuie să le respecte. De exemplu, dacă o organizație susține că deschiderea și transparența fac parte din cultura companiei, dar angajații se simt inconfortabil să-și exprime opiniile în timpul ședințelor, experiența lor nu este aliniată cu cultura care este portretizată. A contura valorile companiei fără a le încuraja și aplica nu este suficient. Integrarea valorilor companiei în procesul de management al performanței poate fi o modalitate excelentă de a pune în evidență aceste valori. Așa se construiesc și se mențin culturile marilor companii de-a lungul timpului.
Pasul 2
Conturează valorile companiei și descrie cultura companiei în job description-uri
Valorile companiei ar trebui să fie transparente încă din anunțurile de angajare. Mai mult, anunțul de angajare poate descrie tipul de angajat care ar prospera în rolul și compania respectivă, precum și așteptările de bază privind abilitățile și comportamentul. Pentru organizații, plasarea acestor detalii în descrierea postului poate ajuta la restrângerea aplicanților cu mindsetul potrivit, aliniat deja cu valorile companiei. Ai aici și două astfel de exemple:
Valoare – Inovație
Ce ai vrea să se înțeleagă:
„Compania este dedicată inovării și se caută constant noi modalități de a ne deservi clienții. În rândul echipei se încurajează gândirea neconvențională și soluțiile creative.”
Cum o spui într-un Job Description:
„Căutăm un specialist IT pasionat de inovație, la curent cu soluțiile tehnologice de ultimă oră și care să contribuie activ la dezvoltarea de noi produse sau de îmbunătățirea celor deja existente. Dacă ești genul de persoană care vede provocările ca oportunități și ai o gândire orientată spre soluții, te vei potrivi perfect în echipa noastră.”
Valoare – Colaborare
Ce ai vrea să se înțeleagă:
„Credem în puterea echipei și în importanța colaborării pentru a atinge obiectivele comune. Ne străduim să creăm un mediu în care toată lumea să se simtă apreciată și să contribuie la succesul colectiv.”
Cum o spui într-un Job Description:
„Ne dorim un manager de proiect care să exceleze în lucrul în echipă și care să poată coordona eficient diverse departamente pentru a asigura finalizarea cu succes a proiectelor. Dacă ești o persoană care pune preț pe colaborare și comunicare deschisă, atunci ești omul potrivit pentru echipa noastră.”
Pasul 3
Evaluează potrivirea culturală în timpul interviurilor
Interviurile acționează ca o altă cale de a prezenta cultura companiei. Mai important, este o metodă de a evalua dacă un candidat este potrivit pentru viziunea, dar și cultura ta. Acesta este un pas foarte important pentru candidații care pot refuza ofertele. Evaluarea potrivirii culturale poate fi realizată printr-o serie de întrebări. Mai jos sunt câteva întrebări pe care le poți proba, dacă îți dorești o și mai bună compatibilitate ulterioară.
- Ce te motivează să reușești la locul de muncă?
- Performezi mai bine lucrând singur sau în echipă?
- Cum ar descrie colegii tăi de muncă stilul tău de lucru?
- Poți descrie ce stil de management funcționează cel mai bine pentru a te motiva?
- În ce tip de cultură dai cele mai bune rezultate?
Nu este greșit să angajezi oameni care nu se potrivesc cu viziunea și cultura companiei 100%, pentru că mereu poți încerca să-i aliniezi pe parcurs. Ce este important totuși este să fii sincer încă de la început. Să pui pe masă toate aspectele, atât bune, cât și rele, să lași oamenii să aleagă și să te asiguri că integrezi viziunea organizațională în activitățile de zi cu zi ale angajaților. Să ajuți oamenii să găsească nu doar ceea ce le place, ci și ceea ce le oferă un sens.
3 podcasturi ca să-i găsești pe cei mai potriviți dintre potriviți
Recruiting Future with Matt Alder
Dacă te interesează ultimele tendințe și inovații în recrutare le găsești pe toate reunite aici. Gazda, Matt Alder, intervievează lideri de opinie din industrie și explorează subiecte precum brandingul de angajator, inteligența artificială în recrutare și strategiile de retenție a talentelor. Podcastul oferă perspective valoroase despre cum să creezi o cultură atractivă a companiei și cum să comunici această cultură potențialilor candidați. Vei afla cum să folosești tehnologia pentru a găsi talente care nu doar că îndeplinesc cerințele tehnice ale postului, dar se și potrivesc perfect cu valorile și misiunea organizației tale.
The Talent Cast with James Ellis
Aici ai ocazia să asculți un expert în brandingul de angajator care aduce o abordare unică și practică în „The Talent Cast”. Podcastul său se concentrează pe cum să atragi și să păstrezi talentele potrivite, discutând despre modul în care compania ta poate să se distingă într-o piață competitivă. Ellis pune un accent deosebit pe importanța unui brand de angajator puternic și coerent, aspect esențial pentru atragerea candidaților care rezonează cu cultura companiei. Ascultând acest podcast, vei învăța cum să îți articulezi valorile companiei în toate aspectele procesului de recrutare și cum să atragi talente care se aliniază cu acestea.
The Chad & Cheese Podcast
Dacă abordarea directă și uneori controversată asupra subiectelor fierbinți din domeniul resurselor umane și al recrutării este ceea ce cauți, iată o recomandare. Chad Sowash și Joel Cheesman discută despre ultimele noutăți și tendințe, oferind comentarii perspicace și pline de umor. Acest podcast oferă o perspectivă realistă și deseori provocatoare asupra a ceea ce funcționează și ce nu în recrutare. Ascultându-l, vei fi la curent cu tendințele actuale și vei obține idei despre cum să ajustezi strategia de recrutare.
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
Ești pregătit pentru posibilitatea ca un angajat cheie să plece?
Cultura organizațională. De unde vine și cum să construiești?