Cum adaptezi sesiunile de brainstorming pentru introvertiții din echipă
Retentie

Cum adaptezi sesiunile de brainstorming pentru introvertiții din echipă

Tehnica Stepladder dă rezultate în cazul lor

De-a lungul timpului, în materialele noastre, ți-am propus numeroase variante de brainstorming, intersectate cu o mulțime de sfaturi, însă nu am dedicat până acum un capitol introvertiților din echipe. Până la urmă, cu toții am fost la întâlniri sau în ședințe în care unele persoane își susțineau cu plăcere ideile, iar altele ascultau cu atenție și vorbeau mai puțin.

Iar asta nu pentru că persoanele din urmă sunt mai puțin interesate sau dedicate, ci preferă să proceseze informația înainte de a-și forma ideile. Înțelegând nevoile introvertiților din echipa ta, vei putea să-i ajuți să genereze idei pe măsură pentru că, nu-i așa, niciodată nu știi de unde sare iepurele.

 

Iată câteva sugestii de luat în calcul:

Anunță subiectul discuției în avans. Introvertiții generează cele mai bune idei în momentele în care sunt singuri și nu sunt presați de timp sau de alte persoane. Știind subiectul brainstorming-ului, aceștia se vor pregăti de discuție și vor fi înarmați cu mai multe opțiuni creative pentru a soluționa provocările.

Planifică brainstorming-ul din timp. Introvertiții își prețuiesc timpul și doresc să-și înceapă ziua știind exact planul și în ce ar trebui să-și investească energia. Știind exact când urmează să aibă o sesiune de brainstorming, aceștia au posibilitatea să se pregătească mental pentru o situație extrovertită.

Încurajează-i să iasă din zona de confort. Introvertiții nu sunt împotriva provocărilor, dar au nevoie de încurajare. Când sunt puși în fața unei astfel de situații, asigură-te că le oferi sprijinul, le apreciezi efortul și îi ajuți cu sfaturi pentru ca lucrurile să meargă bine.

Nu lua partea niciunei idei până la finalul discuției. Asigură-te că ai o atitudine neutră față de fiecare sugestie primită de la membrii echipei. În mod conștient sau inconștient, ceilalți vor avea curaj să se deschidă și să-și prezinte ideile.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Tehnica Stepladder oferă tuturor o voce

Cum funcționează tehnica Stepladder? Întregului grup i se prezintă subiectul sesiunii de brainstorming și fiecărui membru i se cere să petreacă câteva minute lucrând singur la idei și sugestii. Pe urmă, doi participanți sunt lăsați singuri în sală și rugați să-și discute ideile. Toți ceilalți așteaptă în afara camerei (pot chiar să se întoarcă pentru scurt timp la birou pentru a evita o tăcere stânjenitoare). După câteva minute, intră în camera unde se discută a treia persoană, care contribuie cu propriile idei și opinii. Câteva minute mai târziu, se alătură discuției o a patra persoană și așa mai departe. După ce toți membrii au fost introduși, are loc o discuție colectivă a concluziilor. E interesant de remarcat cât de departe s-a ajuns cu găsirea unei soluții pe măsură ce grupul a crescut numeric.

Metoda Stepladder poate ajuta cu ușurință participanții care altfel au o problemă cu grupurile mari să se adapteze treptat de la comunicarea cu una sau două persoane la mai multe. Ea s-a dovedit extrem de utilă pentru persoanele mai puțin extrovertite care s-au exprimat datorită ei mai liber. Totodată, prin intermediul ei, eviți ca oamenii să se conformeze opiniilor celorlalți.

 

Ți-a plăcut acest articol despre ajustările pe care le poți face pentru introvertiții din echipe? Citește și:

Cum arată piața muncii după o lună tensionată

La zi cu tendințele din Employer Branding

Cum să menții implicare angajaților

Categorii:
Retentie

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*