Cum a redefinit Coldplay sustenabilitatea și ce poți prelua din asta
Nu puțini sunt cei care au pe repeat pe Spotify o piesă Coldplay și nu întâmplător s-a stat în toată lumea la cozi virtuale pentru un bilet la concertul trupei. Iar în ultima vreme, faimoșii britanici au arătat că popularitatea poate fi folosită și pentru scopuri nobile, nu doar pentru obiective personale. O decizie ce le cimentează locul în istoria muzicii și nu numai. Hai să-ți prezint 3 lucruri pe care le poți prelua din inițiativa celor de la Coldplay și le poți adapta pentru brandul tău.
Coldplay a lansat în 2023 un raport de sustenabilitate. Dacă încă nu ți se pare nimic „wow” la prima vedere, află că este prima și singura trupă muzicală care are așa ceva. Încă de când a anunțat prima oară turneul „Music Of The Spheres Tour”, trupa și-a setat un obiectiv clar – să reducă cu 50% emisiile directe de carbon. Să fie cât mai prietenoasă cu mediul. De la producția spectacolului în sine și până la transportul staff-ului, s-a asigurat ca totul să fie cât mai eco-friendly. Și ghici ce? I-a mers!
Așadar, uite cum te poți folosi de popularitate pentru a deveni un brand sustenabil și, desigur, atrăgător pentru noile generații:
Mizează pe popularitatea brandului ca să aduci o schimbare în lume
Poate că mesajul meu sau al tău de pe profilele personale nu o să ajungă la prea multă lume. Dar dacă un brand o face, situația se schimbă.
Un brand popular are o voce puternică și te poți folosi de ea ca să faci bine. Spre exemplu, Coldplay, prin acțiunile lor, nu doar că și-au consolidat reputația și au făcut un bine mediului. Ci au inspirat și pe alții să facă la fel – fani, organizatori de evenimente, muzicieni, oameni care
lucrează în divertisment, iar lista poate continua. Și deși cifrele sunt importante, ce a făcut Coldplay se întinde dincolo de ele. Au profitat de notorietatea lor pentru a arăta cât de important e să ai grijă de lumea în care trăiești. La o simplă căutare pe net, vei vedea cât de mult se vorbește despre ce au făcut și câte publicații au preluat știrea. Așa că, da, lumea chiar te vede când faci astfel de lucruri. Mai ales dacă ești deja un nume.
Folosește-ți inspirat website-ul, paginile de social media sau alte canale urmărite de publicul tău pentru a arăta impactul pozitiv pe care-l aduci. Dacă faci un bine, nu se va supăra nimeni că te lauzi cu asta.
Implică (și) comunitatea
Dacă poți reduce poluarea prin câteva mici modificări în activitățile firmei, e bine. Poți implica și comunitatea în astfel de inițiative? Excelent! În cazul de față, staff-ul Coldplay a instalat biciclete generatoare de energie și podele kinetice pe care fanii au putut dansa pentru a produce energie necesară în timpul show-ului. Asta înseamnă că au fost implicați în mod direct în crearea spectacolului. Wow, nu?
În plus, pentru atmosferă, fanii au avut brățări LED plant-based. Cireașa de pe tort vine din faptul că trupa și-a luat angajamentul să planteze un copac pentru fiecare bilet achiziționat. Rezultatul? 5 milioane de copaci au fost plantați.
Ce poți extrage de aici? Ia în calcul fiecare posibilitate de a-ți implica și clienții în eforturile de sustenabilitate. Plasează apeluri la acțiune în materialele de comunicare sau rapoartele ulterioare pe care le faci și încearcă să-i încurajezi în orice fel.
Fii clar și transparent
Când citești prima oară raportul de sustenabilitate al celor de la Coldplay, încă de la început te va surprinde claritatea proceselor. După cum poate ai văzut, majoritatea rapoartelor de sustenabilitate își pierd esența în noțiuni tehnice, limbaj rigid sau grafice de tot felul. În schimb, la ei vei vedea imediat cât de ușor este de parcurs. Concluzii și cifre clare, pe care orice om le poate înțelege cu ușurință.
Fii deschis când vine vorba de provocări și de ce ai putea îmbunătăți – arată-i comunității tale că lucrurile stau fix așa cum sunt. Asta te va ajuta să le câștigi încrederea pe termen lung și-ți va fi de folos, în mod cert, și în viitoarele acțiuni. Mai mult, pune-te în pielea lor și asigură-te că se înțelege ușor ce vrei să transmiți. Folosește-te de vizualuri specifice identității tale de brand pentru a transmite mesajul și simplifică-l oricât de mult poți. Nimeni nu vrea să citească un șir lung de informații, scrise negru pe alb, de 20 de pagini…
Acum, spre final, sper că ai o imagine mai clară despre cât de importantă e sustenabilitatea și cum poți demonstra că nu neglijezi asta ca brand. Nu trebuie să fii Coldplay ca să ai un brand sustenabil. Adaptează exemplele lor la industria ta, arată comunității tale că ești acolo pentru ea și comunică transparent. Pe termen lung, o să te surprindă că aceste rezultate le vor depăși uneori pe cele ale altor acțiuni de business poate chiar mai costisitoare.
Ți-a plăcut articolul Cum a redefinit Coldplay sustenabilitatea și ce poți prelua din asta? Citește și:
Ghid complet pentru un HR Manager
Zile libere 2024. Când să planifici următoarea vacanță
Evenimente de neratat vara aceasta