Cu ce beneficii mergi la sigur în această perioadă
Munca remote și consilierea psihologică plătită de companie continuă să se afle pe lista de dorințe a specialiștilor din multe colțuri ale lumii. Iar România nu face excepție de la regulă. Dacă bugetul și activitatea desfășurată de oamenii din echipe îți permit să le oferi pe amândouă, nu mai pregeta. Scoate-le în față în anunțurile pentru pozițiile pe care le scoți la bătaie și doritorii nu vor întârzia să apară! Despre alte vești din piața muncii, îți povestim mai multe în cele ce urmează!
Poți fi al 68-lea specialist în Employer Branding din România!
Deoarece experiența și timpul oamenilor din echipa ta sunt de multe ori „produsul” pe care-l vinzi clienților, succesul companiei depinde de capacitatea acesteia de a atrage cei mai potriviți oameni pe fiecare proiect. Talentul potrivit, recrutat la momentul potrivit, poate reprezenta un pas important în îndeplinirea unui obiectiv. Și, din acest motiv, brandul de angajator este un aspect ce nu mai poate fi neglijat. Dacă vrei să afli cum să construiești o strategie complexă a brandului de angajator și cum te ajută aceasta să faci față provocărilor pe care le întâmpină deseori companiile, înscrie-te în cea de-a 7-a grupă din cadrul Employer Branding Academy. Pe site-ul employerbrandingacademy.ejobs.ro găsești toate detaliile de care ai nevoie despre cursul care-ți va oferi o certificare mai mult decât necesară!
Peste 131.000 de căutări au însumat joburile remote în 2021
Ai o poziție pentru care recrutezi, iar jobul respectiv se poate face fără probleme și de la distanță? Punctează acest aspect în varii forme în cadrul anunțului de angajare, iar acesta va ajunge negreșit și la profesionistul pe care-l vizezi. În topul căutărilor din 2021 pe platforma eJobs se află cuvintele „acasă”, „remote” și „work-from-home”, acestea fiind căutate, în total, de aproximativ 131.000 de ori. Deși procentul de joburi remote publicate pe eJobs a crescut de la 1,3% în 2019 la 6,3% în 2021, în continuare interesul candidaților este mai mare decât oferta de locuri de muncă pusă la dispoziție de angajatori: aproximativ 12% dintre aplicările din anul precedent fiind pentru joburi remote.
Doar 3% dintre companii plănuiesc să ofere consiliere psihologică angajaților
Zona de sănătate emoțională a angajaților este un sector ce a cunoscut un avânt excepțional în ultimii 2 ani. Însă, cu toate acestea, mulți angajatori continuă să facă alegeri tradiționale când vine vorba de alocarea bugetelor dedicate beneficiilor extrasalariale. Tichetele de masă rămân, în continuare, în topul celor mai populare beneficii extrasalariale și în 2022, având în vedere că 20% dintre angajatori le vor oferi și în acest an. Interesul pentru zona de sănătate, de asemenea, este unul ridicat: 19% dintre managerii de resurse umane participanți la sondaj au menționat că vor acorda și în 2022 abonamente la clinici private, în timp ce doar 3% pun pe listă consilierea psihologică.
100.000 de lucrători străini, contingentul propus pentru 2022 de Ministerul Muncii
Pentru a acoperi deficitul de forță de muncă înregistrat în domenii precum cel al construcțiilor de clădiri, de drumuri, în restaurante, transporturi rutiere, hoteluri, panificație, Ministerul Muncii a propus, pentru 2022, un contingent de 100.000 de lucrători străini nou admiși pe piață. Conform datelor înregistrate de ANOFM, în perioada ianuarie – august 2021, 264.983 de locuri de muncă erau vacante, 50.924 dintre acestea fiind declarate în mod repetat de angajatori din cauză că nu s-au putut ocupa. Acest lucru nu înseamnă neapărat că 100.000 de lucrători străini vor veni în România, ci vei avea posibilitatea de a apela la resursă umană din străinătate, în cazul în care nu găsești suficienți angajați români.
Ți-a plăcut acest articol care vorbește despre cele mai rânvite beneficii, dar și despre noutățile din piața muncii? Citește și:
Cum transformi 2022 în anul retenției